۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۰
۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (142)

۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

تلاش آمریکا برای مقصر جلوه دادن ایران در مذاکرات وین

سخنگوی کاخ سفید: ارزیابی ما این است که مسئولیت نهایی کردن این توافق کاملا بر عهده ایران است! آمریکا به همراه متحدان اروپایی‌اش بر سر نقشه راهی برای بازگشت دوجانبه به پایبندی در مذاکرات وین مذاکره کرده است. رئیس جمهور در صورتی که بازگشت به توافق در راستای منافع ملی ما باشد، به آن باز خواهد گشت. ما و متحدان‌مان هر دو آماده‌ایم توافقی قوی را نهایی کنیم، مادامی که ایران هم آماده انجام دادن این کار باشد!

آزمایش بی‌سروصدای موشک ابرفراصوت آمریکا از بیم روسیه

«سی‌ان‌ان» به نقل از یک مقام پنتاگون گزارش داده آمریکا اواسط ماه گذشته میلادی (مارس) با موفقیت یک موشک ابرفراصوت آزمایش کرد اما با توجه به اینکه بایدن قصد داشت به اروپا برود، به‌منظور جلوگیری از تشدید تنش‌ها با روسیه، این موضوع را محرمانه باقی گذاشت. این آزمایش چند روز بعد از اقدام روسیه در استفاده از موشک ابرفراصوت «کینژال» در جریان جنگ در اوکراین انجام شد.

 

 

هشدار فتح به رژیم صهیونیستی

جنبش فتح فلسطین ضمن محکوم‌کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی در قدس، درباره انفجار اوضاع در نتیجه سیاست‌های این رژیم هشدار داد.

رکوردشکنی عربستان در صدور حکم اعدام در سال ۲۰۲۲

یک سازمان بین المللی اعلام کرد، عربستان در سال ۲۰۲۲ بیشترین احکام اعدام در ۸ سال گذشته را اجرا کرده است.

اذعان به قدرت موشک های نقطه زن ایران

کارشناس آمریکایی: موشک‌های نقطه‌زن می‌توانند مرکز هسته‌ای دیمونا یا صنایع شیمیایی حیفا را هدف قرار دهند/به همین دلیل اسرائیل موشک‌های نقطه‌زن را بعد از برنامه هسته‌ای ایران به عنوان دومین تهدید شناسایی می‌کند. اکنون پرسش‌هایی وجود دارد که آیا آمریکا تمایل به ماندن در میدان نبرد و پرداخت هزینه را دارد؟/در حال حاضر مطمئن نیستم چنین چیزی را ببینیم.

تاکید آذربایجان بر افزایش همکاری با ایران در اوج تحریم‌ها

پایگاه اینترنتی آپا: الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان، فرمانی را در زمینه تفاهم‌نامه اتصال زنگزور شرقی و نخجوان از خاک ایران امضا کرد. بر اساس این فرمان، «یادداشت تفاهم بین دولت جمهوری آذربایجان و دولت جمهوری اسلامی ایران در مورد ایجاد راه‌های ارتباطی جدید بین منطقه اقتصادی زنگزور شرقی و جمهوری خودمختار نخجوان از طریق خاک جمهوری اسلامی ایران که ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ منعقد شد، تصویب شد

دیگر نمی توان به ایالات متحده و کشورهای اروپایی اعتماد کرد!

منشه امیر، سر دبیر رادیو پیام رژیم صهیونیستی و عضو شبکه جاسوسی موساد: "مسأله اوکراین و افغانستان نشان داد که دیگر نمی توان به ایالات متحده و کشورهای اروپایی اعتماد کرد!"

رئیس ستاد ارتش آمریکا: اطلاعات مهم و مفیدی را در اختیار اوکراینی‌ها قرار دادیم

ژنرال مارک میلی: تهاجم روسیه به اوکراین نه فقط صلح و ثبات در اروپا بلکه صلح و ثبات جهانی را تهدید می کند. شاهد بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت در اروپا هستیم. توانایی ما برای انتقال اطلاعات مهم به اوکراین، بسیار مفید بود.

المالکی: اگر جریان صدر به سمت اپوزیسیون برود، دولت را تشکیل می دهیم

نوری المالکی رئیس ائتلاف دولةالقانون: غیرممکن است که یک کودتای نظامی در عراق رخ دهد. با وجود فشار دولت ها، هیچ کس تسلیم یک کودتا نمیشود، زیرا عراق اکنون با حشدالشعبی و مقاومت محافظت می شود. ما بدون دستیابی به بزرگترین ائتلاف پارلمانی هیچ نامی را برای نخست وزیری مطرح نمی کنیم. ما مخالفتی با هیچ کاندیدای کُردی برای ریاست جمهوری نداریم. حتی اگر اتحادیه میهنی کردستان با ائتلاف سه گانه موافقت کند، اکثریت دو سوم لازم برای به حد نصاب رساندن جلسه پارلمان عراق حاصل نمی‌شود. اگر جریان صدر به سمت اپوزیسیون برود، دولت را تشکیل می دهیم.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها