۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۰۹
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1039)

رسانه های داخلی

۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

واکنش وزیر کشور به ماجرای برخورد ماموران طرح نور
به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در پاسخ به پرسشی درباره برخورد با ماموران متخلف فراجا و علت اطلاع‌رسانی نکردن در این زمینه و ایجاد شائبه‌هایی در اذهان مردم، تصریح کرد: طبیعی است در هر کاری هر مأموری اگر تخلف کند با او برخورد می‌شود، اما آنچه که شنیدم در فضای مجازی درباره یک مورد خاص پخش شده و در آن مورد خاص آنچه توسط فراجا انجام شده این بوده که به خانمی تذکر حجاب داده شده، اما در برابر اجرای قانون و رعایت حجاب، مقاومت و در واقع خود را برهنه کرده است. نیروی انتظامی با پتویی ایشان را پوشانده و طبق ضوابط عمل کرده است، اما آنچه منعکس شده، ظاهراً جور دیگری بوده است. اگر موردی پیدا شود که مأموری واقعاً اشتباهی داشته باشد، بیش و پیش از همه خود فراجا با او برخورد خواهد کرد.
دلایل محکومیت وزیر سابق کشاورزی
هم‌میهن درباره محکومیت ساداتی‌نژاد به ۳ سال حبس نوشت: «حکم محکومیت ساداتی‌نژاد لازم‌الاجراست و درخواست اعمال ماده ۴۷۷ جهت شکستن همین حکم محکومیت قطعی است. البته؛ تاکنون اعلام نشده که آیا نامبرده راهی زندان شده است یا هنوز آزاد است؟ ظاهراً این حکم مربوط به پرونده اتهامی این افراد دایر بر معاونت در اخلال در نظام اقتصادی به‌طور عمده و کلان موضوع بند‌های «ب» و «ج» قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مصوب سال ۱۳۶۹ در خصوص نهاده‌های دامی است و موارد دیگر، چون «چای دبش» هنوز مورد رسیدگی قرار نگرفته است.
توضیح موسسه رائفی پور درباره واریزی‌های این موسسه
موسسه مصاف: اخیراً روزنامه اعتماد در دروغ متوهمانه و سخیف دیگری مدعی شده مصاف به یک کاربر به نام «خورشید خانم» ۱۴۵ میلیون تومان پرداخت کرده تا در انتخابات شرکت کند! و مبالغ قابل توجهی هم به یک خانم خارجی به نام «الونا واشچنکو» داده برای آنکه جلوی دوربین بیاید و خودش را «طاهره واشچنکو» جا بزند! چگونه یک کاربر با نام مستعار را به یک شخصیت واقعی به نام خانم «ر - ص» نسبت دادید که کارمند شرکت تهرانی طرف قرارداد مصاف برای ساخت موکب «مع امام منصور» است؟! اما ادعای دیگر یادداشت‌نویس «اعتماد» یعنی دریافت ۲۶ میلیون تومان از سوی خانم «النوا واشچنکو» در ازای حضور جلوی دوربین هم افسانه‌سرایی متوهمانه‌ای بیش نیست. خانم واشچنکو مبالغی را برای همکاری با واحد سیاسی و بین‌الملل در ترجمه و تهیه ویدیوکلیپ درباره تشیع و اسلام برای مخاطب خارجی از موسسه مصاف دریافت کرده‌اند که حساب و کتاب آن به طور شفاف در اسناد مالی موسسه وجود دارد.»
توضیح قوه قضائیه درباره دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضاییه
به گزارش ایسنا، اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره دلیل غیر علنی بودن دادگاه فرزندان معاون اول قوه قضائیه گفت: رسیدگی این پرونده به صورت غیرعلنی نیست بلکه به صورت علنی است و افراد می‌توانند آزادانه در دادگاه شرکت کنند و از آن مطلع شوند. از طرفی در خصوص انتشار محتویاتی که در دادگاه هست؛ چه این دادگاه چه دادگاه‌های دیگر، با محدودیت و ممنوعیت قانونی روبرو هستیم، زیرا پرونده در حال رسیدگی است و اطلاع رسانی با شرایطی است و دادگاه اگر مصلحت بداند مطالب آن را منتشر می‌کند.
توافق متکی و ذوالنوری بر سر کرسی ریاست مجلس
حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر درباره نامزد‌های نواب رئیسی مجلس دوازدهم در گفتگو با فارس گفت: خبر‌هایی به صورت پراکنده شنیده می‌شود. آقای مصری با توجه به اینکه الآن هم نائب رئیس هستند ممکن است نامزد شود، همچنین اسم آقای حاجی‌بابایی را برای نائب رئیسی شنیدم، اما برخی از همکاران می‌گویند هدف او کمیسیون بودجه است. در میان افراد شاخص آقای قالیباف مطرح هستند. آقای ذوالنوری نیز از همان اول اعلام کردند که اقدام خواهند کرد. آقای متکی نیز خودشان را مطرح کرده اند. بین آقای متکی و ذوالنور یک توافقی حدود یک هفته پیش به عمل آمده که ظاهراً از ۶۰ یا ۷۰ نماینده استمزاج کنند که کدام یک‌شان درصحنه باقی بماند.
پیش‌بینی قابل توجه چپ‌ها درباره رئیس بعدی بهارستان
- روزنامه آرمان امروز: طبق گزارشات منتشر شده در رسانه‌ها مشخص شده است که اکثر نمایندگان، موافق ریاست محمدباقر قالیباف هستند. یکی از این منتخبین بهارستان دوازدهم گفت که ۱۲۰ نفر از نمایندگان که تاکنون حضور خود در فراکسیون اکثریت را قطعی کرده‌اند با ریاست آقای قالیباف موافق‌اند.
- روزنامه آرمان ملی: این روز‌ها پررنگ‌ترین گمانه در فضای سیاسی، ریاست قالیباف در مجلس دوازدهم است. قالیبافی که در مجلس یازدهم هم بر کرسی ریاست نشست و حواشی زیادی مانند خرید سیسمونی نوه از خارج کشور یا ادعای مهاجرت پسرش و... در طی ۴ سال ریاستش بر مجلس ایجاد شد که همین موضوعات احتمال ریاست او بر مجلس دوازدهم را دچار تردید کرد، اما از سوی دیگر دایره ارتباطی قالیباف گسترده است و رایزنی برای ریاست او را نباید نادیده گرفت.
- روزنامه شرق: برآورد‌ها نشان می‌دهد که شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب ۸۰ کرسی مجلس را در اختیار دارد و در صورت ائتلاف با مستقل‌ها که تعداد آنان حدود ۷۰ نفر است، می‌تواند هیئت‌رئیسه را در اختیار بگیرد. البته قالیباف گزینه ائتلاف با طیف‌های شریان، جبهه صبح ایران و جبهه پایداری و امنا را نیز می‌تواند پیگیری کند، اما به خوبی از این واقعیت مطلع است که چنین ائتلافی بدون واگذاری بخشی از اختیاراتش در مقام ریاست بر مجلس امکان تحقق ندارد.
نظر رئیس دفتر دولت دوازدهم درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی
محمود واعظی: من فکر می‌کنم آن تیمی که باید دولت را اداره کند که شامل رئیس جمهور، معاون اول و رئیس دفتر است، تجربه دولت‌داری در گذشته را ندارند. هرچند نامبردگان شخصیت‌های خوبی هستند. می‌خواهم بگویم که در هماهنگی امور و اداره دولت ضعف وجود دارد. تیم اقتصادی دولت، تیم یک دستی که بخواهد هدفی که در حال حاضر حل مشکلات اقتصادی است را به ثمر برساند، نیست. هر کدام در صحبت‌هایشان، در سیاست‌هایشان منفک از هم حرف‌های خودشان را می‌زنند و وقتی کشور با تحریم و با مشکلات مواجه هست حتماً نیاز دارد که افراد متخصص و با تجربه بیشتر کمک کنند. بزرگترین آفت این است که فکر می‌کنند خیلی موفق‌اند و اعتماد به نفس کاذب دارند. این یکی دیگر از اشکالات این دولت است. نقطه قوت همین ارتباط بیشتری که با مردم هست، بیشتر هم خود آقای رئیسی و نه وزرا و سایر دولت‌مردان که مثل بقیه هستند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها