۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۲۸
۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
انتفاضه رمضانی؛

مقدمه ای برای پایان رژیم صهیونیستی

۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
نویسنده : محمدرضا فرهادی تحلیل گر ارشد مسائل منطقه

     انجام عملیات های استشهادی در سرزمین های اشغالی و ایجاد چالش های امنیتی از یک سو دولت این رژیم را با چالش مواجه کرده است و از سوی دیگر سبب بروز انتقادهایی نسبت به وضعیت موجود شده است. تاجایی که دولت ائتلافی لاپید- بنت درحال انحلال است.

گزاره خبری

اسرائیل الیوم در خصوص شکست های متوالی رژیم صهیونیستی می نویسد: افزایش تهدیدهای امنیتی، تراکم روبه رشد شکست های دولت فعلی، ترس به سبب وقوع جنگ غزه، شکل گیری موج مردمی در قدس و الاقصی و رویارویی نظامی با حزب الله منجر به این شده است که دولت از بحرانی غیرقابل انکار رنج ببرد.

گزاره های نهایی

1-  رژیم صهیونیستی در داخل سرزمین های اشغالی از چالش های متعددی در زمینه های فرهنگی، مهاجرت معکوس و اقتصادی رنج می برد. وقوع عملیات های استشهادی چندوقت اخیر بر تشدید این چالش ها به ویژه مهاجرت معکوس افزوده است. این در حالی است که این رژیم با ادعای امنیت پایدار بسیاری از یهودیان جهان را به فلسطین اشغالی کشانده است.

2-  ترس از جنگ در هر نقطه ای از سرزمین های اشغالی برای رژیم صهیوینستی بسیار نگران کننده و حتی ترسناک خواهد بود. این رژیم باتوجه به ضعف دولت فعلی اش و باتوجه به شکست در عملیات شمشیر قدس سال گذشته، اکنون توان و قدرتی برای آغاز یک جنگ جدید در فلسطین را ندارد. به همین دلیل است که تمام توان عملیاتی خود را به انجام اقداماتی همچون حمله به مسجدالاقصی و سرکوب فلسطینیان معطوف کرده است.

در مجموع می توان گفت که قواعد درگیری ها در سرزمین های اشغالی تغییر کرده است و این امر از جنگ 12 روزه سال گذشته تاکنون خود را نشان داده است. این تغییر قاعده منجر به این شده که بسیاری از اندیشکده های صهیونیستی به تحلیل این موضوع برسند که چگونه می توانند ساختار این رژیم را حفظ کنند. این نشان می دهد که رژیم صهیونیستی بیشتر به فکر راه های ادامه ی حیات خود است تا اقدام عملیاتی و اتفاقات اخیر در سرزمین های اشغالی به ایجاد چالش های موجودیتی برای این رژیم دامن زده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها