۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۰۰
۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰
رصد (418)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

قصد نتانیاهو برای اجرای طرح الحاق کرانه باختری

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو رهبر لیکود و نخست وزیر آینده این رژیم به بزالل اسموتریچ رهبر حزب صهیونیسم دینی تعهد داده که طرح الحاق کرانه باختری را عملی کند.

چراغ سبز نتانیاهو به بن گویر برای تبلیغ قانون مجازات اعدام

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه رژیم اسرائیل درباره قانون مجازات اعدام، به «ایتامار بن گویر» رئیس راستگرای افراطی حزب «عوتسما یهودیت» چراغ سبز نشان داد.

کمک میلیاردی آمریکا به اوکراین

بسته بودجه موقت ۱.۷ تریلیون دلاری آمریکا در مجلس سنای این کشور تصویب شد. این بسته بودجه همچنین شامل کمک نظامی چند میلیارد دلاری به اوکراین است. بودجه موقت حدود ۱.۷ تریلیون دلاری برای سال مالی ۲۰۲۳، شامل ۸۵۸ میلیارد دلار بودجه دفاعی و همچنین ۴۵ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین است. سناتورها همچنین تدابیری را در نظر گرفتند که اجازه می‌دهد وجوه توقیف شده روسیه برای استفاده به اوکراین منتقل شود.

امید به زندگی مردم آمریکا به پایین‌ترین سطح از سال ۱۹۹۶ رسید

جدیدترین آمار دولت ایالات متحده آمریکا حکایت از آن دارد که امید به زندگی مردم این کشور به پایین‌ترین سطح از سال ۱۹۹۶ میلادی رسیده است. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا در گزارشی اعلام کرد همه‎گیری کرونا طی دو سال گذشته و نیز بالا رفتن میزان مرگ و میر ناشی از سوء مصرف مواد مخدر و روانگردان مهمترین علل کاهش امید به زندگی در آمریکا است.

منحنی نزولی اقتصاد انگلیس زیر سایه رکود

نتایج تازه‌ترین داده‌های آماری نشان می‌دهد که اقتصاد انگلیس در سه ماهه سوم سال جاری میلادی بیش از برآوردهای اولیه کاهش یافته و این مساله گواهی بر تشدید وضعیت رکود برای ششمین اقتصاد بزرگ جهان است. این درحالی‌است که جهش بی‌سابقه شاخص تورم و افزایش افسارگسیخته هزینه‌های زندگی، جزیره را در بدترین شرایط اقتصادی نیم قرن گذشته قرار داده است. شاخص نرخ تورم در انگلیس براساس تازه‌ترین گزارش اداره آمار ملی این کشور از محدوده ۲ به ۱۰.۷ درصد رسیده و انگلیس، به گفته رئیس بانک مرکزی انگلیس وارد یک دوره طولانی رکود اقتصادی شده است.

وزیر امور خارجه چین: آمریکا باید دست از قلدری بردارد

وزیر امورخارجه چین در گفت‌وگوی تلفنی با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود: ایالات متحده باید دست از فشار بر سر راه توسعه چین بردارد و نباید به شیوه گذشته قلدری را ادامه دهد. واشنگتن باید به نگرانی‌های مشروع پکن توجه داشته باشد، از فشار برای جلوگیری از توسعه چین دست بردارد و مدام خطوط قرمز چین را به چالش نکشد.

۸۳ سال محکومیت زندان برای اغتشاشگران در ولز

به گزارش Mirror در تاریخ ۲۰ دسامبر، هجده نفر از اغتشاشگران ولز شامل یک زن و ۱۷ مرد به دلیل نقش داشتن در شورش سال گذشته در شهر سوانسزی مجموعا به بیش از ۸۳ سال زندان محکوم شدند.  

 

برچسب ها: رصد اخبار
  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها