۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۰۲
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (605)

رسانه های داخلی

۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

تناسبی شدن انتخابات در تهران

خراسان نوشت: نمایندگان مجلس در جریان ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با الحاق یک ماده به این طرح درخصوص برگزاری انتخابات تناسبی برای نخستین بار در تهران با 161 رأی موافق، 71 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 249 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند و حالا اجرایی شدن این مصوبه منوط به تایید شورای نگهبان است. در انتخابات تناسبی در حقیقت فهرست ها به میزان نسبت آرای خود از کل آرا، سهم در کرسی ها دارند.

ادعاهای خلاف واقع

محسن هاشمی در یادداشت «وطن، توسعه و جهانی شدن» روزنامه سازندگی نوشت: گویا که به جای توسعه دائماً باید مواظب باشیم که کشور و انقلاب سقوط نکند. باید بدانیم که براندازان اصلی آنهایی هستند که بر خلاف اراده مردم عمل می‌کنند.گویا نعمت تحریم‌ها را برای مجموعه خود بالاتر از حل مشکل تحریم‌ها برای مردم می‌دانند و گویا بر مدیریت کشور و مردم فقیر افتخار و لذت می‌برند.

اصرار حزب اتحاد ملت برای شورش علیه قانون و شرع

بر اساس گزارش وب سایت خبری امتداد وابسته به این حزب، در جلسه دفتر سیاسی، لایحه حجاب و عفاف بررسی شده و «اعضا با تاکید بر اینکه آنچه پیرامون آن بحث می‌شود هنوز قطعی نیست و تبدیل به قانون نشده بر لغو هرگونه اجبار در موضوع حجاب تاکید کردند.»

تغییر دبیر ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور طی حکمی از سوی حجت الاسلام کاظم صدیقی رئیس این ستاد منصوب شد. مراسم معرفی حجت الاسلام محمدحسین طاهری آکردی به عنوان دبیر جدید ستاد امر به معروف و تجلیل از تلاش‌های سیدمحمدصالح هاشمی گلپایگانی دبیر سابق این ستاد امروز، با حضور حجت الاسلام صدیقی و مسئولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.

موضع سید حسن خمینی درباره توافق با عربستان

سید حسن خمینی در دیدار وزیر، معاونان و مسئولان وزارت امور خارجه گفت: سیاست خارجی داستان رفاقت ها نیست، داستان منافع کلان ملی است. گرفتار هیجانات هم نباید شد. توافق ایران با عربستان به معنی رفاقت با محمد بن سلمان نیست/ جماران

ماجرای محاکمه وزیرسابق و پسرش

به گزارش اعتمادآنلاین، یکی از وزرای دولت قبل و پسرش به اتهام دریافت رشوه و اخلال در نظام مالی در شعبه 5 دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه می‌روند. خبر بازداشت فرزند وزیر سابق سال 98 منتشر شد و براساس آنچه در آن زمان خبرگزاری فارس منتشر کرد، وی به اتهام موضوعات مالی بازداشت شده بودند. هرچند این اتهامات از سوی فرزند وزیر رد و مدتی بعد او با قرار وثیقه آزاد شد اما حالا شنیده شده، نه تنها وی بلکه پدر او هم در این پرونده به عنوان متهم شناخته شده است. متهمان 14 نفر هستند که بر اساس شنیده‌های خبرنگار اعتمادآنلاین، به اتهام ارتشاء و اخلال در نظام مالی 20 خرداد ماه در شعبه 5 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه خواهد شد.

شرط بایدن برای دیدار با نتانیاهو

رسانه‌های صهیونیستی، اعلام کردند که دولت آمریکا برای ایجاد امکان دیدار میان «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شرط گذاشته است. به اعلام رادیو ارتش رژیم صهیونیستی، مقامات مسؤول ارشد در کاخ سفید با ارسال نامه‌ای به دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خطاب به او اعلام کردند: «اگر می‌خواهید که به واشنگتن سفر و با بایدن دیدار کنید و نیز به دنبال کمک رئیس جمهور برای پیشبرد روند عادی‌سازی با عربستان سعودی هستید، باید لایحه‌ای را که به فعالیت‌های سازمان‌های جامعه مدنی آسیب می رساند، از دستور کار حذف کنید».

تفرقه بنداز و حکومت کن به سبک اینترنشنال!

در پی درگیری‌های چندروز گذشته مرزبانان ایرانی و نیروهای مرزی طالبان که با سفر جانشین فرمانده انتظامی کشور و همچنین فرمانده نیروی زمینی ارتش به سیستان و بلوچستان، آرامش در مرزهای دو کشور حاکم شده است. اما ظاهرا این آرامش به مذاق شبه رسانه تروریستی اینترنشنال خوش نیامده و این شبکه در صفحه خود با عنوان «ایران اینترنشنال» در شبکه‌های اجتماعی، افغانستان را عامل درگیری قلمداد می‌کند و در صفحه دیگری با نام «افغانستان اینترنشنال» ایران را شروع‌کننده نزاع ذکر می‌کند و بدین شکل به اتخاذ سیاست دوگانه روی آورده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها