۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۲۹
۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰
رصد (432)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

نخست‌وزیر عراق هم از واژه خلیج عربی استفاده کرد

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، محمد شیاع السودانی،‌ نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای در مورد مسابقات جام ملت‌های خلیج فارس از عبارت جعلی «خلیج عربی» استفاده کرد. پیش از این،مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق هم در توئیتی از عبارت جعلی «خلیج عربی» استفاده کرده بود.

دست بسته نتانیاهو در انتخاب یاران قدیمی در کابینه ائتلافی

«دیوید امسالم» از عناصر کلیدی حزب راستگرای لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو، ندادن پست ریاست پارلمان یا وزارت دادگستری در کابینه جدید رژیم صهیونیستی را تحقیر همه یهودیان سفاردی عنوان کرد.

دیدار مقامات صهیونیستی درباره موضوع هسته‌ای ایران

المیادین: شبکه کان (تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی) در گزارشی اعلام کرد «یواف گالانت» وزیر امنیت رژیم صهیونیستی ، در دیدار با «دیوید بارنیا» رئیس موساد، تحولات امنیتی در منطقه به ویژه موضوع هسته‌ای ایران را مورد بررسی قرار داده‌اند. یواف گالانت وزیر امنیت رژیم صهیونیستی در این دیدار بدون اشاره به زرادخانه اتمی مملو از کلاهک‌های اتمی این رژیم، مدعی شد که تهدیدات ناشی از ایران در صدر اولویت‌های امنیتی رژیم صهیونیستی قرار دارد.

تل‌آویو به دنبال نشستی دیگر با کشورهای عربی

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد هیاتی از وزارت خارجه این رژیم با هدف هماهنگی دور جدیدی از نشست «النقب» راهی کشورهای عربی می‌شود.

دولت افراطی رژیم صهیونیستی از افزایش فشار به فلسطینیان خبر داد

وزیران دارایی و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفته اند که وضع تحریم علیه تشکیلات خودگردان فلسطین در پاسخ به درخواست آن ها (فلسطین) از دیوان بین‌المللی دادگستری برای صدور نظر مشورتی در مورد مشروعیت اشغالگری تنها «آغاز کار» است. اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی برای فلسطینیان خط و نشان کشیده و گفته، کسانی که علیه ما فعالیت می کنند، باید بهای سنگین آن را بپردازند و این تنها «آغاز کار» است.

توطئه جدید کابینه افراطی نتانیاهو با طرح آوارگی 2 هزار فلسطینی

رأی الیوم:کابینه افراطی جدید رژیم صهیونیستی توطئه جدیدی را کلید زده است که بر اساس آن درصدد آواره کردن فلسطنیان هشت روستا از خانه و کاشانه شان در الخلیل است. در این هشت روستا، هزار و ۸۰۰ فلسطینی سکونت دارند که از کمترین امکانات محروم هستند.

دولت بایدن از ترامپ مقابل تهدیدهای انتقام ایران حفاظت می‌کند

یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا گفت: آمریکا از تمام شهروندان خود مقابل تهدیدها محافظت خواهد کرد و این موضوع درباره دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مقابل تهدیدهای ایران نیز صدق می‌کند.

مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند در رای‌گیری پانزدهم، سرانجام کوین مک‌کارتی نماینده حزب جمهوری‌خواه توانست با کسب آرای لازم، اختلافات در این حزب را پشت سر بگذارد و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شود. وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: مهمترین اولویت کاری‌ام، پایین‌آوردن قیمت‌هاست. ما متعهد به توقف هزینه‌های بیهوده در واشنگتن،کاهش قیمت‌های مواد غذایی، بنزین، خودروها، مسکن و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها وتوقف افزایش بدهی‌های ملی هستیم.

اعتراف وزیر دفاع اوکراین

«الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی درباره جنگ با روسیه اعلام کرد که کی‌یف در حال اجرای ماموریت «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو)» است.

پیشنهاد بن سلمان به انصارالله

روزنامه لبنانی الاخبار: «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی به جنبش انصارالله یمن پیامی با این محتوا که «یمن برای شما باشد، ریاض تنها خواهان تضمین‌های امنیتی است»، ارسال کرده است.

سعودی‌ها دفاع از آرامکو را تمرین کردند

وزارت دفاع عربستان اعلام کرد که یگان‌های این کشور در رزمایشی پنج‌ روزه مقابله با خطرات دریایی و جلوگیری از برخورد پهپاد به تأسیسات نفتی آرامکو را تمرین کردند.

تعامل گسترده روسیه و ایران

نشریه فارین پالیسی: شراکت راهبردی ایران و روسیه برخلاف میل واشنگتن درحال گسترش است. آنها چندین دهه جبهه قدرتمند علیه قدرت های غربی ایجاد کرده اند.جنگ اوکراین ممکن است همه چیز را تغییر دهد و مسکو را وادار کند تا ایران را به عنوان یکی از شرکای خارجی خود بپذیرد. روسیه برای اولین بار بیش از همیشه به ایران وابسته است.

برچسب ها: رصد اخبار
  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها