۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۰۷
۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
رصد (539)

رسانه های داخلی

۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

واکنش مقامات آذربایجان به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان درباره واکنش ایران که اقدام باکو (درباره «نامطلوب» تلقی شدن کارمندان سفارت ایران) را «مغایر با اصول همسایگی» دانست، مدعی شد که آنچه فعالیت‌های غیرقانونی در خاک آذربایجان می‌خواند با روابط همسایگی خوب در تضاد است و در چارچوب کنوانسیون وین درباره روابط دیپلماتیک، اقدام متقابل انجام شده است./ تابناک

خبر شکوری راد درباره دوره جدید فعالیت جبهه اصلاحات

سخنگوی جبهه اصلاحات: دوره قبلی هیات رئیسه جبهه اصلاحات در انتهای سال گذشته به پایان رسید. هم‌اکنون جبهه اصلاحات در حال تدارک مقدمات کار برای تشکیل دور جدید هیات رئیسه است. وی در ادامه با بیان اینکه هیات رئیسه دوره جدید با رای دبیران کل و اشخاص حقیقی عضو جبهه اصلاحات تعیین می‌شوند، افزود: فکر می‌کنم دوره جدید هیات رئیسه از اوایل اردیبهشت آغاز شود.این فعال سیاسی همچنین گفت: رئیس جدید جبهه اصلاحات هم با رای مجمع عمومی انتخاب خواهد شد. شکوری راد درباره خط ‌مشی جبهه اصلاحات در سال جاری و انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: خط‌مشی جبهه اصلاحات توسط مجمع عمومی و پس از تشکیل دوره جدید تعیین خواهد شد.

نعل وارونه برای حجاب

معصومه ابتکاردر گفت و گو با اعتماد: برخوردهای گشت ارشاد جز ایجاد کینه و نفرت، هیچ فایده‌ای برای کشور ندارد. فقط نتیجه منفی دارد و در ذهن جوانان ایرانی کینه ایجاد می‌کند. چه فایده‌ای دارد که به اجبار روسری بر سر جوانان گذاشته شود. دین می‌گوید این لباس و این پوشش برای کاهش آزارهاست. اما گشت‌های ارشاد باعث آزار بیشتر مردم می‌شود. برخلاف تصورات، رویکردهای تربیتی در اسلام هم از مرد آغاز می‌شود، نه زن. از مردها می‌خواهد چشم‌های‌شان را پایین بیفکنند. باید اجازه بدهیم تا جوانان بهترین انتخاب را داشته باشند. همین امروز در جوامعی که اجباری برای حجاب وجود ندارد، اقبال بیشتری به آن می‌شود. وقتی حق انتخاب، حق تشخیص و حق انتخاب سبک زندگی از جوان ایرانی گرفته می‌شود، او هم داده‌های فکری خود را از جای دیگری می‌گیرد و سبک زندگی مورد نظر دیگران را انتخاب می‌کند.

سردار رادان: از شنبه بی‌حجاب‌ها را به محاکم قضایی معرفی می‌کنیم

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: بر این باوریم که بانوان ایران اسلامی بانوان عفیفی هستند و به سلامت جامعه توجه دارند و حجاب، موضوع اجتماعی است و همه سرریز‌های اجتماعی به نوعی پیوند انتطامی پیدا می‌کند و همکاران بنده از شنبه آینده ۲۶ فروردین ماه در سه حوزه معابر عمومی و خودرو و اماکن و با اعلام خبر قبلی در این سه حوزه ورود خواهند کرد. فرمانده کل انتظامی کشور افزود: از شنبه هفته آینده افرادی که در معابر عمومی، خودرو و یا در اماکن تجاری، کشف حجاب کنند، با اسناد و مدارک به محاکم قضایی معرفی می شوند.

واکنش زاکانی به پرداخت حقوق ۴۶ میلیون تومانی به رئیس حراست شورای شهر تهران

علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه افتتاح بهره‌برداری از دژ باغ کن واقع در محله کن در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر چرایی اعطا و پرداخت حقوق ۴۶ میلیون تومانی به مسئول حراست شورای شهر تهران اظهار کرد: این موضوع باید بررسی و پاسخ داده شود. وی با اشاره به اینکه مبلغ و رقم مندرج در فیش حقوقی فرد اشاره شده، تنها مربوط به حقوق نبوده است، تصریح کرد: بلکه ملحقات حقوق نیز در فیش اشاره شده آمده است، اما بنده دستور می‌دهم ریز مبلغ فیش بررسی و سپس اطلاع‌رسانی شود.

تکذیب خبر زیان ۴۰ درصدی ایران از تبدیل ارز در عراق

بانک مرکزی: پیرو انتشار ادعای غلط و مطالب خلاف واقع مبنی بر ضرر و زیان ناشی از تبدیل ارز در عراق به اطلاع می‌رساند در توافقات پولی و بانکی با عراق از همان ابتدا مساله حفظ ارزش دارایی‌های خارجی کشور مدنظر قرار گرفته و ترتیبات بانکی مورد توافق و اجرا قرار گرفته‌اند که زیانی متوجه دارایی‌های ارزی کشور نشود. لذا اخبار نادرست منتشره قویا تکذیب می‌گردد و موضوع تبدیل منابع، خارج از مکانیزم‌های رسمی و با نرخ‌های غیرمتعارف اتفاق نیفتاده است.

روایت یک خبرگزاری از ورود یک هیئت سعودی به ایران

خبرگزاری دولتی عربستان «واس»: به تازگی یک هیئت سعودی وارد ایران شده است. رسانه‌های سعودی هدف از سفر این هیئت سعودی را بررسی مکانیسم‌های بازگشایی سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد ارزیابی کردند. این اولین سفر یک هیئت سعودی به ایران پس امضای توافق دو کشور محسوب می‌شود.

خبرگزاری فارس: دلار ۵۰ هزار تومانی خریدار ندارد

خبرگزاری فارس نوشت: بازار ارز در روز‌های گذشته روند تقریبا نزولی داشته و نرخ معاملات غیررسمی ارز به زیر ۵۰ هزار تومان رسیده است. البته معامله‌ای در این نرخ‌ها انجام نمی‌شود و دلالان و کانال‌های مشخص در فضای مجازی در حال نرخ سازی هستند. ورود نرخ ارز به کانال ۴۰ هزار تومانی در بازار غیررسمی، باعث تضعیف انتظارات افزایشی در بازار ارز شده است و فروشندگان ارز رشد شدیدی داشته اند. در واقع علامت حیاتی به بازیگران بازار، واکنش دلار نسبت به مرز ۵۰ هزار تومانی است. در بازار پشت خطی نیز تمایل به فروش ارز بیشتر است؛ امری که نشان می‌دهد انتظارات در بازار ارز تا حدی نزولی است. با این حال، در بازار نقدی خرد، بازیگرانی که زیر کانال ۵۱ هزار تومان حاضر به فروش نبودند، این روز‌ها به دنبال خریدار می‌گردند. قیمت ارز در فضای مجازی حدود ۵۰ هزار تومان نرخ گذاری شده است؛ اما آنچه در واقعیت وجود دارد، نرخ‌های زیر ۵۰ هزار تومانی است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها