۲۰۲۴ ۱۸ October - جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۹۴
۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲

تا انتخابات

۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
نویسنده : پیمان بهمن پور کارشناس مسائل بین الملل

اهمیت مشارکت حداکثری در کنار وحدت جریان انقلاب
اهمیت مشارکت در انتخابات همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است. در این راستا معظم له در دیدار مردمی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در سالروز عید غدیر فرمودند: «هرکس به ایران قوی و سرافراز علاقمند است و هرکس معتقد به حمایت از نظام است، در انتخابات مشارکت کند.»
با توجه به تأکیدات ایشان بر اهمیت مشارکت در انتخابات باید گفت که دشمن با جنگ ترکیبی درصدد است تا با تعمیق شکاف دولت- ملت، فضای انتخابات را به سمت کاهش مشارکت سوق دهد. حال برگزاری یک انتخابات باشکوه با مشارکت حداکثری مردم و انتخاب نامزد‌های اصلح دقیقاً به معنای شکست تمامی اهداف جنگ ترکیبی دشمنان است؛ لذا باید گفت که انتخابات با حضور پرشور مردم، عرصه‌ای است که با توجه به تجلی همبستگی انسجام و وحدت ملی در آن و تجدید عهد و بیعت مردم با نظام، این نقشه دشمن را خنثی می‌کند.
از طرفی رأی و نظر مردم تأثیر تعیین کننده‌ای در کیفیت رقم خوردن سرنوشت کشور دارد؛ به این ترتیب که به میزانی که مردم در نحوه انتخاب خود دقت کنند و اصلح گزینی را مورد توجه قرار دهند، افق روشن‌تر و قابل دسترس‌تری جهت حل مشکلات موجود در کشور پیش روی ما قرار می‌گیرد و چنانچه در این زمینه غفلتی صورت گیرد، حل و رفع مشکلات موجود با دشواری مواجه خواهد شد؛ لذا مردم با توجه به تجربه تلخ گذشته، باید به فردی توانمند رأی دهند که ضمن حفظ گفتمان انقلابی، ادامه دهنده راه شهید آیت الله رئیسی باشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به گونه‌ای در سالروز عید غدیر فرمودند: «کسانی که چشمشان به خارج از مرز‌ها است، قادر به دیدن و شناختن ظرفیت‌های مهم درونی و طبعاً قادر به برنامه‌ریزی برای استفاده از آنها نیستند. نامزد‌ها اگر موفق شدند؛ از افرادی که ذره‌ای با انقلاب فاصله دارند استفاده نکنند. آنکه تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌توان قدم از قدم برداشت او خوب مدیریت نخواهد کرد.»
در این راستا باید گفت که نگاه به انتخابات باید یک نگاه کلان باشد چراکه علاوه بر مسائل داخلی، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی برای جمهوری اسلامی ایران نیز بسیار حائز اهمیت است و فردی که انتخاب می‌شود باید جایگاه منطقه‌ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران را در اولویت اول به خوبی بشناسد و در گام بعدی ارتقاء دهد تا در نهایت آرمان تمدن نوین اسلامی به وقوع بپیوندد. افرادی از گفتمان وابستگی که ادامه دولت دوازدهم هستند، همچنان نسخه‌های اشتباه وابستگی و نگاه به غرب را در مناظرات اخیر برای حل مشکلات ارائه می‌دهند و این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران تنها با زبان قدرت باید با کشور‌های دنیا تعامل کند.
در مجموع باید گفت که لازم است که نامزد‌های جبهه انقلاب در انتخابات پیش رو به یک اجماع و یک‌دستگی برسند چراکه ائتلاف در مرحله اول به معنای آن است که این چهار کاندیدا خود را در یک جبهه بدانند و هواداران خود را به این نتیجه برسانند که به نامزد نهایی جبهه انقلاب رأی دهند تا مانع از روی کار آمدن گفتمان وابستگی شوند و در مرحله دوم تمام توان و تلاششان را در راستای کمک به دولت چهاردهم و پیشرفت کشور تا رسیدن به قله‌ها انجام دهند.
اخبار انتخابات
 قالیباف: هرچیزی را به تحریم گره زدند؛ اگرچه تحریم کاغذپاره نیست و سختی داشته است، اما در دولت چهاردهم اگر اراده مردم بر این باشد در دولت خدمت، با سرعت موضوع رفع تحریم را براساس اقدامات راهبردی پیش خواهیم برد. تناسب بین حقوق‌ها و تورم را برقرار می‌کنم. به عهدی که با مردم بستم، تا پایان ادامه خواهم داد.
 پزشکیان: حضور و وجود شما و مشارکت شما به طور قطع مشت محکمی به دهان یاوه گویان خارجی خواهد بود که ایران ما را در تفرقه، تضاد و اختلاف می‌خواهند.
 سیدمحمدخاتمی درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳: در انتخابات گذشته رأی ندادم و با اکثریتی که احساس می‌کند گوشی برای شنیدن صدای او و دست توانایی برای رفع مشکلات او وجود ندارد هم صدا شدم؟! اینک فرصتی پیش آمده که امیدوارم روزنه‌ای باشد به فضایی که در آن صدای اکثریت شنیده شود و تفاوتی هرچند اندک در فضای کنونی پدید آید.
 آذری جهرمی: من موضوع فیلترینگ را خوب به پزشکیان منتقل نکردم. پزشکیان در مناظره گفته بود قالیباف در سال ۹۸ در شورای عالی امنیت ملی و مساله فیلترینگ حضور داشت که این مطلب خلاف واقع بود.
 امیرحسین قاضی زاده هاشمی: در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و سایر حوزه‌ها یک دولت کوچک را اداره کردم. من آمدم که راه دولت شهید رئیسی که در مسیر درست جان گرفت ادامه دهم و اجازه ندهم به عقب برگردیم.
 محمدجواد لاریجانی: شهید رئیسی و همراهانش ژانر خاصی از رفتار سیاسی داشتند که مردم دوست دارند. شهید رئیسی معطل برداشتن تحریم‌ها نشد. دولت روحانی با رعایت چارچوب‌های آمریکا می‌خواست نفت را بفروشد که باعث شد فروش نفت ایران به ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد؛ ولی آقای رئیسی این چارچوب را کنار گذاشت و فروش نفت به ۲ میلیون بشکه نفت در روز رسید. این یک دستاورد است و این خط درستی است که باید از آن حفاظت شود. یک زمانی، وقتی ماکرون با مسئولان ما صحبت می‌کرد مسئول ما قند در دلش آب می‌شد؛ شهید رئیسی با همین ماکرون بار‌ها صحبت کرد ولی دنیا را کوچک نمی‌دید؛ دنیا را بزرگ می‌دید.
 امین صادقی از چهره‌های نزدیک به قالیباف نوشت که خبر موثق، ثابتی و رسائی مانع انصراف جلیلی به نفع قالیباف هستند. اگر وحدت صورت نگیرد شکست جبهه انقلاب را به پای این دو نفر بنویسید. جلیل محبی نیز در تایید این توئیت نوشت: بیشتر صادق شهبازی. / انتخاب
راهبرد‌های دشمن برای انتخابات پیش رو
دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال فرصتی برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران هستند. گرچه تا کنون توطئه‌های دشمن با هوشیاری رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسئولین نظام و همراهی مردم خنثی شده است ولی باید گفت که این دشمنی‌ها تمامی نخواهد داشت و در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری نیز دشمن درصدد پیاده کردن راهبرد‌های ذیل است:
 زنجیره سازی سوژه‌های اقتصادی و بزرگ نمایی وضعیت نامناسب معیشت مردم ایران؛
 تشویق مردم به عدم حضور در انتخابات با ادعا‌های دروغین؛
 ادعا‌هایی مبنی بر غیرواقعی و ناسالم بودن بودن انتخابات پیش رو؛
 هجمه علیه انتخابات با القای اولویت نداشتن مشکلات مردم در مقایسه با انتخابات؛
 سیاه نمایی از وضعیت موجود در کشور و القای عدم حل مشکلات حتی با رئیس جمهور جدید؛
 پیش بینی ضعیف بودن رئیس جمهور بعدی و ناتوانی وی برای اجرای کار‌های مهم کشور؛
 ترغیب افکار عمومی برای عدم مشارکت در انتخابات با گزاره ناکارآمدی این انتخابات.
انتخاب اصلح
اصلح» کیست؟ اصلح آن کسی است که در درجه‌ی اوّل به مبانی این انقلاب و این نظام اعتقاد قلبی و واقعی داشته باشد. دوّم اینکه کارآمد باشد؛ شب و روز نشناسد، دنبال کار باشد، توانایی داشته باشد برای کار کردن؛ از عناصر خوب و همکاران خوب استفاده کند. «بیانات در دیدار مردمی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در سالروز عید غدیر ۰۵/۰۴/۱۴۰۳»

  • ارسال نظرات