۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۶۴
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

توهم جدید صهیونیستها در قالب رزمایش مشترک

محور آمریکایی- صهیونیستی از آنجایی که توان عملیاتی را علیه ایران ندارند، تنها به تهدیدهای واهی دل خوش کرده اند تا از این طریق افکار عمومی را متقاعد کنند. نشانه ضعف آنها نیز عدم‌ تشکیل دولت در سرزمین های اشغالی و ناتوانی آمریکا در حمایت از متحدین خود در اروپا است.
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
نویسنده : محمدرضا فرهادی تحلیل گر ارشد مسائل منطقه

طی چند وقت اخیر برخی مسئولان آمریکایی و صهیونیستی مواضعی را اتخاذ کردند که نشان دهد، همچنان گزینه نظامی علیه ایران معتبر است و برای باورپذیری آن رزمایش مشترک برمبنای حمله به ایران! برگزار کردند. در این راستا دیوید بارنیا، رییس موساد در اظهاراتی در کنفرانس سالانه موسسه مبارزه با تروریسم در دانشگاه رایشمن اسراییل در ادعایی واهی گفت اگر رژیم تل آویو به طور مستقیم یا از طریق نیروهای نیابتی ایران مورد حمله واقع شود، ما مسئولان فرستادن نیروهای نیابتی، کسانی که آنها را مسلح کردند و دستور دهندگان را شکار خواهیم کرد و این در تهران، کرمانشاه و اصفهان اتفاق خواهد افتاد. از طرفی رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ادعا کرد باب دیپلماسی با ایران باز است اما به دلیل انتخاب‌های ایران درباره درخواست‌های فرابرجامی و ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، رسیدن به توافق در اولویت کاخ سفید نیست و تمرکز واشنگتن بر تحریم تسلیحاتی ایران و اغتشاش های داخلی است. لذا با توجه به ادعاهای مربوطه، نکات ذیل حائز اهمیت است:

1- از سال ۲۰۰۰ میلادی و همزمان با بحث محور شرارت توسط نومحافظه‌کاران آمریکایی، ایران همواره به حمله نظامی تهدید می شود و از این گزاره در جهت ایجاد یک وضعیت جنگی در حمله به ایران استفاده می کنند.

۲- گزینه نظامی معتبر یکی از استراتژی های اصلی رژیم صهیونیستی علیه ایران است که این رژیم طی سال های گذشته و با پررنگ ‌کردن بحث هسته ای ایران و نظامی سازی آن قصد داشته این گزینه را همواره علیه ایران همچون شمشیر دامکلوس داشته باشد. این در حالی است که این رژیم، اکنون با بدترین شرایط امنیتی و نظامی خود مواجه است و بنابر ادعای روزنامه جروزالم پست ارتش این رژیم درحال فروپاشی است.

۳- تهدیدهای این چنینی نشان می دهد که عمق شکست های آنها از ایران به اندازه ای بوده است که دیگر تحمل آن برای شان امکان پذیر نیست و تنها با این‌ مواضع به دنبال جبران تحقیرهای خود هستند. البته برنامه محور آمریکایی- صهیونیستی برای مقابله با ایران همچنان بر روی دو گزاره استوار است: الف) تحریم که طی چند وقت اخیر شاهد آن در موضوعات مختلف به ویژه در حوزه حقوق بشری بوده ایم. ب) تمرکز بر اغتشاش ها که آمریکایی ها به دنبال اغتشاش های ترکیبی و مقطعی هستند که ویژگی بارز آن ایجاد گزاره و موضوعات دارای چالش در یک بازه زمانی کوتاه همچون ایجاد تجمعات اقتصادی و امنیتی به صورت همزمان است ک با ادامه دار کردن این روند، فشارهای خود را بر ایران افزایش دهند.

در مجموع باید گفت که محور آمریکایی- صهیونیستی از آنجایی که توان عملیاتی را علیه ایران ندارند، تنها به تهدیدهای واهی دل خوش کرده اند تا از این طریق افکار عمومی را متقاعد کنند. نشانه ضعف آنها نیز عدم‌ تشکیل دولت در سرزمین های اشغالی و ناتوانی آمریکا در حمایت از متحدین خود در اروپا است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها