۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۱۲
۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰
رصد (424)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

جروزالم پست: رزمایش ذوالفقار پیام واضح ایران به اسرائیل است

پهپادهای ایرانی در حال حمله به ماکت کشتی نشان داده شدند که شبیه به کشتی رزمی «صاعر ۶» نیروی دریایی اسرائیل به نظر می‌رسید. ایران نه تنها از ظاهر کشتی بلکه نحوه تجهیز آن توسط اسرائیل نمونه‌‎برداری کرده است. به نظر می‌رسد این پیام واضحی از سوی ایران باشد که می‌تواند کشتی‌ها، بنادر و تاسیسات دریایی اسرائیل را تهدید کند.

عقب‌نشینی صریح رژیم صهیونیستی

گانتز: وزیر جنگ صهیونیست‌ها که چند روز پیش گفته بود آماده حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران هستیم حالا می‌گوید شاید وقتی دیگر! بدون حمایت دوستانمان در جهان قادر به حمله به ایران نخواهیم بود.

روایت نوری مالکی بعد از اعدام صدام

غسان شربل، سردبیر روزنامه «الشرق الاوسط» در مقاله‌ای از «نوری المالکی» نخست وزیر اسبق عراق نقل کرد که «هرگز صدام را ندیدم، اما مجبور شدم بعد از اعدام او و پس از اصرار چند نفر از برادران، نیم دقیقه جلوی جنازه او بایستم و به او گفتم: اعدامت چه فایده‌ای دارد؟ آیا شهدا و کشوری که ویران کردی به ما برمی گردند؟»

دست رد زلنسکی به سینه نتانیاهو درباره قطعنامه ضداسرائیلی سازمان ملل

وبگاه «آکسیوس» نوشته نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از رئیس‌جمهور اوکراین خواست کی‌یف به قطعنامه سازمان ملل علیه اشغالگری این رژیم رأی منفی بدهد اما زلنسکی با این خواسته مخالفت کرد.

 

پوتین: غرب درباره صلح به ما دروغ گفت

رئیس‌جمهور روسیه: غرب درباره صلح به ما دروغ گفت و برای تجاوز و استفاده از اوکراین برای متلاشی کردن روسیه آماده می‌شد. سال ۲۰۲۲ سال تصمیمات سخت بود و در یکپارچه و متحد کردن جامعه روسی سهیم بود.

استولتنبرگ: روسیه هیچ نشانه‌ای از تسلیم شدن نشان نمی‌دهد

دبیرکل ناتو: غرب باید برای حمایت بلندمدت از کی‌یف آماده باشد. حمایت نظامی، بقای اوکراین را به عنوان یک کشور مستقل تضمین و روسیه را وادار می‌کند که برای پایان جنگ مذاکره کند. برنامه بسیج نیرو در روسیه در ماه سپتامبر نشان داد که مسکو در حال حاضر تمایلی برای پایان دادن به جنگ با اوکراین ندارد.

نخست‌وزیر انگلیس: سال سختی پیش روی ماست

ریشی سوناک: من وانمود نمی‌کنم که همه مشکلات ما در سال جدید از بین می‌رود. سال ۲۰۲۳ برای ما چالش هایی به همراه خواهد داشت. جنگ روسیه علیه اوکراین عامل بحران شدید اقتصادی همراه با تورم و رکود بالا است، تمام جهان تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته است.

شیخ زکزاکی: آمریکا با ترور حاج قاسم خود را رسوا کرد

شیخ ابراهیم زکزاکی: سه سال است که ما این مجاهد بزرگ که نماد مبارزه با تروریسم بود و شهادت او تروریست‌های واقعی را رسوا کرد، را از دست داده.ایم. آمریکا به خود می‌بالد که مسئولیت قتل او را بر عهده گرفته است؛ این به وضوح نشان می‌دهد که همه آنها پشت پرده فعالیت‌های تروریستی در خاورمیانه، به ویژه در عراق و سوریه بوده‌اند. بدون شک آنها با ترور سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشتباه فاحشی مرتکب شده‌اند؛ اولاً خود را رسوا کردند و ثانیا با قتل او نام او را جاودانه ساختند

ادامه اعتصابات در فرانسه

با وجود انتقاد وزیر بهداشت فرانسه از تصمیم گروهی از پزشکان بخش خصوصی برای راه اندازی اعتصاب، جمعی از  این پزشکان در دومین دوره اعتراضات خودطی یک ماه گذشته مجددا دست به اعتصاب زدند. مهم‌ترین درخواست پزشکان فرانسه افزایش هزینه ویزیت بیماران از ۲۵ یورو به ۵۰ یورو بوده است. گفته شده در حال حاضر حدود ۶۰ تا ۸۰ درصد مطب‌های پزشکان تعطیل شده است.

پایان نافرجام اقتصاد ترکیه در سال میلادی ۲۰۲۲

دولت ترکیه متوسط نرخ تورم سالانه منتهی به ماه نوامبر را ۸۵ درصد اعلام کرد که بالاترین حد در ۲۴ سال گذشته است. بر اساس آمار رسمی دولت ترکیه، تورم این کشور در ماه گذشته میلادی به بالاترین حد خود در میان اقتصادهای بزرگ گروه ۲۰ رسیده است. طبق گزارش سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه، میانگین تورم یک‌ساله حامل‌های انرژی در ماه اکتبر به ۲۸.۸ درصد رسیده است و این مقدار در منطقه یورو ۴۱ درصد و در اتحادیه اروپا نیز ۳۸ درصد بوده است. ‌در بین ۳۸ کشور عضو سازمان OECD، نرخ تورم سالانه انرژی در ترکیه با ۱۳۷ درصد رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

بیش از 5/6 میلیون نفر در افغانستان با گرسنگی شدید مواجه هستند

سازمان حفاظت از کودکان افغانستان در حالی شمار افرادی که در حال حاضر در افغانستان با گرسنگی شدید روبه‌رو هستند را بیش از ۶ ‌ونیم میلیون نفر اعلام کرده که در سال ۲۰۱۹، تعداد افراد در معرض گرسنگی شدید ۲ و نیم میلیون نفر بود.

برچسب ها: رصد اخبار
  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها