۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۲۱
۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد(151)

۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

رکورد جدید تورمی در آمریکا

بیزنس نیوز تورم ۸.۵ درصد، بالاترین سطح تورم در بیش از چهار دهه گذشته در ایالات‌متحده آمریکاست. افزایش قیمت مواد غذایی، مسکن و انرژی  از جمله تولید برق از زغال سنگ، گاز و نفت به شدت به مصرف‌کنندگان ضربه می‌زند.

سقوط محبوبیت بایدن به زیر ۴۰ درصد

در نظرسنجی جدید شبکه «سی‌ان‌بی‌سی» میزان محبوبیت رئیس‌جمهور ایالات متحده به ۳۸ درصد کاهش یافت و تورم همچنان نگرانی شماره یک مردم آمریکاست.

حملات هوایی نیرو هوایی پاکستان به مرز افغانستان

نیرو هوایی پاکستان حملات هوایی به مرز افغانستان در دو استان خوست و کُنَر انجام داده است و گزارش هایی از درگیری نیروهای مرزی هر دو سمت و فعالیت توپخانه ای وجود دارد. گفته شده اهداف حملات هوایی تحریک طالبان پاکستان (TTP)و داعش خراسان (ISKP) بوده است.

یاوه گویی های جدید وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: علی‌رغم همه فشارهای اقتصادی و سیاسی به روسیه، غرب در زمینه نظامی خیلی محتاطانه با این کشور برخورد می‌کند، این به دلیل قدرت هسته‌ای روسیه است، این همان توانمندی است که نباید به ایران اجازه توسعه آن را داد.

امارات: خواهان حل اختلافات با ایران هستیم

انور قرقاش، مشاور رئیس دولت امارات در امور دیپلماتیک در یک سخنرانی گفت که کشورش همواره برای حل اختلافات خود با ایران از طریق راه حل سیاسی و دیپلماتیک و پایان دادن به این اختلافات تلاش می کند.

دسیسه چینی های ناتمام آمریکا

ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین: مقامات آمریکایی باید از تلاش برای خراب کردن روابط روسیه و چین با اظهارات نادرست در پس زمینه بحران اوکراین دست بردارند. ناتو باید فوراً اتهامات بی اساس و اظهارات تحریک آمیز علیه چین را متوقف کند و از خط کشی بر اساس اختلافات ایدئولوژیک خودداری کند.

قانونگذار آمریکایی: برجام در صورت عدم ارجاع به کنگره باطل و بی‌اثر می‌شود

یک نماینده کنگره آمریکا می‌گوید چنانچه توافق احتمالی حاصل‌شده در وین برای انجام بررسی‌های لازم به کنگره ارجاع نشود، این توافق باطل و بی‌اثر خواهد شد. این قانونگذار آمریکایی از گزارش‌ها درباره ویژگی‌های توافق احتمالی در مذاکرات وین ابراز نگرانی کرده است.

 

 

پوتین به اروپا: شما نمی‌توانید گاز ما را رها کنید ولی ما به سمت شرق می‌رویم

رئیس‌جمهور روسیه خطاب به کشورهای اروپایی گفته که آنها قادر نخواهند بود وابستگی خود به محصولات انرژی روسیه را کاهش دهند، اما مسکو برنامه‌هایی برای انجام معاملات بیشتر با کشورهای آسیایی دارد.

ادعای آمریکا درباره تلفات انسانی ناو «مسکوا»

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که رزم‌ناو روسی غرق شده تلفات انسانی داشته است. این مقام ادعا کرد که ناوجنگی مسکوا که روز گذشته در آب های دریای سیاه غرق شد، تلفات انسانی در میان نیروهای روسیه داشته است. آمریکا اکنون معتقد است که رزم‌ناو مسکوا روسیه به دلیل اصابت دو موشک نپتون اوکراین به آن غرق شده است. مشاور امنیت ملی کاخ سفید افزود: اوکراینی ها با ما در تماس بودند و گفتند که ناو روسیه را با موشک های ضد کشتی هدف قرار داده اند.

سیا: شواهدی از تحرکات روسیه در جهت آماده‌باش هسته‌ای دیده نمی‌شود

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ضمن ابراز نگرانی از تهدیدهای هسته‌ای روسیه تصریح کرد هنوز شواهدی که این نگرانی‌ها را تقویت کند دیده نمی‌شود.

کرملین: عملیات در اوکراین ادامه دارد و اهدافش محقق خواهد شد

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین «آزاد کردن سرزمین‌های اوکراین از واحدهای ملی‌گرا» را مهمترین موضوع عملیات در این کشور خواند و تاکید کرد در تحقق آن نباید شکی وجود داشته باشد.

سازمان‌ملل: آوارگان اوکراینی از 5 میلیون نفر عبور کردند

سازمان ملل اعلام کرد که تعداد آوارگان اوکراینی از ابتدای آغاز جنگ روسیه تا کنون به بیش از 5 میلیون نفر رسیده‌اند.

زلنسکی: جهان آماده استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای تاکتیکی باشد

رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای مدعی شد که جهان باید آماده احتمال استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای تاکتیکی باشد.

هشتگ استیضاح بایدن!

مارجوری تیلور گرین، نماینده کنگره آمریکا بعد از اننتشار ویدئویی جدید از دست دادن جو بایدن با یک فرد خیالی خواستار استیضاح او شد و در صفحه اجتماعی خود نوشت: رئیس جمهور ما برگشت و سعی کرد به معنای واقعی کلمه با هیچکس دست بدهد! این فوق العاده شرم آور است و او کشور ما را اداره می کند! دیگر بس است! هشتگ استیضاح بایدن !

ائتلاف اردنی: لغو معاهده سازش با اسرائیل خواسته جدی ملت ماست

ائتلاف احزاب قومی‌گرا و چپ‌گرای اردن ضمن تمجید مقاومت ملت فلسطین برابر تجاوزگری رژیم صهیونیستی تاکید کرد لغو معاهده سازش امان با تل‌آویو بیش از هر زمان دیگری خواسته مردم اردن است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها