۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۲۵
۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰
رصد (430)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

نتانیاهو راهی بیمارستان شد

کانال هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که نتانیاهو تنها یک هفته از روی کارآمدن به عنوان نخست وزیر برای انجام معاینات پزشکی دستگاه گوارشی عازم بیمارستان شد. منابع عبری اعلام کردند که تا زمان پایان معاینات پزشکی ، «آریه درعی» وزیر امور داخلی و معاون نخست وزیر، عهده دار وظایف او خواهد بود.

اختلافات کابینه جدید رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان

برخی رسانه ها اعلام کردند که کابینه رژیم صهیونیستی خواستار تحریم مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین شده است. این کابینه خواستار وضع تحریم علیه مسئولانی شده است که از دادگاه بین المللی لاهه خواسته اند که تعریفی درباره ماهیت اشغالگران ارائه دهد.

جلسه بی‌سابقه شورای امنیت؛ همه علیه رژیم صهیونیستی

جلسه فوق العاده شورای امنیت که درباره اقدام تحریک آمیز رژیم صهیونیستی در یورش غیرمنتظره به مسجدالاقصی برگزار شد، با این تفاوت که این بار هیچیک از طرفداران سنتی این رژیم حاضر نشدند از این اقدام حمایت کنند.

توهین بایدن به مردم دنیا

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا: من به بیش از ۱۴۰ کشور دنیا سفر کردم؛ خیلی راحت بگویم: تمام دنیا لکّه‌ روی شلوار جین ما هم نیستند!

ناکامی تاریخی مجلس آمریکا در تعیین رئیس مجلس

آغاز به کار یکصد و هجدهمین کنگره آمریکا که با شکست در یازدهمین دور رای‌گیری و انتخاب برای تعیین رئیس مجلس نمایندگان، یکی از تاریخی‌ترین ناکامی‌ها طی ۱۶ قرن گذشته را در این زمینه تجربه کرد، پس از سه روز شروع به کار، به خاطر نبود رئیس، ناگزیر تعطیل شد. طبق قوانین، کنگره آمریکا تا زمانی که رئیس مجلس نمایندگان انتخاب نشود، نمی‌تواند فعالیت خود را آغاز کند. در این رقابت دموکرات ها، حکیم جفریز دموکرات را برای تصدی ریاست مجلس نمایندگان نامزد کرده اند تا در مقابل کوین مک کارتی از حزب جمهوری خواه قرار بگیرد که حزبش در اکثریت است، اما نتوانسته است حمایت اکثریث را برای ریاست مجلس نمایندگان به دست بیاورد.

 

آمار چشم و دل سیری آمریکائیان!!!

پایگاه داده ای استاتیستا(Statista) در یک تحلیل آماری در سال 2020 از میزان تجاوزات جنسی در آمریکا از سال 2000 الی 2019 را منتشر کرده است. بر طبق این گزارش : در سال 2000 به تعداد 351.979 زن و 14.768 مرد در کشور آمریکا تجاوز جنسیِ اعلام شده ثبت گردیده است! در سال 2018 به تعداد 652.676 زن و 81.956 مرد در کشور آمریکا تجاوز جنسیِ اعلام شده ثبت گردیده است! ( در واقع میزان تجاوز به زنان نسبت به سال 2000 دو برابر شده و تاسف بارتر اینکه این آمار در خصوص مردان حدود 5.5 برابر گردیده است!) در واقع در خلال سال 2000 الی سال 2019 به تعداد 6.270.322 زن و 841.049 مرد در کشور آمریکا تجاوز جنسیِ اعلام شده ثبت گردیده است! ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که این آمار، صرفا مربوط به گزارشات ثبت شده است که طبیعتا میزان تجاوزات اعلام نشده چندین برابر این آمار است.

کشتارهای پلیس آمریکا در ۲۰۲۲ رکورد زد

مرکز غیرانتفاعی رصد خشونت پلیس گزارش داد نیروهای پلیس در سال گذشته میلادی ۱۱۷۶ نفر را به قتل رساندند.تعداد نفراتی که پلیس در سال ۲۰۲۲ با شلیک گلوله، کتک‌کاری، شوکر و بازداشت به قتل رسانده ۳۱ نفر بیشتر از سال ۲۰۲۱ است.

اوکراین برای میانجی گری با روسیه دست به دامان نتانیاهو شد

میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین در گفتگو با شبکه تلویزیونی آی ۲۴ تل آویو خواستار میانجی گری نتانیاهو در بحران جنگ در اوکراین شد. پودولیاک در این ارتباط گفت: بنیامین نتانیاهو به عنوان نخست وزیر تل آویو می‌تواند میانجی مؤثر و مفیدی میان مسکو و کیف باشد. تردید ندارم نتانیاهو می‌تواند یک میانجی کارآمد باشد، زیرا او به وضوح می‌داند که جنگ‌های مدرن چه چیزی را نشان می‌دهند و جوهر میانجیگری در چنین شرایطی چیست.

آرزوهای جدید بن سلمان

ولیعهد عربستان: خاورمیانه اروپای جدید خواهد بود. عربستان، کویت، بحرین... تا ۵ سال آینده کاملا متفاوت خواهد بود. قبل از اینکه بمیرم میخواهم خاورمیانه را در خط مقدم جهان بیبینم!

مقابله با ایران یخ روابط امریکا و عربستان را آب کرده است

وال استریت ژورنال نوشت: مقامات آمریکایی و سعودی گفته اند که دولت جو بایدن از تهدیدهای خود مبنی بر انتقام از عربستان سعودی به خاطر کاهش تولید نفت پا پس کشیده و به سمت تشدید هماهنگی امنیتی با این کشور به منظور مقابله با ایران در سال ۲۰۲۳ گام برداشته است.

استفاده «مقتدی الصدر» از نام مجعول برای خلیج فارس!

در آستانه آغاز بیست‌وپنجمین دور رقابت‌های فوتبال منطقه‌ای به میزبانی عراق و بین کشورهای عربی، انتشار توئیتی توسط «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر که پیش‌تر از دنیای سیاست کناره‌گیری کرده بود، خبرساز شد. او در ابتدای توئیت خود، می‌نویسد که «میهمانان عرب بزرگوار ما از کشورهای(خلیج عربی)، به شما خوشامد می‌گویم»؛ و در ادامه از هشتگ «اهلاً_وسهلاً_بالعرب/خوشامد به عرب‌ها» استفاده می‌کند.

فائو: قیمت جهانی مواد غذایی در سال ۲۰۲۲ رکورد زد

آژانس مواد غذایی سازمان ملل: شاخص قیمت مواد غذایی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) به طور متوسط در سال ۲۰۲۲ به ۱۴۳.۷ واحد رسید که نسبت به سال ۲۰۲۱ به میزان ۱۴.۳ درصد افزایش داشته است. این بالاترین رقم از زمان شروع ثبت آمار‌ها در سال ۱۹۹۰ است.

برچسب ها: رصد اخبار
  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها