۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۰۴
۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳

پشت پرده هتک حرمت ها به کتاب مقدس مسلمانان

۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
نویسنده : رامین نصیری کارشناس مسائل بین الملل

چند روزی است که اهانت به کتاب مقدس مسلمانان کانون توجه رسانه های ملی و منطقه ای شده است. کشور‌های سوئد و دانمارک که داعیه‌دار آزادی بیان و احترام به عقاید یکدیگر حتی در صورت مخالف هم بودن در اروپا محسوب می شوند در روز‌های گذشته به کتاب آسمانی مسلمانان اهانت کردند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در تحلیلی دقیق این اقدام را نمایان گر یک آرایش جنگی عنوان کردند. آرایش جنگی که از سال ها قبل و در کشور های خارج از سوئد و دانمارک هم چندین بار رخ داده است. در همین رابطه توجه به چند نکته ضروری است:

  • به گزارش وزارت اطلاعات ج.ا.ا پشت پرده چنین اعمال شنیعی به سازمان های جاسوسی موساد و سی آی ای و ام آی سیکس انگلیس بر می گردد. سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن انگلیسی‌ها این بار تو
  • سط جبهه آمریکایی- صهیونیسیتی در حال اجرا است. با تفرقه انداختن بین پیروان دو دین بزرگ جهانی (اسلام و مسیحیت) فضا برای تنفس و کنش­گری بیشتر یهودیت بازتر می شود. هم چنین وقوع این چنین اقدامات موهنی باعث می‌شود که از تمرکز رسانه‌ها بر تظاهرات و راهپیمایی‌های اخیر یهودیان اسرائیل کاسته شود. این تظاهرات به دنبال برخی قوانین اصلاحات قضایی بنیامین نتانیاهو در اسرائیل به صورت بی سابقه­ای در حال وقوع است.

2- از سوی دیگر یکی دیگر از دلایل انجام چنین حرکات موهنی سنجش میزان تاب آوری مسلمانان است. سازمان‌های جاسوسی غربی همواره واکنش مسلمانان در برابر چنین حرکت هایی را مورد سنجش و بررسی قرار می دهند تا ببینند که در صورت ضربه و هجمه بر علیه مسلمانان دقیقا چه واکنشی در انتظارشان خواهد بود؟ ضرورت دارد تا بزرگان و علما در برابر چنین فجایعی موضع گیری محکم و با اقتداری داشته باشند و هزینه انجام چنین اعمالی را برای غرب بالا ببرند. اگر چه پس از موضع گیری های صورت گرفته از سوی کشور‌های اسلامی دولت سوئد و دانمارک ابراز پشیمانی کردند اما هم‌چنان نیاز است تا شرایطی ایجاد شود که انجام چنین اعمالی اصلا به مخیله آن ها خطور نکند.

3- نکته بعدی این است که آرایش جنگی تمدن غرب در برابر تمدن اسلامی از چند دهه قبل آغاز شده است. پروژه‌های اسلام هراسی همانند حمله به برج های دوقلو، ایجاد گروه های تروریستی تکفیری مثل القاعده و داعش و امروزه هتک حرمت به کتاب مسلمانان به جهت تصویر سازی غلط و همراه با خشونت از اسلام و مسلمانان است. حمله به کشور‌های اسلامی و ایجاد بحران های امنیتی در جغرافیای سیاسی اسلام باعث شده است که تمدن اسلامی در یک سردرگمی مزمن قرار بگیرد و گاها در تحلیل های خود دچار اشتباه شود. و لیکن هم اکنون برای همه دولت های اسلامی و مسلمانان ثابت شده است که غربی‌ها نه به عنوان ناجی که بلکه به عنوان تشدید‌کننده بحران در کشور های اسلامی نقش آفرین هستند. نکته اساسی دیگر این است که در برابر این اهانت ها و تصویر سازی ها هیچ نقطه پایانی وجود ندارد و امت اسلامی باید به شدید­ترین شکل ممکن و کاملاً متحد با هم در برابر آن ایستادگی و برخورد کند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها