۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۰۴
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (607)

رسانه های داخلی

۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

رسانه عمانی: یکی از موفقیت‌های سفر سلطان عمان مربوط به موضوع هسته‌ای است

روزنامه عمان دیلی در گزارشی درخصوص سفر هیثم بن طارق، پادشاه این کشور به تهران نوشت: همانطور که انتظار می‌رفت سفر تاریخی سلطان هیثم بن طارق به تهران موفقیت‌های گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف به ویژه زمینه سیاسی به همراه داشت. از جمله مسائل موفقیت آمیز در این سفر که  مستقیم اعلام شد مسأله بازگشت روابط ایران و مصر است که ایران از آن استقبال کرد، این خبر برای منطقه بسیار مهم است، زیرا مصر جایگاه ویژه‌ای در جهان عرب دارد. موفقیت دیگر در این سفر که در مرحله آتی اعلام خواهد شد متعلق به موضوع هسته‌ای ایران است که به‌رغم اینکه شرایط جهانی نیازمند به نتیجه رسیدن در این زمینه در سریع‌ترین وقت ممکن است، مذاکرات هسته‌ای با مشکلات زیادی مواجه شده بود.

رایزنی آمریکا و کره جنوبی برای آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران

به گزارش روزنامه کره اکونومیک دیلی، منابع آگاه دیپلماتیک و دولتی در سئول مدعی شدند که مقامات کره جنوبی و آمریکا در حال رایزنی در چارچوب یک کارگروه برای آزادسازی ۷ میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در بانک‌های کره هستند. افرادی که در جریان این رایزنی‌ها بوده‌اند، گفتند که آزادسازی این پول‌ها ذیل شرایطی سخت‌گیرانه و تنها به منظور استفاده ایران از این مبالغ برای اموری مانند هزینه‌های عضویت سازمان ملل و خریداری واکسن کرونا انجام خواهد شد. به گفته منابع آگاه، اگر رایزنی‌ها برای آزادسازی این پول‌ها موفقیت‌آمیز باشد، انتقال این مبالغ به شعب بانک‌های ایران در کشور‌های خاورمیانه و نه مستقیم به ایران، امکان‌پذیر خواهد بود تا بر گردش و نحوه استفاده از آن نظارت شود.

منبع عراقی: عمار حکیم پیامی از ایران را به رئیس جمهور مصر منتقل کرد

یک منبع سیاسی عراقی جزئیاتی از سفر عمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق به مصر تشریح کرد. این منبع سیاسی به روسیا الیوم گفته است: "پس از چند نشستی که طی مدت گذشته بین مقامات امنیتی ایران و مصر به میزبانی بغداد برگزار شد، عمار حکیم در سفر خود به قاهره، پیام‌های ایران در خصوص احیای روابط بین دو کشور را به عبدالفتاح السیسی ابلاغ کرده است. او افزود: پیام‌هایی که حکیم به طرف مصری منتقل کرده، مثبت بوده و همچنین پاسخ‌های مثبتی را از طرف السیسی در رابطه با احیای روابط تهران و قاهره دریافت کرده است.

خطر تنش جدی در مرز ایران و افغانستان را محتمل نمی‌دانیم

»ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان به تنش اخیر در مرز ایران و افغانستان واکنش نشان داد. او درباره خطر تبدیل آن به تشدید خطرناک به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت: فکر نمی‌کنم چنین خطراتی محتمل باشد، زیرا حوادث مشابه در گذشته بدون این که منجر به عواقب طولانی‌مدت شود، رخ داده است.

طالبان: نمی‌خواهیم رابطه‌مان با ایران خراب شود

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه دولت طالبان: ما نمی‌خواهیم روابطمان با کشورهای همسایه‌مان خراب شود. درخواست ما از تمامی کشورهای همسایه، از جمله ایران این است که این مسائل را از طریق کانال‌های دیپلماتیک حل کنند. وضعیت موجود عادی است. امارت اسلامی افغانستان هیچ گاه با گسترش تنش‌ها موافق نبوده است.

شنیده‌ها از حل‌وفصل پرونده مهم اختلافی ایران و آژانس

بر اساس گزارش آخرین خبر، ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در سه ماه گذشته موفق شده اند به پیشرفت‌های خوبی در مذاکرات خود برسند. پرونده یک مکان از سه مکان ادعایی موسوم به «آباده/مریوان» حل و فصل شده و همچنین آژانس توضیحات ایران در خصوص ادعای ذرات غنی شده ۸۳.۷ درصد را پذیرفته است. به نظر می‌رسد با چنین فضای رو به جلویی امیدواری‌ها برای حل و فصل سایر اختلافات در آینده نزدیک پر رنگ‌تر شده باشد.

باید دقت کنیم که دچار آندلس سازی نشویم 

اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: آرایش سیاسی، رسانه‌ای و فرهنگی دشمن نشان از طرح ریزی حساب شده علیه انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد. چنانچه در فتنه سال گذشته شاهد بودیم که چگونه تمامی رسانه ها و عناصر سیاسی و فرهنگی خود را به میدان آوردند و قریب به چهار ماه کشور را دچار حاشیه کردند، امروز هم شاهدیم که ادامه طرح دشمنان در خیابان و کوچه های شهرمان با کشف حجاب و پوشش های نامناسب برخی عناصر فریب خورده در حال پیاده سازی است، لذا باید دقت کنیم که دچار آندلس سازی نشویم و نسبت به اظهار نظر سلبریتی ها حساس باشیم و در اسرع وقت با تصویب قانونی جامع، مانع از تحرک پیاده نظام دشمن در عرصه های فرهنگی و رسانه ای باشیم.

اظهارات عجیب نماینده اصلاح طلب در خصوص لایحه حجاب

مسعود پزشکیان، نماینده تبریز در مجلس: قانون در مورد ارتباطات، مسائل اجتماعی، حل مشکلات و اختلافات بین مردم است؛ اینکه ما به مردم بگویم چگونه لباس بپوش یا نپوش، دخالت در اختیارات شخصی افراد است و طبیعتا به نتیجه نمی‌رسد. اصولا حاکمیت نباید در بحث حجاب دخالت کند. در قرآن هم توصیه حجاب به زنان مومن و همسران رسول خداست. اینکه فردی اعتقادی به باور‌های ما ندارد و بخواهیم به اجبار به آن‌ها بگوییم براساس باور‌های ما رفتار کنید، درست نیست. اگر کشور‌های دیگر هم قانون بنویسند که هرکس وارد کشور آن‌ها شود نباید حجاب داشته باشد آنوقت ما نمی‌گوییم آزادی و حقوق بشر کجا رفت؟

توضیحات عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص نامه محرمانه واردات مرغ های آلوده

جلال محمود زاده عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص مباحث مطرح در زمینه واردات مرغ آلوده، گفت: اطلاعات و نامه محرمانه ای نیز منتشر شده بود که مرغ های صادراتی بلاروس دارای آلودگی است، به عنوان نماینده مردم این دغدغه را به وزارت جهاد کشاورزی و رئیس جمهور تذکر دادم. وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که از حتی یک کیلوگرم مرغ از بلاروس وارد نکرده و این آمار را پذیرفتم، زیرا چنین اقدامی تاکنون انجام نشده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها