۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۰۲
۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
رصد (535)

رسانه های داخلی

۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

واکنش وزارت کشور به ضرب و شتم نیروی مرزبانی توسط طالبان

به گزارش همشهری آنلاین، سید مجید میراحمدی، معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: ساعت۱۲:۳۰ دیروز یک کامیون افغانستانی تحت پوشش یک شرکت بین المللی در محل پل ابریشم پایانه مرزی میلک توسط مرزبانی ایران برای بازرسی متوقف می شود. نیروی مرزبانی ایران داخل کامیون می رود ولی راننده کامیون چون تحت پوشش حمل لوازم خانگی در حال قاچاق سوخت بوده است، به سمت افغانستان فرار می‌کند و نیروی مرزبانی هم که داخل کامیون بوده با کامیون به آن طرف مرز می رود و طالبان او را دستگیر می کند. میراحمدی با اشاره به انتشار فیلم ضرب و شتم نیروی مرزبانی کشورمان، گفت: این مسأله به طور جدی در دستور بررسی قرار گرفته است. آن نیروی مرزبانی آزاد شده و به کشور بازگشته است اما این مسأله ضرب شتم برای ما به هیچ وجه قابل پذیرش نیست. مسئولان در حال پیگیری مسأله پیش آمده هستند و اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وزیر خارجه عراق، حامل پیام آمریکا برای ایران

امیرعبداللهیان: آمریکایی‌ها پیام دادند که برای جمع‌بندی مذاکرات آمادگی دارند. اگر طرف آمریکایی در چارچوب پیامی که ارسال کرده واقع‌بینانه برخورد کند و اظهارات رسانه‌ای ریاکارانه را تکرار نکند ما فاصله زیادی با توافق نخواهیم داشت. این طرف آمریکایی است که از تعهدات خودش خارج شده و شرط گذاشتن و اظهارات متناقض کمکی به حل مشکل نخواهد کرد./ ایسنا

اظهارات خصمانه لندن علیه ایران در شورای حقوق بشر

وزیر امور خارجه انگلیس با تکرار اظهارات مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران گفت که دولت لندن طی پنج ماه گذشته به دلیل آنچه مسائل حقوق بشری نامید، ۵ بسته تحریمی علیه ایران وضع کرده است. وی در حالی این اتهامات را مطرح کرد که انگلیس با چشم پوشی از موارد متعدد نقش حقوق بشر در این کشور، از جمله اخراج پناهجویان و طرح خروج از کنوانسیون اروپایی حقوق بشر تا قتل عمدی سیاه‌پوستان توسط پلیس، مدعی شد که مرگ «مهسا امینی» نشانگر بی‌توجهی حکومت ایران به حقوق شهروندان است. وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه حمایت از اغتشاشگران و گروه‌های ضد انقلاب، تعهد لندن به قطعنامه سیاسی شورای حقوق بشر درباره حوادث اخیر ایران را مورد تاکید قرار داد و ادعا کرد: باید اطمینان حاصل کنیم که صدای مردم ایران همچنان شنیده می شود.

تحریم‌های جدید کانادا علیه ۱۲ شخص ایرانی

به گزارش همشهری آنلاین، دولت کانادا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مرتضی میرآقایی، اسماعیل زارعی کوشا، سید صادق حسینی، رحیم جهان‌بحش، حسین رجب‌پور، محمد توحیدی، حبیب شهسواری، محمدنظر عظیمی، بهمن ریحانی، هدایت‌الله فرزادی، مراد فتحی و سیدسعید رضا عاملی رنانی را به دلایل حقوق بشری در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

پیش بینی  شرایط ارزی فعلی کشور توسط مجلس

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مگر کسی مانع نظارت مجلس بر دولت در بحث مربوط به ارز است؟ افتخار مجلس این است که یک ماه و نیم قبل، این شرایط را پیش بینی کرده بود و در نشست نظارتی مجلس، بسته پیشنهادی کمیسیون اقتصادی ۴۰ روز قبل به دولت و رئیس جمهور منتقل شد و ما کارمان را انجام دادیم و الان هم کارمان را انجام خواهیم داد./ تابناک

عراقچی حضور خود در ژنو را تکذیب کرد

عباس عراقچی، مشاور وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به سؤالی درباره ادعای یک رسانه اروپایی مبنی بر حضور او در ژنو برای مذاکره با غربی‌ها، گفت: من اکنون که در تهران هستم و چنین چیزی نیست. وی درباره اینکه گفته شده قرار است او به تیم مذاکره کننده اضافه شود یا به این تیم کمک کند، گفت: بنده مشاور هستم و هر کمکی لازم باشد، آمادگی دارم. /تسنیم

ادعای تغییر معاون اول رئیس‌جمهور از اساس کذب است

پایگاه اطلاع رسانی دولت در توییتی نوشت: «ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر تغییر معاون اول رئیس‌جمهور از اساس کذب است و هیچ تصمیمی در دولت در این زمینه وجود ندارد.»

انتقاد سخنگوی جبهه اصلاحات دباره عدم گفت‌وگو با این جریان

علی شکوری‌راد، سخنگوی جبهه اصلاحات گفت: گفت‌وگو‌هایی که میان اصلاح‌طلبان و مسئولان کشور آغاز شد، عملاً از طرف حاکمیت متوقف شد و ادامه پیدا نکرد. وقتی حتی رؤسای سه قوه برای این دیدار‌ها با مشکل مواجه می‌شوند، طبیعتاً سخن گفتن نه امکان‌پذیر است و نه مؤثر. نظر ما همیشه این بوده که برای هر کار بزرگی در کشور از جمله، خروج از بن‌بست سیاسی موجود، نیاز به وفاق ملی و برای رسیدن به وفاق ملی نیاز به فضای گفت‌وگوست./ ایلنا

دلسوزی به سبک بانیان وضع موجود

محمد مهاجری در روزنامه اعتماد نوشت: اگر دولت از خودش بپرسد که «در این شرایط با افکارعمومی و منتقدان و نخبگان چه باید کرد؟» گام بزرگی را برداشته، هرچند که تاکنون رفتاری درخور در این حوزه نداشته است. یکی از شیوه‌هایی که از سوی افراد و رسانه‌های وابسته به دولت به‌ کار گرفته شده حمله به منتقدان از طریق ناسزاگویی و ایراد اتهامات خنده‌دار است. در این روش نخ‌نما شده همه منتقدان به دروغگویی، همسویی با امریکا و دشمنان، روی برگرداندن از نظام، ندامت از گذشته و نظایر آن متهم می‌شوند. پشت بند این اتهامات هم درخواست از دستگاه قضایی برای بگیر و ببند و توقیف مطرح می‌شود. دل بستن به مجیزگویان و متملقانی که در تاروپود بعضی دستگاه‌ها حضور دارند، نه سکه و دلار را ارزان می‌کند، نه تورم را پایین می‌آورد، نه اشتغال ایجاد می‌کند، نه تحریم‌ها را از بین می‌برد، بلکه تنها کارکردش این است که حس خودشیفتگی را در مسوولان افزایش می‌دهد.

توضیح طالبان درباره مباحث مربوط به سفارت خانه

روابط عمومی وزارت امورخارجه طالبان روز گذشته در اطلاعیه‌ای با رد برخی ادعا‌های مطرح درباره تحویل و تحولات داخلی سفارت افغانستان در تهران تاکید کرد: موضوع تحویل و تحول سفارت افغانستان در تهران، امری داخلی (مربوط به افغانستان) بوده و به هیچ عنوان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به موضوع مزبور ورود نکرده است. در این اطلاعیه تاکید شده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، هیچ سند یا تجهیزات یا هر شیئ دیگری که متعلق به سفارت افغانستان در تهران بوده را تحویل نگرفته است.

صادرات ۱۵ میلیارد دلاری صنایع پتروشیمی در سال ۱۴۰۱

حسن عباس‌زاده مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی، گفت: مجموع صادرات صنعت پتروشیمی در سال گذشته ۱۵ میلیارد دلار بود که ۱۲.۷ میلیارد دلار آن وارد سامانه نیما شد و به چرخه اقتصادی کشور بازگشت. درحالی‌که کل صادرات محصولات پتروشیمی در ۱۱ ماه امسال حدود ۱۵ میلیارد دلار بوده که بیش از ۹۰ درصد آن در سامانه نیما عرضه شده است و همچنان پتروشیمی‌ها به رفع تعهدهای ارزی خود پایبند هستند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها