۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۰۰
۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
رصد (533)

رسانه های داخلی

۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آغاز تحرکات انتخاباتی روحانی با کلیدواژه «انتخابات آزاد»

حسن روحانی با شیرین ندانستن رخداد‌های سالی که پشت سر گذاشتیم، سال جدید را سال «امتحان نظام در انتخابات اسفند ماه» توصیف کرد و گفت: چشم دنیا به انتخابات اسفندماه است تا ببینند و ببینیم سالم و رقابتی و آزاد برگزار خواهد شد یا نه. موعد برگزاری انتخابات (مجلس شورای اسلامی) البته اسفند ۱۴۰۲ است، اما لوازم آن را باید از خیلی زودتر فراهم کرد. وی به اشارات انتخاباتی بسنده نکرد و راه حل اصلی مشکلات با هدف تحول را اجرای اصل 59 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (‌برگزاری همه‌پرسی و مراجعه به آرای عمومی) ذکر کرد و گفت: هر چند سؤالات مردم متعدد است اما در این همه‌پرسی می‌توان سه پرسش اساسی در سه زمینۀ سیاست خارجی، سیاست داخلی و اقتصاد را با مردم در میان نهاد که می‌توان مستقیم به نظر مردم مراجعه کرد. نمی‌شود که عددِ تفسیر از یک کلمۀ واحد (نظارت) در یک جا (انتخابات) ۱۰۰ باشد و به صدا و سیما که برسد صفر. در حالی که در قانون اساسی هم از نظارت بر انتخابات سخن به میان آمده و هم بر صدا و سیما/ عصر ایران

واکنش آمریکا به خبر توافق موقت

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به گزارش نشریه اکسیوس گفت: «قرار نیست به جزئیات مکالمات دیپلماتیک بپردازیم یا به شایعاتی که بسیاری از آنها دروغ هستند پاسخ دهیم. البته، ما همچنان نگران گسترش فعالیت‌های هسته‌ای ایران، از جمله بهره‌برداری از سانتریفیوژهای پیشرفته و انباشت اورانیوم بسیار غنی‌شده‌ای هستیم که ایران هیچ هدف معتبری برای آن ندارد. همانطور که رئیس‌جمهوری گفته، ایالات متحده متعهد است که هرگز به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته ای را ندهد. ما معتقدیم دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به این هدف است، اما پرزیدنت بایدن نیز به صراحت گفته است که ما هیچ گزینه ای را از میز حذف نکرد‌ه‌ایم».

پی نوشت: سایت خبری اکسیوس اخیراً به نقل از ۱۰ مقام اسرائیلی، دیپلمات‌های غربی و کارشناسان آمریکایی نوشت که دولت جو بایدن در هفته‌های اخیر با شرکای اروپایی و اسرائیلی‌ خود درباره پیشنهادی برای توافق موقت هسته‌ای با ایران گفتگو کرده است. طبق این گزارش، این توافق شامل تخفیف در مورد برخی از تحریم‌ها در ازای مسدود کردن بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای ایران می‌شود. اکسیوس نوشت که ایرانی‌ها تاکنون این ایده را رد کرده‌اند و گفته‌اند به توافقی کمتر از برجام که در سال ۱۳۹۴ امضا شد رضایت نمی‌دهند.

سخنگوی سپاه: صهیونیست‌ها می‌دانند در چند ساعت گذشته چه اتفاقی برایشان رخ داد

سردار شریف، رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به شهادت ۲ مستشار نظامی سپاه در سوریه گفت: انتقام خون این شهدا را خواهیم گرفت و صهیونیست‌ها هم می‌دانند که در چند ساعت گذشته چه اتفاقی برایشان رخ داده است. حامیان رژیم صهیونیستی باتوجه به اتفاقاتی که داخل این رژیم در حال رخ‌ دادن است، دیگر امید چندانی به این رژیم جعلی ندارند. در تحلیل‌ها نیز بارها شاهد عبارت "در آستانه فروپاشی بودن" برای رژیم صهیونیستی هستیم./تسنیم

ایران پس از هشت سال سفیر به امارات اعزام می‌کند

جمهوری اسلامی ایران بعد از هشت سال، سفیر به امارات اعزام می کند. در سال گذشته در پی توافق صورت گرفته بین ایران و امارات، دو کشور تصمیم گرفتند که بار دیگر روابط دیپلماتیک خود را به سطح سفیر ارتقا دهند و در همین چارچوب سال گذشته « سیف محمد عبید الزعابی » سفیر امارات در ایران به تهران بازگشت و بعد از ۷ سال دوباره رسما فعالیت خود را در تهران به عنوان سفیر امارات در ایران آغاز کرد. بر اساس اعلام منابع خبری، سفیر جدید ایران در امارات «رضا عامری» مدیر کل ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه است./ایسنا

اذعان به اقتدار نظام و اشتباه اصلاح طلبان

حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با ویژه‌نامه روزنامه سازندگی گفت: «اصلاً فروپاشی نظام اتفاق نمی‌افتد. نظامی که حداقل ۱۵ درصد جامعه جانشان را برای آن می‌دهند، نیروهای مسلح هم به آن وفادار هستند، در آن فروپاشی اتفاق نمی‌افتد. این‌ها آرزوهایی است که یک عده دارند و محقق نمی‌شود.» مرعشی در بخش دیگری از این مصاحبه، ایستادن اصلاح‌طلبان روی دفاع از روحانی و عدم عبور از او برای دور دوم ریاست جمهوری‌اش را اشتباه دانسته و گفته: «همان‌طوری که اصولگرایان در عبور نکردن از احمدی‌نژاد به خودشان و کشور ضربه زدند. ما اصلاح‌طلبان و میانه‌روها هم در عبور نکردن از آقای روحانی در سال ۹۶ به خودمان و کشور ضربه زدیم.»

پیشنهاد به سبک بانیان وضع موجود

علی ربیعی، سخنگوی دولت دوازدهم، در یادداشت خود در روزنامه اعتماد پس از ذکر مختصات بحران 1401کشور به چالش های امروز پرداخت و اذعان کرد بدون تردید هیچ جامعه‌ای پس از بحران همانند قبل نخواهد شد و صرفاً پاسخ به بحران نیاز به ایجاد تغییرات و تحولات دارد. سیستم‌هایی که اصرار بر بازگشت به عقب داشته باشند، سال‌های یک ملت را تباه نموده و با زوال روبرو می‌سازند. لذا برای عبور با آرامش و‌گذاری برای ایران بهتر و وضعیت بهتر برای ایران، تحول و اصلاح در سه حوزه سیاست داخلی (اجتماعی، فرهنگی)، اقتصادی و سیاست خارجی اجتناب‌ناپذیر است. تغییر وضع اقتصادی بدون سیاست خارجی مطلوب و حضور مناسب در جهان امکان‌پذیر نیست و اجماع نظر کارشناسان این است که این‌بار راه سیاست خارجی تنها از طریق نظام دیپلماسی میسر نیست، بلکه اصلاح سیاست داخلی زمینه‌ساز حل‌و‌فصل مسائل خارجی است. به عبارتی در یک نقطه آغازین باید از تحول‌خواهی و اصلاح‌گری در سیاست داخلی و در سه حوزه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آغاز شود.

بازی در زمین دشمن

غلامحسین کرباسچی در تحلیل خود از ماجرای ریختن ماست بر روی دو فرد بی حجاب در مشهد، ماجرا را به سمت استفاده صلح آمیز از امکانات حساس کشاند و در توئیتی نوشت که « وقتی در کشوری کسانی باشند که از ماست استفاده صلح آمیز نکنند، چطور می‌شود دنیا اطمینان حاصل پیدا کند که از امکانات حساس دیگر استفاده صلح آمیز بشود.!»

جزئیات تازه از مسمومیت دانش‌آموزان دختر در نخستین روز سال تحصیلی ۱۴۰۲

به گزارش فارس، مختار نعمتی رییس آموزش و پرورش نقده از مسمومیت تعدادی از دانش آموزان دختر در دبیرستان محمدیار نقده خبر داد و اظهار داشت: تعدادی از دانش آموزان دختر دیروز بر اثر بوی نامطبوعی که در مدرسه ایجاد شده است دچار مسمومیت شده‌اند. به گفته دانش‌آموزان بوی نامطبوعی مانند سوختن لاستیک در مدرسه دخترانه ایجاد شده است که بعد از متوجه شدن این بو دانش آموزان دچار حالت تهوع و سر درد و شکم درد شده‌اند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها