۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۲۱
۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷

واکاوی یک مسئله قابل‌تامل در بحبوحه شهادت "آیت الله رئیسی" و همراهان ایشان

«در بحبوحه اعلام خبر شهادت رئیس جمهور فقید کشورمان، بار دیگر یک مولفه مهم و قابل تامل از قوام و استحکام نظام سیاسی و جریان حکمرانی کشورمان خود را به منصه ظهور رسانده است.»
۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷
نویسنده : سامان سفالگر کارشناس مسائل بین الملل

طنین سنتر-مدت زمان زیادی از شهادت "آیت الله رئیسی"، رئیس جمهور فقید کشورمان و هیات همراه در جریان سانحه سقوط هلی کوپتر حاملشان در جنگل‌های ارسباران استان آذربایجان شرقی نمی‌گذرد. رویدادی که سیلی از رنج و اندوه را برای مردم کشورمان به همراه داشته و البته که با بازتاب‌های خبری و رسانه‌ای گسترده‌ای نیز در عرصه بین المللی همراه شده است.
در این راستا، شمار زیادی از دولت‌های منطقه به احترامِ: این واقعه ناراحت کننده و البته ملت ایران، اعلام عزای عمومی کرده اند. این در حالی است که جریان‌های سیاسی و رسانه‌ای غربی و صهیونیستی و متحدان بین المللی آن ها، طبق معمول روایت‌های انحرافی و نادرستی را علیه رئیس جمهور فقید کشورمان مطرح می‌کنند و از این رهگذر سعی در به اصطلاح دستاوردسازی برای خود دارند. در این بحبوحه، ما شاهد یک رویداد قابل تامل و البته امیدبخش در مورد کشورمان بوده ایم.
در این راستا، به طور خاص تنها اندکی پس از اعلام خبر مفقود شدن هلی کوپتر حامل رئیس جمهور، شاهد بوده‌ایم که رهبر معظم انقلاب اسلامی با نهایت آرامش در موضع گیری ضمن آرزوی سلامتی برای رئیس جمهور محترم، به مردم این اطمینان را دادند که در روند اداره کشور خللی وارد نمی‌شود و نظم و امنیت برقرار خواهد بود. پس از خبر ناراحت کننده شهادت رئیس جمهور کشورمان نیز دیدیم که خیلی زود روند اداره امور حالتی عادی به خود گرفت و افراد و دستگاه‌های مسوول، با چند برابر کردن تلاش‌های خود توانستند تا حد زیادی اختلالات ایجاد شده را رفع کنند.
از این منظر، نکته مهم و راهبردی این است که نظام جمهوری اسلامی ایران به چنان قوام و استحکامی دست یافته که واقعه‌ای نظیر شهادت رئیس جمهور، نمی‌تواند در آن ایجاد بحران و آشفتگی کند و خیلی زود نظام حکمرانی می‌تواند شرایط را مدیریت و به وضعیت عادی باز گرداند. به بیان ساده تر، نظام اسلامی در کشورمان وابسته به فرد نیست و از توانایی بالایی برای ترمیم خود برخوردار است. این همان موضوعی است که به تازگی "آراد نیر" سردبیر کانال ۱۲ رژیم اشغالگر قدس نیز در گفتگو با یکی از رسانه‌های ضدانقلاب به آن اشاره داشته و تاکید کرده که "ایران از یک حکومت ساختار یافته سود می‌برد که تحت تاثییر فقدان افراد قرار نمی‌گیرد و البته که این مضوع بر سیاست‌های این کشور نیز اثرگذار نخواهد بود. "
اهمیت این موضوع زمانی بیش از پیش آشکار و مشخص می‌شود که توجه داشته باشیم در برخی از کشورها، از دست رفتن یک مسئول ارشد، می‌تواند به یک بحران تمام عیار تبدیل شود و موجی از ناامنی و هرج و مرج را سبب شود. معادله‌ای که صدق نکردن آن در مورد کشورمان حاکی از بلوغ قابل توجه نظام سیاسی ایران و قدرت گرفتن قابل توجه فرهنگ و ایدئولوژی انقلاب اسلامی ایران است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها