۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۱۹
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲

پیام‌های شوک بزرگ حزب الله لبنان به صهیونیست‌ها

«حزب الله لبنان با رونمایی از پایگاه موشکی عماد 4 خود، پیام های چندگانه ای را به رژیم اشغالگر قدس مخابره کرده که در نوع خود می توانند بر روند تنش و درگیریهای دو طرف اثرگذاری قابل توجهی داشته باشند و این مساله تا حد زیادی میدان بازی و روند تحولات را به نفع جریان مقاومت در منطقه تغییر خواهد داد.»
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲
نویسنده : سامان سفالگر کارشناس مسائل بین الملل

طنین سنتر-در روز‌های اخیر و به طور خاص پس از اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور "فواد شکر" از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان در بیروت، سطح تنش‌ها میان این جنبش و رژیم اشغالگر قدس به نحو قابل توجهی افزایش یافته است. در این راستا، حزب الله لبنان و به طور خاص دبیر کل این جنبش تاکید کرده اند که حزب الله در انتقام جویی از صهیونیست‌ها مصمم است و این دستورکار را با جدیت و به نحوی هوشمندانه دنبال خواهد کرد. موضوعی که وحشت قابل توجهی را در اراضی اشغالی ایجاد کرده و البته که حزب الله لبنان نیز بر شدت حملات موشکی و پهپادی خود به عمق فلسطین اشغالی افزوده است.
با این همه، این جنبش به تازگی دست به یک اقدام معنادار در بحبوحه تشدید تنش‌ها با اسرائیل زده و از یک پایگاه موشکی زیرزمینی خود موسوم به عماد ۴ رونمایی کرده است. در این راستا، حزب الله لبنان یک ویدئو منتشر کرده که در آن پایگاه موشکی عماد ۴ در عمق زیرِ زمین و با برخورداری از قابلیت‌هایی نظیر تردد خودرو در آن و همچنین شلیک همزمان چندین و چند موشک به نمایش درآمده است. انتشار این تصاویر، بازتاب‌های گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه‌ای و بین المللی داشته است.
با این همه، در خوانش این تحول قابل توجه، ۲ نکته را باید مد نظر داشت.
اولا، حزب الله لبنان یک بار دیگر نشان داد که در حوزه تحمیل شوک به صهیونیست ها، دستِ برتر با این جنبش است و جنبش مقاومت اسلامی لبنان برگ‌های برنده زیادی نظیر پایگاه موشکی عماد ۴ در دست دارد که هنوز آن‌ها را رو نکرده و می‌تواند بحران‌های جدی را برای دشمن اسرائیلی ایجاد کند. در حقیقت، حزب الله لبنان اثبات کرد که کلیه مواضع دبیر کل این جنبش، سید حسن نصرالله مبنی بر اینکه حزب الله لبنان به انواع و اقسام تسلیحات و زیرساخت‌های لازم در نبرد با صهیونیست‌ها و دشمنان خود مجهز است، درست و واقعی است.
پیش از این بسیاری از جریان‌های سیاسی و رسانه‌ای رقیب و دشمن با حزب الله لبنان، با طرح روایت‌های مختلف سعی داشتند تا توانمندی‌های این جنبش را زیر سوال ببرند. با این همه، انتشار تصاویر پایگاه موشکی عماد ۴، یک ضربه مهلک به تمامی آن‌ها بود که البته بی‌اعتبار شدنِ فزاینده آن‌ها را به دنبال داشته است.
نکته دوم اینکه حزب الله لبنان با انتشار هوشمندانه تصاویر پایگاه زیرزمینی عماد ۴ خود، تا حد زیادی توان بازدارندگی اش را نیز در مواجهه با دشمن صهیونیست تقویت کرده است. به بیان ساده تر، این اقدام حزب بالله لبنان را بایستی گامی جدید در مسیر ایجاد معادلات تازه بازداندگی در سطح منطقه ارزیابی کرد. معادله‌ای که کاملا در نقطه مقابل منافع رژیم اشغالگر قدس و متحدان منطقه‌ای و بین المللی آن است.
از این رو، صهیونیست‌ها زین‌پس در هرگونه ماجراجویی خود علیه لبنان و حزب الله، باید محاسبات تازه‌ای را در دستورکار داشته باشند و البته که با وحشت و هراس‌های معناداری نیز دست و پنجه نرم کنند. موضوعی که خود یک دستاورد و پیروزی قابل توجه برای جنبش مقاومت اسلامی لبنان و البته کلیت محور مقاومت در منطقه غرب آسیا است.
۰

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها