۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۰۴
۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
رصد (537)

رسانه های داخلی

۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

یاوه گویی به همراه تداوم مداخله جویی آمریکا در امور داخلی ایران

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تداوم دخالت واشنگتن در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی که در اغتشاشات سال گذشته ایران دستگیر شده است، ادعا کرد: "ما از این گزارش‌های مربوط به شکنجه توماج صالحی از سوی مقامات و نیاز او به مراقبت پزشکی فوری مطلع هستیم. متأسفانه رفتار حکومت ایران با توماج جدیدترین مورد از سلسله طولانی نقض حقوق بشر ارتکابی توسط ایران است. ما از ایران می‌خواهیم اکنون توماج را آزاد کنند، اکنون تمامی زندانیان سیاسی را آزاد کنند، و مراقبت‌های پزشکی مورد نیاز را در اختیار (توماج) آقای صالحی قرار دهند. رفتار خشن ایران با زندانیان سیاسی با هدف ارعاب مردم و سرکوب نارضایتی‌ها است. "

ترس از آمریکا، علت تأخیر انگلیس در تعامل با ایران برای آزادی اتباع بازداشتی

به گزارش رادیو فردا، در سالگرد آزادی نازنین زاغری، همسر او، ریچارد رتکلیف، دولت انگلیس را به «سرسری گرفتن» موضوع «گروگان‌ها» در ایران متهم کرد. گزارش یک کمیته پارلمانی انگلیس می‌گوید که دولت بریتانیا از «فرصت‌هایی» که برای آزاد کردن شهروندان بازداشتی‌اش در ایران داشت، استفاده نکرد و موجب محنت آنها شد.گزارش کمیته پارلمانی بریتانیا می‌گوید شرایطی که براساس آن زاغری و آشوری آزاد شدند، با وضعیت پنج سال پیش از آن، تفاوتی نداشت، اما دولت‌های وقت بریتانیا «از بیم تحریک آمریکا» یا توصیه‌های حقوقی بریتانیایی، اقدامات لازم را انجام ندادند اما اواخر زمستان سال ۱۴۰۰ از رویه پیشین دست کشیدند.

عصبانیت رئیس سیا از عربستان درخصوص روابط جدید با ایران

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی تصریح کرده آشتی ایران و عربستان سعودی عصبانیت ویلیام برنز، رئیس سیا را در پی داشته است. برنز به محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی گفته که آمریکا از آشتی‌جویی ریاض با تهران و سوریه که هر دو توسط غرب تحریم شده‌اند شوکه شده است.

بلومبرگ: سیاست‌های جدید عربستان پیروزی ایران و شکست آمریکاست

بلومبرگ با انتشار یک گزارش تحلیلی اعلام کرد: گزارش‌های رسیده از منابع نزدیک به هسته قدرت در عربستان حاکی از این است که سیاست‌های جدید ریاض در منطقه در واقع به معنای پیروزی ایران و روسیه و شکست آمریکا است.

واکنش ایران به اقدامات غیرسازنده دولت آذربایجان

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه: ما رفتار دولت جمهوری آذربایجان علیه معلمان و دیپلمات‌های ایرانی را در تعارض با اصول همسایگی می‌دانیم. جمهوری اسلامی ایران همزمان با تأکید بر رعایت اصول و مبانی سیاست همسایگی و توجه به اهداف شوم رژیم صهیونیستی در ایجاد اختلاف و تنش در روابط میان کشورهای اسلامی، اقدام به عمل متقابل دیپلماتیک را در دستور کار دارد.

پی نوشت: جمهوری آذربایجان چهار دیپلمات ایران در باکو را عنصر نامطلوب معرفی کرد و از آنها خواست تا خاک این کشور را ظرف ۴۸ ساعت ترک کنند. این چهار دیپلمات ایران به دلیل آنچه که فعالیت‌های مغایر با ماموریت دیپلماتیک خود و مغایر با کنوانسیون ۱۹۶۱ خوانده شده، توسط دولت جمهوری آذربایجان «عنصر نامطلوب» تشخیص داده شده اند. هحچنین پارلمان آذربایجان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بیانیه ایران در خصوص بازگشایی سفارت جمهوری آذربایجان در اسرائیل، دخالت در امور داخلی آذربایجان و تحریک سیاسی دیگر علیه این کشور است.

انتقاد امیرعبداللهیان به فرانسه درباره عدم اجرای تعهدات برجامی

وزیر خارجه کشورمان در پیام توییتری نوشت: در جریان دیدار و گفتگوی صریح و مفید با کولونا، وزیر خارجه فرانسه در پكن، که دو ساعت به طول انجامید، در خصوص مناسبات دوجانبه، توافق اخیر تهران و ریاض، اوکراین، مسائل منطقه‌‌ای از جمله فلسطین و لبنان، لغو تحریم‌ها و برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان تبادل نظر کردیم. همچنین ضمن انتقاد از رفتار دولت فرانسه در عدم اجرای تعهدات برجامی، بر لزوم رعایت و احترام به حقوق شهروندان معترض فرانسوی تاکید کردم. بر تداوم مذاکرات و رعايت احترام متقابل برای عبور از چالش‌ها توافق داریم./ فارس

۳۱ درصد صادرات غیرنفتی ایران به چین است

مجیدرضا حریری، رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین اظهار کرد: در سفر اخیر رییس جمهور کشورمان به چین با بنگاه‌های کوچک و متوسط مسیر و جاده‌های مناسبی برای توسعه صادرات غیرنفتی طراحی شد که با توجه به پایان یافتن سیاست‌های قرنطینه‌ای این کشور، بعد از ماه مبارک رمضان هیات‌های تجاری دو کشور سفرهای خود را برای توسعه روابط آغاز می‌کنند. بیش از ۳۱ درصد صادرات غیرنفتی ایران به مقصد چین می‌رود. روش‌های روان سازی برای افزایش این میزان آمار تجاری در زمینه کالاها، استاندارد، قوانین گمرکی و فراهم کردن زیرساخت‌های لجستیکی طراحی شد و به همین منظور بررسی مجددی برای کالاهایی که امکان صادراتی آن به چین فراهم نبود، انجام شد. / خراسان

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها