۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۸
۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
رسانه های داخلی

رصد(148)

۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

نرگس محمدی در جلسه تشکیلاتی بازداشت شد

نرگس محمدی که با تمدید مرخصی استعلاجی به مرخصی نوروزی رفته بود، از مراجعه به زندان خودداری نموده لذا با دستور قضایی بازداشت و به زندان تحویل شده است. هنگام بازداشت، جلسه تشکیلاتی در منزل نرگس محمدی در حال برگزاری بود که افراد شرکت کننده در این جلسه دارای سابقه ضد امنیتی در ارتباط با خارج کشور هستند. نرگس محمدی که دارای ارتباطات چند لایه با خارج کشور بوده و یکی از ارتباطات هدفمند وی، همکاری با خبرنگاران شبکه طلوع نیوز افغانستان است که ماموریت ایجاد تنش بین ملت ایران و افغانستان را دارد.

پی نوشت: نرگس محمدی،زندانی سیاسی و عضو سابق شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان تحکیم وحدت بود که به دلیل تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی و تشکیل و عضویت در گروه غیرقانونی بازداشت شده است.

آمریکا خارج شدن سپاه از لیست تروریستی را نپذیرفت

خبرنگار وال استریت ژورنال: آمریکا پیشنهاد اروپا و برخی دیگر مبنی بر خارج کردن سپاه از لیست تروریستی را نپذیرفت.

توصیه با چاشنی وابستگی به غرب

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان"این فرصت اندک را دریابید" به قلم احمد زیدآبادی نوشت: هنگامی که سید ابراهیم رییسی به ساختمان پاستور راه پیدا کرد، به وی تاکید کردم که در حوزه اقتصاد، امکان شق‌القمر یا معجزه‌ای سریع نیست، اما می‌توان با ابتکاراتی خارج از حوزه اقتصاد، زمینه جلب اعتماد عمومی و امید به آینده را فراهم کرد تا در پرتو آن تاب‌آوری اجتماعی، فرصت لازم را برای بهبود تدریجی وضع اقتصادی کشور ایجاد کند. بنابراین توصیه‌هایم به وی عمدتا به گشایش فوری در فضای اجتماعی و فرهنگی، کاهش فشار علیه ناراضیان سیاسی و بهبود روابط خارجی کشور به عنوان پیش‌شرط‌های کنترل تدریجی بحران اقتصادی منحصر می‌شد».

روند تورم کاهشی است اما به این زودی‌ها متوقف نمی‌شود

غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و کارشناس مسائل اقتصادی: خوب است که این موضوع در رسانه‌ها مدام گفته شود که کشور ما در شرایط تورمی است و دولت هم نمی‌تواند تورم را متوقف کند. باید این موضوع گفته شود تا انتظارات واقعی شود. تورم وجود دارد اما شیب آن کاهشی است؛ به بیان دیگر تورم متوقف نشده است اما از بیش از 40درصد که در ابتدای سال1400 وجود داشت کاهش داشته است و شاید تا دو تا چهارسال دیگر هم تورم وجود داشته باشد اما دیگر افزایشی نیست و جلوی رشدش گرفته شده است/ فردا

سیاه نمایی از وضع موجود برای دفاع از آمریکا

روزنامه شرق در مطلبی نوشت: آمار و ارقام تورم، بی‌کاری، هزینه‌های معیشتی و فقر و فلاکت مردم افسانه نیست و جملگی آثار شوم تحریم‌هایی است که همچون اختاپوس اقتصاد کشور را در خود گرفته است.در شرایطی که جنگ در اوکراین فرصت دیگری برای ورود عزتمندانه به بازار نفت و ایفای نقش در بازار گاز مورد نیاز اروپا را فراهم کرده، کشور درگیر حل بحران کنترل قیمت مرغ و تخم‌مرغ و گوجه‌فرنگی و پیامدهای ارز ترجیحی در تأمین داروی بیماران نیازمندی است که کمبودها برایشان در حکم حیات و ممات است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها