۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۰۱
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1034)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات منطقه و فلسطین
- بن زاید، وزیر خارجه امارات: امارات متحده عربی اظهارات نتانیاهو درباره درخواست از این کشور برای مشارکت در اداره مدنی نوار غزه تحت اشغال اسرائیل را محکوم می‌کند. امارات تاکید می‌کند که نتانیاهو «هیچ گونه صلاحیت قانونی برای انجام این اقدام را ندارد» و ابوظبی ورود به هر طرحی برای پوشش حضور اسرائیل در نوار غزه را رد می‌کند.
- سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: تخلیه موقت منطقه جبالیه در شمال نوار غزه را آغاز کردیم. متوجه شدیم که حماس در حال تلاش برای بازسازی نیرو‌های خود در شمال نوار غزه است.
- سی ان ان به نقل از گزارش‌های پلیس و سازمان‌های دولتی اعلام کرد که در جریان اعتراضات دانشجویی اخیر در سرتاسر آمریکا دست‌کم ۵۰ استاد دانشگاه و بیش از ۲۴۰۰ دانشجو بازداشت شده‌اند.
- رئیس شورای اروپا: از اسرائیل می‌خواهیم که از انجام عملیات زمینی در شهر رفح خودداری کند. تخلیه غیرنظامیان محاصره شده در رفح به مناطقی غیر امن توسط اسرائیل، «غیر قابل قبول» است.
- واشنگتن پست: آمریکا در حال همکاری نزدیک با قاهره برای یافتن تونل‌های حماس است که از مرز مصر و غزه در رفح عبور می‌کند.
- گادی شامانی، رئیس سابق شعبه عملیات ارتش رژیم صهیونیستی: هدف حمله زمینی به رفح سیاسی است. فرستادن نظامیان اسرائیلی به میدان جنگ برای اهداف سیاسی تخطی از خطوط قرمز است. ائتلافی کنونی به کلی باید استعفا داده و کنار برود. ماندن نتانیاهو هر روز به "اسرائیل" ضربه خواهد زد.
- ابوعبیده در پیامی تلگرامی اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی بیش از یک ماه پیش مکان اسارت "نداو بوبلابیل" اسیر ۵۱ ساله اسرائیلی ـ دارای تابعیت انگلیسی ـ را همراه با اسیر "جودی وانشتاین" بمباران کرد که بر اثر آن وضعیت این اسیر رو به وخامت نهاد و او به سبب عدم دریافت مراقبت‌های ویژه پزشکی بخاطر تخریب بیمارستان‌های نوار غزه و خارج شدن آن از خدمت، جان خود را از دست داد.
- جنبش حماس، عملیات‌های جدید نظامیان صهیونیست در «جبالیا»، «رفح» و منطقه «الزیتون» را نشانگر اصرار اسرائیل بر کشتار مردم فلسطین دانست و تأکید کرد که آمریکا مسئول این جنایات است.
- روزنامه عبری معاریو: حزب‌الله برای جنگ همه جانبه آماده می‌شود.
- آنروا: پس از حملات رژیم صهیونیستی تاکنون ۱۵۰ هزار فلسطینی از رفح به سمت دیگر مناطق مرکزی نوار غزه حرکت کرده اند.
- جنبش مقاومت اسلامی حماس از تصمیم لیبی برای پیوستن به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در دیوان دادگستری بین‌المللی به اتهام ارتکاب نسل‌کشی در غزه و جنایات علیه ملت فلسطین استقبال کرد و آن را تاکیدی بر مواضع اصیل ملت لیبی در حمایت از فلسطین دانست.
- دو مقام رژیم صهیونسیتی در گفتگو با روزنامه «تایمز اسرائیل» گفتند که یحیی السنوار از رهبران حماس در رفح نیست و ممکن است در تونل‌هایی در خان‌یونس پنهان شده باشد.
- سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برآورد‌ها در "اسرائیل" حاکی از آن است که دیوان دادگستری بین‌المللی بعد از درخواست آفریقای جنوبی، حکم آتش‌بس در غزه را صادر خواهد کرد.
- سازمان دفاع مدنی در غزه: بیش از ۱۰۰۰۰ شهید همچنان زیر آوار هستند و هنوز پیکر آنان بیرون نیامده است.
- وزارت بهداشت غزه: شمار شهدای حملات رژیم صهیونسیتی به نوار غزه به ۳۴۹۷۱ نفر و تعداد مجروحان به ۷۸۶۴۱ نفر رسیده است.
- مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد پایگاه هوایی رامون در سرزمین‌های اشغالی را با موشک کروز هدف قرار داده است.
- خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه تاکید کردند که نتانیاهو به خاطر منافع سیاسی خود اسرای اسرائیلی را به حال خود رها کرده است. آنها در بیانیه‌ای عنوان کردند که ورود به شهر رفح ما را از توافق مبادله اسرا دور می‌کند و جان فرزندانمان را به خطر می‌اندازد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها