۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۰۰
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (603)

رسانه های داخلی

۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

جزئیات درگیری مرزی ایران و طالبان

صبح دیروز درگیری مسلحانه‌ای بین نیروهای طالبان و مرزبانان ایرانی در مرز نیمروز در منطقه ماککی ولسوالی کنگ ولایت نیمروز صورت گرفت. محمد سرگزی، نماینده زابل درباره علت درگیری ها گفت که‌ برخی افراد به سوی ایران مواد مخدر حمل می‌کردند که مرزبانان ایرانی برای مقابله با آنها درگیر شده‌اند. طرف طالب نیز به حمایت از گروه‌های موادمخدری تیراندازی کردند. نماینده زابل درباره درگیری‌های پراکنده نوار مرزی سیستان و بلوچستان اینگونه گفت: یک سری درگیری‌های پراکنده در نوار مرزی وجود دارد که عمدتاً هم به احداث دیوار مرزی در خاک ما بر می‌گردد. به این صورت که ما در برخی از جاها در مرز سیستان دیوار مرزی را در فاصله حدود ۱۰۰ متری خط مرزی احداث کرده‌ایم و بعضا در طول این ایام به صورت غیر متمرکز اعلام کرده‌اند که مرز شما دیوار مرزی است. در حالی که این دیوار ارتباطی به خط مرزی ندارد اما طرف افغان در ترددهای آن سوی مرز به نوعی مداخله می‌کنند و گاه هم این دیوار را به عنوان مرز اشتباه می گیرند/ همشهری

پی نوشت: مرکز اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی فراجا طی اطلاعیه ای اعلام کرد: در پی درگیری مرزی نیروهای طالبان با مرزبانان ایران در منطقه ساسولی حوزه هنگ مرزی زابل، یک نفر از مرزبانان غیور شهید و دو نفر دیگر مجروح شده اند. «عبدالنافع تکور»، سخنگوی وزارت کشور طالبان با انتشار توئیتی مدعی شده بود که در جریان این درگیری از نیروهای طالبان تنها یک نفر کشته و تعدادی زخمی شدند.

موشک «خیبر» چگونه صهیونیست‌ها را نگران کرد؟

روزنامه جروزالم پست در گزارشی با اشاره به رونمایی از موشک‌های بالستیک نقطه‌زن خیبر، توانمندی موشکی ایران را تهدیدی برای رژیم صهیونیستی و آمریکا دانست. در ادامه این گزارش آمده است: ایران از دهه هشتاد میلادی در پی تقویت توانمندی‌های موشکی خود بوده و امروز نیز در صدد افزایش بُرد و دقت موشک‌هایش است.

جروزالم پست در ادامه تصریح کرد: ایران مجموعه متنوعی از موشک‌ها را بر مبنای میزان برد و سوخت مورد استفاده دارد که هر کدام از آنها از سوی بخشی از صنایع دفاعی و فضایی ایران تولید می‌شوند.

ایران جزء ده قدرت نظامی برتر جهان

پایگاه اطلاع رسانی گلوبال فایر پاور در آخرین دسته بندی خود از قدرت‌های برتر نظامی در جهان، ایران را در رده نیروهای مسلح قوی دسته بندی کرده است. این پایگاه اطلاع رسانی نظامی در ارزیابی خود ایران را در زمینه‌هایی همچون قدرت ناوگان تانک، پرتاب کننده موشک و راکت و مجموع نیروی نظامی فعال در فهرست ۱۰ کشور برتر جهان قرار داده است.

یادداشت کیهان درباره مولوی عبدالحمید

همین شرارت انگیزی‌ها موجب ناامنی و آسیب به معیشت مردم شده و حال آن که عبدالحمید با درآمدهای بادآورده‌ای که منشا چندان سالمی ندارد، برای خود زندگی‌اشرافی کاخ‌نشینی با انبوه محافظ و خودروهای شاسی بلند ترتیب داده و با این وجود می‌گوید مردم معیشت و آب و گاز نمی‌خواهند، عوضش مجازات‌اشرار و تروریست‌ها و قاچاقچی‌ها و آدم‌فروش‌ها را متوقف کنید! او در زمینه زنان نیز سابقه خوبی ندارد و در حالی‌که تا مدت‌ها اجازه حضور زنان در محیط‌های مذهبی را نمی‌داد اکنون پای زنان سر برهنه و فعال در نقشه‌های سرویس‌های بیگانه را از جمله در مساجد میزبانی می‌کند.

 

اهداف سفر پادشاه عمان به ایران

چه گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره حامل پیام بودن سلطان عمان در موضوعات مختلف از رابطه ایران با مصر تا پرونده تبادل زندانیان میان ایران و امریکا و رفع بلوکه از اموال ایران در کره‌جنوبی یا رفع موانع پیش‌روی استفاده ایران از پول‌هایش در عراق درست باشد چه محور اصلی این سفر بیشتر متمرکز بر مسائل دوجانبه باشد این نکته غیرقابل کتمان است که عمان به سنت همیشگی به دور از هیاهوی رسانه‌ای به میزبانی امن برای ابتکارهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تبدیل شده است. در چند ماهه اخیر تلاش‌های مستمر مسقط برای کاستن از تنش میان ایران و غرب (اروپا و ایالات‌متحده) ادامه داشته و در چند هفته اخیر هم این تلاش‌ها در میدان جنبه عملیاتی‌تری به خود گرفته است/ اعتماد

روایت جدید علیرضابیگی از ابعاد جدید ماجرای شاسی‌بلندها

نماینده مردم تبریز در اظهارات جدید خود در رابطه با دریافت خودروهای شاسی بلند توسط نمایندگان ابعاد جدیدی از تخلف قرارداد شرکت خودرویی متخلف با یک شرکت صوری برای اعطای خودرو شاسی بلند به نمایندگان را مطرح کرد و گفت: ساختار اداری مجلس مقصر اصلی پرونده خودروهای شاسی بلند است.احمد علیرضا بیگی گفت: برخی نمایندگان با اسامی از قبیل دفترداران، رانندگان، عروس و دامادشان این خودروها را دریافت کردند. بنابراین این نمایندگان نسبت به قباحت این کار آگاهی داشتند و می دانستند این اقدام برازنده خانه ملت نیست/ اصلاحات نیوز

ادعای رسانه اماراتی درباره درخواست‌های مصر از ایران

یک رسانه اماراتی ضمن تایید گفت‌وگوهای پادشاه عمان در مصر درباره ازسرگیری روابط بین قاهره و تهران، از درخواست‌های مصر از ایران در این مذاکرات پرده برداشت.پایگاه خبری اماراتی thenational چند روز پیش با رد اظهارات سامح شکری وزیر خارجه مصر در مورد نبود هیچ نوع مذاکراتی بین تهران و قاهره، با استناد به اظهارات دو مسئول مصری خبر داد، قاهره در این مذاکرات خواهان همکاری تهران در گسترش روابط اقتصادی و تجاری مصر با کشورهایی مانند عراق، سوریه و لبنان است. این رسانه اماراتی همچنین به نقل از دو مسئول مصری ادعا کرد، مصر تلاش خواهد کرد ایران را متقاعد کند از حمایت و پشتیبانی خود از حماس و جهاد اسلامی دو گروه فلسطینی اصلی فعال در نوار غزه به عنوان منطقه مجاور مصر دست بردارد یا حداقل دامنه این حمایت‌ را کاهش دهد.

حسن روحانی به دنبال چیست؟

روحانی هرچند در ماه‌های اخیر سکوت کرده بود اما جلسات وی با برخی سران جریان اصلاحات و طیف میانه رو جریان اصولگرایی و همچنین جلسات وی با وزیران و استانداران دولت یازدهم و دوازدهم نشانه ای از برنامه ریزی پنهان وی و یارانش برای انتخابات پیش رو است. موضوعی که اخیرا افراد نزدیک به وی نیز به آن اذعان داشتند. واقعیت این است که روحانی به طور طبیعی دنبال اثر گذاری بر فضای سیاسی و پاسخ به هجمه‌ها است، اما به خوبی می‌داند صرف جلسه با استانداران کفایت نمی‌کند/مشرق

پیشنهادات روزنامه جمهوری اسلامی در رابطه با طالبان

روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی، پیشنهادهای خود را برای تنبیه طالبان را منتشر کرد و نوشت: طالبان بنا ندارند به ایران حقابه بدهد ولی ایران اهرم‌هایی در اختیار دارد که می‌تواند با استفاده از آنها این گروه را به تمکین وادار نماید. افغانستان یک کشور محصور در خشکی است و برای واردات و صادرات محصولات و کالاهای اساسی خود از جمله سوخت شدیداً به ایران وابسته است. نکته مهمی که می‌تواند به ایران برای وادار کردن طالبان به تمکین در برابر قانون کمک کند این است که از منظر روابط بین‌المللی دولت فعلی طالبان منزوی است به طوری که حتی سازمان ملل نیز آن را به رسمیت نمی‌شناسد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها