۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۲۰
۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰
رصد (428)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

زور آزمایی به سبک بولتون

جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور پیشین امریکا در مقاله‌ای در روزنامه دیلی تلگراف، امسال را، سال تعیین کننده‌ای برای جنگ اوکراین دانست و نوشت: باید دید آیا غرب می‌تواند قدرت خود را به روسیه، چین و ایران نشان دهد یا خیر.

مخالفت آمریکایی‌ها با حضور بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴

نظرسنجی جدید موسسه راسموسن نشان داد که ۵۵ درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند بایدن نباید برای یک دوره دیگر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند. ۳۳ درصد موافق رقابت دوباره بایدن در انتخابات هستند و ۱۱ درصد نیز گفته‌اند که هنوز در این زمینه تصمیم نگرفته‌اند. نتایج نظرسنجی همچنین گویای آن است که ۵۳ درصد از رای دهندگان، مخالف رقابت دوباره ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ هستند. تنها ۳۵ درصد گفتند ترامپ باید در این انتخابات شرکت کند.

انتقاد ترامپ از کمک‌های آمریکا به ناتو و اوکراین

به گزارش پایگاه اینسایدر،‌ دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با انتشار پستی در شبکه اجتماعی خودش مشهور به تروث سوشال نوشت: بدبخت‌های خوب قدیمی آمریکا دارند بخش عظیمی از صورتحساب ناتو را پرداخت می‌کنند و پول غیررسمی روانه اوکراین می‌شود. بسیار ناعادلانه است. ترامپ از مدت‌ها قبل به انتقاد از حجم پولی که آمریکا صرف تعهدات نظامی به کشورهای خارجی می‌کند، پرداخته و از سیاست‌ انزواطلبانه مشهور به اول آمریکا حمایت کرده است.

ادعای آمریکا: مادورو رهبر قانونی ونزوئلا نیست

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به اعلام آمادگی ونزوئلا برای مذاکره درباره تحریم ها: رویکرد ما نسبت به مادورو تغییر نکرده است. او رهبر قانونی ونزوئلا نیست. ما همچنان معتقدیم که مجمع ملی تشکیل شده در سال ۲۰۱۵، تنها نهاد منتخب دموکراتیک در ونزوئلا است. رئیس‌جمهوری ونزوئلا همزمان با اعلام آمادگی برای «گفت‌وگو با دولت آمریکا در بالاترین سطح» تاکید کرد واشنگتن با وجود توافق انجام شده با مخالفان، هنوز ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار دلار از منابع این کشور در خارج از ونزوئلا را آزاد نکرده است.

آغاز انتقال سامانه پاتریوت آمریکا به اوكراين

وزیر خارجه اوکراین گفت که آماده‌سازی برای انتقال سامانه پاتریوت آمریکا به این کشور آغاز شده است. انتظار داریم پاتریوت در مدت کوتاهی مستقر شود. آماده‌سازی برای انتقال این سامانه از مدتی قبل شروع شده است. آمریکا ماه گذشته میلادی بسته جدید کمک نظامی ۱.۸۵ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد. این بسته شامل انتقال سامانه دفاع ضدهوایی پاتریوت است. مسکو بارها نسبت به انتقال چنین سامانه‌هایی به اوکراین هشدار داده است.

هراس کاخ سفید از تعمیق روابط ایران و روسیه

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد: شاهد تعمیق روابط دفاعی میان ایران و روسیه هستیم و این مساله نگران ‌کننده است.

مرگ عجیب 12 سرمایه دار و نخبه روس

روزنامه فرانسوی «فیگارو»  در گزارشی این موضوع را بررسی کرده با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، برخی سرمایه‌دارهای روس یکی پس از دیگری به شکل عجیبی کشته شده‌اند. در کمتر از یک سال، ۱۲ نفر از این نخبگان و سرمایه‌داران روس تقریباً در شرایط مشابه و در زمان‌های نسبتاً نزدیک جان خود را از دست دادند. عجیب‌ترین مسئله  این است که آنها بدون استثنا با شرکت‌های روسی بخش انرژی، مانند گازپروم و لوک اویل مرتبط بودند و این امر سوالات بسیاری را مطرح می‌کند که هنوز هیچ پاسخی برای آن پیدا نشده است.

بورکینافاسو سفیر فرانسه را اخراج کرد

بورکینافاسو به سفیر فرانسه دستور داد تا این کشور را ترک کند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که در نوامبر ۲۰۲۲ یکسری ناآرامی‌ها این کشور آفریقایی را در بر گرفت و در جریان آن معترضان تلاش کردند تا به سفارت فرانسه حمله کنند چون این کشور را مقصر مشکلات امنیتی می‌دانند. بورکینافاسو مستعمره سابق فرانسه است و ترائوره از زمانی که بر سر کار آمده احساسات ضدفرانسوی خود را کتمان نکرده و به گسترش روابط با کشورهای دیگر از جمله روسیه روی آورده است.

 

برچسب ها: رصد اخبار
  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها