۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۹۷
۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰
رصد (416)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

اتهام زنی به دلیل ضعف امنیتی

پس از هک دوربین چند نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی توسط هکرهای «عصای موسی»، روزنامه تایمز اسرائیل برای توجیه این ضربه امنیتی نوشت: عصای موسی گروهی متشکل از هکرهای ایرانی است. نهاد امنیتی به مدت یک سال مطلع بودند که هکرهای ایرانی ده‌ها دوربین‌ امنیتی اسرائیل را تحت کنترل خود درآورده‌‌اند، اما برای متوقف‌کردن آن‌ها کاری انجام نداده است.

توسعه موشک‌های هسته‌ای، اولویت بزرگ روسیه

ولادیمر پوتین رئیس جمهور روسیه: توسعه موشک‌های هسته‌ای ما اولویت بزرگی در سایه تحولات نظامی است، به حمایت از توانمندی‌های رزمی نیرو‌های هسته‌ای خود ادامه خواهیم داد و این تضمینی برای حاکمیت ما و تمامیت ارضی کشور است. نیرو‌های هسته‌ای ما به سامانه موشک‌های قاره پیمای سارمات مجهز شده اند.

هدیه «زلنسکی» به «بایدن» در کاخ سفید

رئیس جمهور اوکراین در دیدار با همتای آمریکایی خود در کاخ سفید مدال نظامی افتخار ارتش اوکراین را به‌خاطر حمایت‌های نظامی واشنگتن به بایدن اهدا کرد. ️جو بایدن نیز با استفاده از اختیارات ریاست جمهوری خود، یک میلیارد دلار کمک امنیتی جدید به اوکراین اختصاص داد. بایدن در ادعایی جدید اعلام کرد که پوتین می‌خواهد از زمستان به عنوان سلاح استفاده کند.

طالبان گفتگوی بین‌الافغانی برای تشکیل دولت فراگیر را نمی‌پذیرد

رئیس دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) گفت: دولت موقت طالبان گفتگوی بین‌ الافغانی برای تشکیل یک دولت فراگیر را نمی‌ پذیرد. همچنین رسانه‌های افغانستان اعلام کردند که طالبان در اقدامی جدید تحصیل زنان در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی افغانستان را تعلیق کرده است.

آمار تعرض جنسی در نهادهای بالادستی آمریکا

در پی آمارهای تعرضات جنسی در ایالات متحده، آسوشیتدپرس آمار آزار جنسی زنان در ارتش آمریکا را 13 درصد بیشتر از سال قبل اعلام کرده است. این گزارش در ادامه به این نکته اشاره می‌کند که برخی از مقامات نظامی و امنیتی آمریکا در یک نظرسنجی محرمانه اقرار کرده‌‏اند که 36 هزار نفر از نیروهایشان به نوعی مورد تعرض جنسی قرار گرفته‌اند اما نیروهای نظامی تمام ماجرا نیستند.

تماس‌های غیرمستقیم ایران و عربستان

روزنامه الاخبار: تماس‌های غیرمستقیمی میان عربستان و ایران درباره چندین پرونده از جمله پرونده لبنان وجود دارد که این تماس‌ها چند روز قبل از کنفرانس «بغداد2» که در اردن برگزار شد،آغاز شده بود.

برچسب ها: رصد اخبار
  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها