۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۰۷
۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰
رصد (420)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آمریکای یخ‌زده با ۵۷ کشته و غارتگری از فروشگاه‌ها

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند بوران و کولاک بی‌سابقه در این کشور دستکم ۵۷ قربانی از جمله ۲۷ نفر در شهرستان «ایری» در غرب نیویورک داشته و به گفته شهردار «بافلو» کولاک و تگرگ ۲۰ هزار مشترک را بدون برق گذاشته است.شبکه «راشا تودی» هم خبر داده غارتگران در بافلو نیویورک وارد مغازه‌ها شدند و برخی از صاحبان فروشگاه‌ها گفته‌اند مجبور شدند برای جلوگیری از غارت، شب را در آنجا بمانند.

شیخ نعیم قاسم دخالت ایران و عربستان در امور داخلی لبنان را رد کرد

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله لبنان:گزینه داخلی برای انتخاب رئیس جمهور اولویت دارد و بهترین گزینه است؛ بنابراین ماهیت انتخابات بیشتر داخلی است تا خارجی.هرکس که شرط می‌بندد و گمان می‌کند که روابط عربستان و ایران منجر به تعیین رئیس جمهور لبنان می‌شود، متوهم است.

تهدیدات واهی مجدد رژیم صهیونیستی

آویو کوخای،رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی: اسرائیل باید یک نیروی نظامی مستقل برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران داشته باشد و ارتش آماده حمله به تاسیسات هسته ای ایران در ساعت صفر است/ العربی الجدید

اذعان به عدم ارسال موشک توسط ایران به روسیه

رئیس اطلاعات نظامی اوکراین برغم موج رسانه‌ای غرب مبنی بر اینکه ایران به روسیه موشک تحویل داده و قصد دارد مجدد این کار را انجام دهد، گفت: ایران هرگز یک موشک هم تحویل نداده است.

پیش‌بینی رئیس‌جمهور اسبق روسیه برای سال ۲۰۲۳

مدودف: بر اثر جنگ داخلی در آمریکا، ایالت‌های کالیفرنیا و تگزاس جدا شده و به‌طور مستقل اتحادیه تگزاس و مکزیک را تشکیل خواهند داد.پس از آن ایلان ماسک نیز در جریان انتخابات ریاست جمهوری در برخی از ایالت‌هایی که پس از جنگ داخلی به جمهوری‌خواهان واگذار می‌شود، پیروز خواهد شد.در سال ۲۰۲۳ یورو و دلار به عنوان «ارز ذخیره جهانی» جایگاه خود را از دست خواهند داد.

درگیری لفظی نتانیاهو و رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی

روزنامه معاریو: منابع رژیم صهیونیستی از درگیری لفظی نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی و رئیس ستاد ارتش این رژیم در یک تماس تلفنی خبر دادند.آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی او را به دلیل دادن اختیارات وزارت امنیت و ارتش به افراطی‌های نژادپرستی مثل ایتامار بن گویر، رهبر حزب "قدرت یهود" و بتسلئیل اسموتریچ، رهبر حزب "صهیونیسم دینی" سرزنش کرد.

لاپید: نتانیاهو ضعیف‌ترین نخست وزیر رژیم صهیونیستی است

یائیر لاپید‌، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی: دولت در وضعیت هرج و مرج است و این یک کابینه دست راستی نیست بلکه کابینه جنون است.لاپید پیش‌تر نیز کابینه جدید این رژیم به ریاست بنیامین نتانیاهو را خطرناک، افراطی و غیرمسئول ارزیابی کرده و گفته بود: کابینه جدید، اسرائیل را به سمت نابودی خواهد برد.

 زلنسکی: باید برای هر سناریویی آماده باشیم

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین: با وجود مشکلات انرژی در این کشور همچنان به مبارزه برای پیروزی ادامه خواهد داد، مردم هم باید برای هر سناریویی آماده باشند.ارتش روسیه در حملات اخیر به شهر خرسون غیرنظامیان را هدف قرار داده است.

 مجلس شورای عمان رابطه با رژیم صهیونیستی را جرم انگاری کرد

نایب رئیس مجلس شورای عمان خبر داد که نمایندگان این مجلس، گستره تحریم رژیم صهیونیستی را بیشتر کردند تا هر گونه تعامل با این رژیم، به هر نحوی که باشد، مشمول جرم‌انگاری خواهد شد.

خیزش مردم بحرین در مخالفت با برگزاری عید یهودی حانوکا

منابع بحرینی اعلام کردند که برگزاری تظاهرات گسترده ضد صهیونیستی در بحرین منجر به لغو مراسم عید یهودی حانوکا شد.

فشار اف‌بی‌آی به توییتر برای سانسور کشورهای مخالف آمریکا

گزارش‌های جدید افشاشده از توییتر نشان می‌دهد که FBI در سال ۲۰۲۰ این شرکت را به‌خاطر فعالیت کشورهای رقیب آمریکا تحت فشار قرار داده است. ماموران FBI درباره نحوه مواجهه توییتر با فعالیت کشورهایی مانند روسیه از این شرکت توضیح خواسته‌اند.

 اعتصاب یک هفته‌ای پزشکان در فرانسه

پزشکان عمومی و متخصص‌های صاحب مطب خصوصی در فرانسه، از روز دوشنبه به مدت یک هفته دست به اعتصاب زده‌ و خواستار دریافت هزینه‌های دو برابری برای پذیرش بیماران شدند.

بحران خاموشی در فرانسه

روزنامه فرانسوی لوموند: دست کم پنج شهر در فرانسه تصمیم گرفته اند که روشنایی عمومی در شب ها را کاهش دهند. مقام های این شهرها اعلام کرده اند که هدف از این کار، کاهش هزینه های برق است. بهای انرژی طی ماه های اخیر در بسیاری از کشورهای اروپایی به شدت افزایش یافته است.

برچسب ها: رصد اخبار
  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها