۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۰۸
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳
رصد (540)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

لیبرمن: بازدارندگی ما مقابل حزب‌الله از بین رفته است

عضو کنست و وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی: پاسخ اسرائیل به حملات راکتی به نقاطی در جنوب لبنان یک شوخی خنده‌دار بود و بازدارندگی در قبال نصرالله کاملا از بین رفته است. این روزها بسیار سخت است و نتانیاهو همچنان ضعیف عمل می‌کند و بازدارندگی اسرائیل را از بین می‌برد.

اذعان به فروپاشی جامعۀ اسرائیل

لاپید: وزیر امنیت داخلی نتانیاهو دارد با کارهایش اسرائیل را وارد رویارویی نظامی با دشمن می‌کند. در ۱۰۰ روز گذشته، دولت نتانیاهو باعث ویرانی داخلی بی‌سابقه‌ای شد. جامعه اسرائیل درحال فروپاشی است؛ این یعنی بزرگترین بحران ملی در تاریخ ما.

فرار نتانیاهو از جنگ با حماس و حزب‌الله

روزنامه تایمز اسرائیل: «بنیامین نتانیاهو» به وزرای کابینه خود تاکید کرد باتوجه به اختلافات داخلی، نباید تل‌آویو را به سمت درگیری با حماس و حزب‌الله کشاند. «شبکه ۱۲» رژیم صهیونیستی هم به نقل از نتانیاهو در این نشست گفت: «در سایر موضوعات اختلافات کافی در میان ما وجود دارد. ما از همه جا چه از سوی مخالفان و چه در خیابان‌ها با چالش‌هایی روبه‌رو هستیم».

حماس: نمی‌دانیم چه کسی از لبنان موشک شلیک کرده، اما از آن استقبال می‌کنیم

جنبش حماس: اطلاعی نداریم موشک‌ها توسط چه کسی از جنوب لبنان به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است اما از شلیک آنها به سوی رژیم صهیونیستی استقبال می‌کنیم. حماس در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی در کنار لبنان ایستاده است. رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند بحران‌های داخلی خود را منتقل کند.

بیانیه پایانی نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی درباره مسجد الاقصی

نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی درباره مسجد الاقصی به میزبانی عربستان سعودی برگزار شد و حاضران در پایان با صدور بیانیه‌ای به رژیم صهیونیستی نسبت به ایجاد یک جنگ مذهبی بی‌پایان هشدار دادند.

درخواست نهاد هلندی برای توقف همکاری نظامی با تل‌آویو

انجمن حقوق بشر که یک سازمان حقوق بشر هلندی است، در بیانیه‌ای مخالفت و نارضایتی خود از تلاش دولت این کشور اروپایی برای عادی‌سازی اشغالگری رژیم صهیونیستی و تلاش آن‌ها برای تقویت روابط نظامی میان هلند و تل‌آویو را ابراز کرد. این سازمان خواستار توقف فوری هرگونه کمک به اشغالگران صهیونیست از جمله صنایع نظامی و دفاعی شد.

ترامپ، بایدن را به‌دلیل انتقاد از دولتش درباره افغانستان "بزرگترین احمق" خواند

پس از آنکه کاخ سفید، دولت دونالد ترامپ را مقصر خروج فاجعه بار سال ۲۰۲۱ از افغانستان دانست، ترامپ گفت این احمق ها در کاخ سفید که به طور سیستماتیک درحال ویران کردن کشور هستند و جو بایدن ناامید کننده به عنوان بزرگ ترین رهبر احمق آنها، یک بازی اطلاعات نادرست جدید ایجاد کرده اند و آنهم مقصر دانستن "ترامپ" به خاطر تسلیم شدن بی کفایت خود در افغانستان است. من هم مانند دیگران شاهد وقوع این فاجعه بودم. دیدم که آنها ابتدا ارتش را از افغانستان بیرون آوردند، ۸۵ میلیارد دلار تجهیزات نظامی را رها کردند، اجازه دادند سربازان ما کشته شود و آمریکایی‌ها را رها کردند. تنها بایدن مسئول است نه هیچ‌کس دیگری.

افزایش خشم و انزجار فرانسوی‌ها از مکرون

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ۶۵ درصد مردم فرانسه با «خشم» و «انزجار» از امانوئل مکرون، تصویری منفی از رئیس جمهوری کشورشان دارند.

جزئیاتی از دومین سند سری از اسناد محرمانه پنتاگون

دومین دسته از اسناد محرمانه پنتاگون که جزئیات اسرار آمریکا درباره جنگ اوکراین، چین و غرب آسیا را نشان می‌دهد، در شبکه‌های اجتماعی درز کرده است. روزنامه «دیلی‌میل» نوشته بیم آن می‌رود که بیش از ۱۰۰ سند از چیزی فاش شده باشد که یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا آن‌ را «کابوسی برای پنج چشم» خوانده است. پنج چشم اشاره به توافق اشتراک‌گذاری اطلاعات میان ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا، نیوزیلند و کانادا دارد. این اسناد شامل تصاویری از نمودارهای سلاح‌هایی است که قرار است به اوکراین تحویل داده شود. در این اسناد گفته شده ۱۶ تا ۱۷ هزار و ۵۰۰ نظامی روس و ۷۱ هزار و ۵۰۰ نظامی اوکراینی در جنگ کشته شدند. در یکی از این اسناد هم آمده ۹ تیپ رزمی اوکراین تحت آموزش واشنگتن و ناتو است. اسناد فاش شده همچنین شامل اطلاعاتی درباره برنامه هسته‌ای ایران و کره شمالی نیز می‌شود که البته هنوز جزئیاتی درباره آن منتشر نشده است. روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال خبر داد که یک مقام آمریکایی اعلام کرده که کاخ‌سفید از انتشار اسناد محرمانه پنتاگون به شدت نگران است.

تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در تل‌آویو از سر گرفته شد

با وجود آنکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در برابر تظاهرات گسترده در مخالفت با اصلاحات قضایی تسلیم شد و اجرای این اصلاحات را به حال تعلیق درآورده است، اما باز هم تظاهرات گسترده علیه کابینه وی در تل‌آویو از سرگرفته شده است. تظاهرکنندگان با در دست داشتن شیپور‌ها و پلاکارد‌های گوناگون مخالفت خود را با هرگونه طرح مبتنی بر اصلاحات در دستگاه قضایی و کاهش اختیارات دیوان عالی اعلام کردند.

اعتصاب کارگران در مهم‌ترین دروازه تجاری آمریکا

اعتصاب کارگران باعث شد تا شلوغ ترین دروازه تجاری اقیانوسی ایالات متحده، پس از ماه‌ها مذاکرات پرتنش کارگری بین کارگران اسکله و کارفرمایان به حالت نیمه فعال درآید. تعداد قابل توجهی از کارگران از جمله اپراتورهای مورد نیاز برای بارگیری و تخلیه بار، از عصر پنجشنبه در محل کار حاضر نشدند.

سفیر آلمان از چاد اخراج شد

دولت چاد اعلام کرد جان کریک به‌دلیل رفتار بی‌ادبانه و عدم رعایت آداب و رسوم دیپلماتیک ظرف ۴۸ ساعت از این کشور آفریقایی اخراج خواهد شد. یک منبع دولتی گفته مقام‌های این کشور از «دخالت بیش از اندازه» سفیر آلمان در اداره این کشور و همچنین «اظهارات او برای ایجاد تفرقه میان مردم چاد» انتقاد کرده بودند و چندبار به او هشدار داده بودند.

سفر هیئت سعودی به صنعا برای مذاکره درباره آتش بس دائمی

رویترز به نقل از منابع آگاه: یک هیئت سعودی-عمانی قصد دارد به صنعا برود تا درباره آتش بس دائمی با انصارالله یمن گفت‌وگو کند. اگر مذاکرات به نتیجه برسد قبل از عید فطر توافق آتش بس اعلام می‌شود. همچنین ائتلاف سعودی - اماراتی ممنوعیت ورود ۵۰۰ کالا به یمن را که در اوایل سال ۲۰۱۵ وضع شده بود، لغو کرد.

کره شمالی بمب استراتژیک زیردریایی شلیک کرد

کره شمالی اقدام به آزمایش یک سامانه تسلیحاتی استراتژیک از زیر دریا کرده است. وب‌سایت رسمی حکومت کره شمالی گفته این کشور نوع دیگری از یک سلاح قادر به حمل سلاح هسته‌ای به نام «هائیل-۲» را آزمایش کرد.

رقابت ۳۶ حزب و چهار ائتلاف سیاسی در انتخابات ترکیه

شورای عالی انتخابات ترکیه اعلام کرد که درانتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ۳۶ حزب و چهار ائتلاف در انتخابات ترکیه رقابت می کنند. چهار ائتلاف سیاسی شامل ائتلاف «جمهور»، «زحمت و آزادی»، «ملت» و «آتا» در انتخابات همزمان ریاست جمهوری و پارلمانی در ٢٤ اردیبهشت حضور خواهند داشت. رجب طیب اردوغان از ائتلاف جمهور، کمال قلیچداراوغلو از ائتلاف ملت، محرم اینجه از حزب مملکت و سینان اوغان از ائتلاف آتا و زحمت و آزادی نامزدهاى انتخابات رياست جمهورى تركيه هستند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها