۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۷۷
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1021)

رسانه های داخلی

۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ناگفته‌های سردار حاجی‌زاده از عملیات وعده صادق
فرمانده هوافضای سپاه: این عملیات، تنها بخشی از یک نیرو بود. ما از مجموع امکاناتی که تدارک دیده بودیم برای اقدام، ۲۰ درصد از آن را برای تنبیه به کار گرفتیم. برای همین ۲۰ درصد صف‌آرایی خیلی عجیب‌وغریبی شد. آمریکا، انگلیس و فرانسه به رژیم صهیونسیتی کمک کردند. / فارس
کامرون: افزودن سپاه به سازمان‌های تروریستی به سود انگلیس نیست
وزیر امور خارجه انگلیس: افزودن نام سپاه پاسداران به فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی باعث قطع روابط دیپلماتیک با ایران شده و به سود انگلیس نیست. وقتی از پلیس، سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم که آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است. / همشهری
دستاوردسازی خیالی رژیم صهیونیستی و رسانه‌هایش درباره رامین یکتاپرست
برخی رسانه‌های اسرائیلی از جمله جروزالم پست و برخی از رسانه‌های فارسی زبان وابسته به آن‌ها یعنی ایران اینترنشنال در خبری مدعی شدند که رامین یکتاپرست، توسط اسرائیل کشته شده است. این رسانه‌ها او را نیروی وابسته به سپاه معرفی می‌کنند! پیگیری خبرنگار تسنیم از منابع مطلع حاکیست که این اخبار صرفاً یک دستاوردسازی خیالی برای رژیم تروریستی اسرائیل است و فردی به نام رامین یکتاپرست هیچ ارتباطی با سپاه ندارد. رامین یکتاپرست یک فرد دوتابعیتی است که سابقه چندان مثبتی هم ندارد؛ همچنین برخی اطلاعات حاکیست که او در یک درگیری شخصی کشته شده است. رسانه‌های اسرائیلی و بویژه فارسی‌زبان‌هایی مانند ایران اینترنشنال، پس از شکست این رژیم در عملیات تنبیهی وعده صادق، در چند نوبت سعی کرده‌اند دستاورد‌های خیالی برای آنها بسازند. خود رسانه‌های آلمانی هم پیشتر نوشته بودند که طبق ادعای پلیس آلمان یکتاپرست در سال‌های ٢٠٠٩ و ٢٠١٠ یک فاحشه‌خانه در لورکوزن آلمان را اداره می‌کرد و پس از آن به کلوب‌های موتورسواری که به بزهکاری شهرت داشتند، ملحق می‌شود.
اذعان بی‌بی‌سی به ساختگی بودن اسناد درباره نیکا شاکرمی
اخیراً بی‌بی‌سی مدعی شد به اسناد فوق‌محرمانه‌ای درباره خانم نیکا شاکرمی دست پیدا کرده است؛ این شبکه در ابتدا اعلام نکرده بود که اسناد بازسازی شده است و خبر منتشره به نحوی بود که گویا خودِ اسناد را در معرض دید عموم قرار داده است! اسنادی که با ادعا‌های پرطمطراقی مثل «اختصاصی» و «فوق‌محرمانه»! منتشر می‌شد. از همان ابتدای انتشار این اسناد، کاربران بسیاری با کمی بررسی آن ها، به بی‌بی‌سی یادآوری کردند که حتی فونت نوشته‌های این سند هم کاملاً آشکارا ساختگی و غیرواقعی است و با فونت‌هایی که در ایران و در مکاتبات استفاده می‌شود تفاوت دارد. بدون تاریخ و بدون شماره بودن سندی، آن هم فوق‌محرمانه، یکی دیگر از نشانه‌های جعلی بودن این اسناد بود. ضمن اینکه بی‌بی‌سی تلاش بسیاری کرده بود تا از طریق فوتوشاپ، برخی خط‌های این سند ادعایی را کم‌رنگ کند که مثلاً موضوع اسکن‌بودن آنها را تداعی کند، اما حتی همین فوتوشاپ‌های مبتدی هم از دید کاربران دور نماند. پس از چند ساعت تمسخر این اسناد توسط تعداد زیادی از کاربران فضای مجازی، بی‌بی‌سی نهایتاً نوشت که اسناد را خودش بازسازی کرده است!
اقدامات قوه قضائیه درباره پرونده بابک زنجانی
به گزارش ایسنا، اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اینکه با توجه با اعلام بازگشت اموال بابک زنجانی به کشور، آیا تصمیم جدیدی در این باره گرفته شده است؟ گفت: با توجه به همکاری‌هایی که در طول زندان کرد و بیش از ۱۰ سال در حبس است، اموال این فرد در خارج کشور شناسایی شد و با اعزام کارشناسان مربوطه ارزیابی‌ها انجام شد و پس از بازگشت اموال به کشور و با گزارش مقامات ذی صلاح در خصوص استرداد اموال، درخواست عفو محکوم علیه بابک زنجانی توسط دادگستری مطرح و از ریاست قوه در اجرای دادنامه درخواست شد و با تأیید ایشان و موافقت رهبری ایشان حکم اعدامش نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد/ میزان
وضعیت خدمه کشتی پرتغالی توقیف‌شده
سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر: کشتی کانتینری به نام MCS Aries با پرچم پرتغال ۲۵ فروردین توقیف شد. ابتدا ۲۵ خدمه کشتی با تابعیت هند، پاکستان، فیلیپین، یک نفر روسیه و یک نفر استونی در کشتی وجود داشت. یکی از این خدمه هندی که خانم بود و فعالیت کارورزی داشت از سایر خدمه جدا شد و به میهن خود بازگشت. تمامی ۲۴ خدمه اکنون در سلامت کامل به سر می‌برند. کشتی توقیف شده و خدمه کشتی توقیف نشده‌اند. خدمه آزادانه روی کشتی حضور دارند و از امکانات اینترنتی و تلفنی برای برقراری ارتباط با خانواده‌های خود برخوردارند.
واکنش فعالین اصلاح‌طلب درخصوص سخنان نصیری
- جواد امام فعال سیاسی اصلاح طلب: زمانی صحبت محدودی با مهدی نصیری داشتم و ایشان تصور می‌کرد ممکن است سلطنت‌طلبان پایگاه‌های جدی در کشور داشته باشند. معترضان داخلی و منتقدان داخلی اساسا نسبت چندانی با براندازان بیرونی ندارند. مردم ایران هزینه‌های بسیاری برای تحقق جمهوری داده‌اند و این انقلاب هم خروجی عملکرد رژیم گذشته بوده است. نادیده گرفتن همه این مسیر و سپردن کشور به دست فرد و جریانی که هیچ عملکرد مثبتی طی ۵ دهه گذشته نداشته است، منطقی نیست. چهره‌هایی مانند خاتمی، تاجزاده و میرحسین موسوی شخصیت‌هایی هستند که برای این کشور و آرمان‌های مردم هزینه داده‌اند.
- «شهاب‌الدین طباطبایی» دبیرکل حزب ندای ایرانیان: اظهارات نصیری تکرار یک شوخی بی‌مزه و توهمی است که ۱۴۰۱ هم براندازان خارج نشین برایشان ایجاد شده بود.
- «سیدحسن رسولی فعال» سیاسی اصلاح طلب: اظهار نظر نصیری با توجه به مواضع پیشین و فعلی ایشان در مورد این پیشنهاد خاص و هر نقطه نظر دیگری که مطرح می‌کنند مصلحت و مسئولیتش متوجه خودشان است.
- «محمد سالاری» فعال سیاسی اصلاح‌طلب و دبیرکل حزب همبستگی ایران اسلامی: حرف‌های مهدی نصیری، واقعا یک توهم است!
پی نوشت: مهدی نصیری، مدیر مسئول سابق کیهان اخیراً در گفتگویی با بی‌بی‌سی گفته بود که فاصله بین شاهزاده و تاجزاده در اپوزیسیون باید برداشته شود. پادشاهی مشروطه و جمهوری‌خواهی می‌توانند متحد شوند. جریان اصلاحات از جمهوری اسلامی عبور کرده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها