۲۰۲۴ ۲۰ September - جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۲۱
۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1108)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

عدم توان انگلیس برای تروریستی اعلام کردن سپاه
حزب کارگر که یک روز پیش از انتخابات پارلمانی انگلیس، در منشور انتخاباتی خود، سپاه پاسداران را به عنوان یک «سازمان متخاصم» توصیف کرده بود، در پی به‌دست گرفتن قدرت اعلام کرد در تروریستی خواندن سپاه پاسداران عجله نخواهد کرد. گاردین نوشت: مشاوران وزارت خارجه انگلیس برای چنین اقدامی، ملاحظاتی عنوان کرده و نسبت به پیامد‌های «غیرقابل پیش‌بینی» و «بسیار مخرب» این اقدام بر روابط لندن با تهران هشدار داده‌اند. دیوید لمی، وزیر خارجه جدید از حزب کارگرگفت برنامه‌های رئیس‌جمهور پزشکیان را زیر نظر دارد و هنوز برای نتیجه‌گیری زود است. جمهوری اسلامی ایران در ماه‌های گذشته به کشور‌های اروپایی نسبت به تروریستی نامیدن سپاه پاسداران هشدار داده بود. غیر از انگلیس، کشور‌های اتحادیه اروپا نیز در دو سال گذشته کوشش‌ها در کشور‌های خود و درخواست اسرائیل را برای تروریستی نامیدن سپاه نپذیرفتند.
نگاه رسانه‌های غربی به دیدگاه‌های پزشکیان
- به گزارش شبکه دولتی انگلیس، روزنامه تلگراف در مقاله‌ای با عنوان «چیزی به عنوان رئیس‌جمهور میانه‌رو در ایران وجود ندارد»، نوشت: با در نظر گرفتن سابقه رهبران به اصطلاح میانه‌رو ایران، به شدت ساده‌انگارانه خواهد بود اگر باور کنیم که انتخاب مسعود پزشکیان، تهران را به اتخاذ رویکردی کمتر خصمانه در مقابل غرب هدایت خواهد کرد. انتخاب مسعود پزشکیان به حکومت ایران کمک خواهد کرد تصویر میانه‌روتری از خود در جهان ارائه دهد.
- سردبیر بین‌الملل شبکه خبری اسکای انگلیس هم تغییر در سیاست‌های هسته‌ای ایران را بعید دانسته و نوشت: این مسئله تا حد زیادی به این موضوع بستگی خواهد داشت که آیا دونالد ترامپ به کاخ سفید برمی‌گردد یا نه. ممکن است رئیس‌جمهور آینده ایران لحنی آشتی‌جویانه‌تر در قبال غرب در پیش بگیرد، اما احتمال بازگشت به مذاکرات هسته‌ای بسیار کم است.
آماده‌باش پایگاه‌های نظامی آمریکا
سی. ان. ان به نقل از چند منبع آگاه گزارش داد، ارتش آمریکا هفته گذشته از بیم «حملات خرابکارانه بازیگران مورد حمایت روسیه» علیه نظامیان و تاسیسات نظامی این کشور، وضعیت هشدار در پایگاه‌های خود در اروپا را افزایش داد.
ادامه حمایت‌های غرب از اوکراین
سران آمریکا، هلند، آلمان، ایتالیا، رومانی و اوکراین در بیانیه مشترکی که در تارنمای کاخ سفید منتشر شد، اعلام کردند: ما متعهد هستیم که کمک‌های دفاع هوایی بیشتری به اوکراین بدهیم تا در مقابل تهاجم مداوم روسیه از خود دفاع کند. این کشور‌ها اعلام کردند که چهار سامانه پاتریوت و قطعات آنها توسط آمریکا، آلمان، رومانی و هلند به اوکراین تحویل می‌شود و ایتالیا نیز یک سامانه دیگر SAMP-T در اختیار کی‌یف قرار خواهد داد. این پنج سامانه راهبردی دفاع هوایی به حفاظت از شهرها، غیرنظامیان و سربازان اوکراین کمک می‌کند.
آخرین تحولات فلسطین
- به گزارش رویترز، برزیل توافقنامه تجارت آزاد بین اتحادیه کشور‌های آمریکای جنوبی با فلسطین را اجرایی کرد. وزارت خارجه برزیل هدف از اجرای این توافقنامه را حمایت از مردم فلسطین اعلام کرد.
- رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند؛ عملکرد کنونی تل آویو باعث تحقق پیروزی مطلق در غزه نخواهد شد بلکه به تشدید شکست ما می‌انجامد. ما باید برای دستیابی به توافق تبادل اسرا و آتش بس در غزه تلاش کنیم چرا که گزینه‌های بعدی بسیار بدتر خواهند بود.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها