۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۴۰
۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸

2 نکته در مورد بحران امنیتی جدید صهیونیست‌ها

«کرانه باختری اکنون یکی از ملتهب‌ترین مناطق در نبرد علیه دشمن اسرائیلی است و مقام های ارشد سیاسی و نظامی رژیم اشغالگر قدس نیز فهمیده اند که عیان شدن چهره واقعی آن ها در اِعمال دشمنی علیه ملت فلسطین، موجب شده تا کل ملت فلسطین با یکدیگر متحد شوند و مقاومت و جنگ مسلحانه در برابر این رژیم را به مثابه تنها اهرم برای استیفای حقوق خود دریابند.»
۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
نویسنده : سامان سفالگر کارشناس مسائل بین الملل

طنین‌سنتر-رژیم اشغالگر قدس در بیش از ۱۰ ماه اخیر که از جنگ غزه می‌گذرد، با چالش‌ها و بحران‌های امنیتی عدیده‌ای دست به گریبان بوده است. بحران‌هایی که عملا این رژیم را تا آستانه فروپاشی فرو برده اند و سبب شده اند تا تئوریسین‌های رژیم اشغالگر قدس دست به کار شوند و طرح و نقشه‌های مختلفی را برای در امان ماندن اسرائیل از این وضعیت ارائه کنند.
در این چهارچوب، شمار زیادی از تحلیلگران امنیتی رژیم اشغالگر قدس بر این باورند که اسرائیل جدای از نوار غزه و طرح تهدیدات مختلف علیه خود از سوی حزب الله لبنان در مجاورت مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی و همچنین گروه‌های شیعی عراقی و سوری و البته انصارالله یمن و ایران، با یک حوزه بحران زای امنیتی تازه نیز دست به گریبان است که این حوزه می‌تواند خود ایجاد کننده سیلی از چالش‌های دیگر برای صهیونیست‌ها باشد. این حوزه جدید نیز کرانه باختری است. موضوعی که کمتر رسانه‌ها و تحلیلگران اسرائیلی در مورد آن سخن می‌گویند با این حال، به خوبی از وضعیت بحرانی این حوزه برای رژیم اشغالگر قدس آگاهی و اطلاع دارند.
درست به همین دلیل است که در مدت اخیر شاهد بوده ایم نیرو‌های ارتش اسرائیل بار‌ها و بار‌ها به کرانه باختری یورش برده و با رزمندگان فلسطینی درگیر شده اند و یا حتی اقدام به ترور رهبران مقاومت در کرانه باختری کرده اند. به تازگی نیز شاهد بوده ایم که دو صهیونیست پس از ورود به شهر قلقلیه در کرانه باختری، ناپدید شده اند. موضوعی که دستگاه‌های امنیتی صهیونیست‌ها آن را به گروه‌های مقاومت در این منطقه نسبت داده و اقدام به درگیری با آن‌ها در این شهر کرده‌اند.
در کنار این مسئلله، شاهد بوده ایم که اخیرا یک رزمنده فلسطینی از طریق کرانه باختری وارد تل آویو شده و توانسته یک عملیات بمبگذاری موفق را در این شهر انجام دهد. موضوعی که آن نیز از سوی بسیاری از تحلیلگران صهیونیست به مثابه یک شوک بزرگ به رژیم اشغالگر قدس ارزیابی شده و جریان مقاومت فلسطین وعده داده که این قبیل حملات همچنان ادامه خواهند یافت. از این رو، کرانه باختری اکنون یکی از ملتهب‌ترین مناطق در نبرد علیه دشمن اسرائیلی است و مقام‌های ارشد سیاسی و نظامی رژیم اشغالگر قدس نیز فهمیده اند که عیان شدن چهره واقعی آن‌ها در اِعمال دشمنی علیه ملت فلسطین، موجب شده تا همگی آن‌ها (کل ملت فلسطین) با یکدیگر متحد شوند و مقاومت و جنگ مسلحانه در برابر این رژیم را به مثابه تنها اهرم برای استیفای حقوق خود دریابند.
در این میان، کافی است توجه داشته باشیم که بر اساس نظرسنجی‌های مختلف در کرانه باختری، عمده ساکنان فلسطینی این منطقه دیگر اعتقادی به رویکرد‌های سازشکارانه تشکیلات خودگردان فلسطینی در رابطه با اسرائیل ندارند و البته که قبل از آغاز جنگ غزه نیز این منطقه محل انجام چندین و چند حمله استشهادی علیه نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی بود و حتی در چند نوبت شاهد پرتاب موشک و خمپاره از این منطقه به عمق اراضی اشغالی بودیم.
مسائلی که همه و همه این گزاره را فریاد می‌زنند که حوزه‌های بحران زای امنیتی برای صهیونیست‌ها یکی پس از دیگری سَر بر می‌آورند و این رژیم را دچار تشویش و نگرانی‌های فزاینده می‌کنند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها