۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۱۴
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (615)

رسانه های داخلی

۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

تکرار ادعای تروئیکای اروپا علیه برنامه هسته‌ای ایران

سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان: افزایش تدریجی و محدود روند اجرای توافق ایران و آژانس برای حل‌فصل مسائل پادمانی «نه کافی و نه رضایت بخش است. تنها اجرای کامل تعهدات بیانیه مشترک و مهمتر از همه تعهدات قانونی ایران تحت موافقتنامه جامع پادمان، می‌تواند اعتماد را درباره ادعای ایران مبنی بر اینکه برنامه هسته‌ای این کشور فقط در خدمت اهداف صلح‌آمیز است، بازگرداند. ما به درخواست‌ها برای شفافیت کامل در مورد تمام مسائل پادمانی مرتبط با ایران ادامه دهیم.  ایران باید به مسائل باقی مانده رسیدگی کند و بدون تأخیر بیشتر، اطلاعات فنی معتبری در مورد مکان‌های فعلی مواد هسته‌ای و تجهیزات آلوده در رابطه با تورقوزآباد و ورامین ارائه کند.

ناگفته‌هایی از عملیات تروریستی داعش در مجلس

پس از گذشت ۶ سال از حمله تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی، برای اولین بار، جزئیات جدیدی از ابعاد این ماجرا در خبرگزاری تسنیم منتشر شد:پیش از این حمله تروریستی در ۱۷ خرداد سال ۹۶، گروهک منافقین از طریق جاسوسی، نقشه‌های ورود و خروج ساختمان‌های مجلس را بدست آورده و در اختیار داعش قرار داده و همچنین طراحی عملیات تروریستی را بر عهده داشته است. عوامل منافقین اطلاعات مربوط به ساختمان‌ها و مسیرهای ورود و خروج به مجلس را از طریق ارتباط با یکی از کارکنان مجلس بدست آورده و برای اجرای عملیات در اختیار داعش قرار دادند. فرد مرتبط با منافقین، از همراهان یکی از نمایندگان مجلس بوده که از طریق فضای مجازی با این گروهک تروریستی مرتبط شده و اطلاعات طبقه بندی شده را در اختیار آنها قرار داده بود. وی که هم اکنون در بازداشت دستگاه‌های امنیتی قرار دارد، در اعترافاتش گفته که نقشه کامل مجلس را در اختیار سرپل منافقین قرار داده است. مدت کوتاهی بعد از ارائه نقشه راه‌های ورود و خروج مجلس و اطلاعات مربوط به سطح حفاظت و تعداد محافظین هر درب، عملیات تروریستی داعش در مجلس انجام گرفت که منجر به شهادت و مجروحیت ۲۲ تن از هموطنان شد.

انتقاد علم‌الهدی از برخی سیاست‌های اقتصادی دولت

سید احمد علم‌الهدی در دیدار با مدیران و معاونان نهادهای بنیاد علوی در استان‎ های خراسان: افزایش یارانه نقدی و کالابرگ برای «حل مشکل معیشتی» کافی نیست. این رویکرد باید «تغییر» کند. یکی از چالش‌های اصلی نظام اقتصادی کشور، سرمایه‌گذاری مطلق بر اقتصاد خرد است؛ به این معنا که دولت برای حل مشکل معیشتی مردم فقط محدود به افزایش یارانه نقدی و اعطای کالابرگ الکترونیکی است و سایر نهادها هم به‌صورت منطقه‌ای، در حال محرومیت‌زدایی هستند. باید این رویکرد به نحوی تغییر کند که اقتصاد کلان هم به‌موازات اقتصاد خرد موردتوجه قرار بگیرد و در این راه، بنیاد علوی می‌تواند در تفاهم‌نامه‌های همکاری کلان به میدان بیاید تا خود مردم به ثروت برسند.

مخالفت چندین نفر در ماجرای مفقود شدن فرش‌های مجموعه سعدآباد

محسن منصوری درباره فرافکنی دولت سابق در ماجرای مفقود شدن فرش‌های مجموعه سعدآباد و اظهارات خلاف واقع یکی از اعضای دولت روحانی، گفت: مساله فرش‌هایِ سعدآباد کاملاً روشن و واضح است و در این پرونده تاریخ‌ها مشخصا درج شده است. طبق این پرونده زمان خروج فرش‌ها از سعدآباد و اسامی مقصران و متهمان و مسببان این ماجرا کاملا مشخص است. برخی اعضای دولت سابق از نجابت دولت فعلی سو استفاده می‌کنند. اگر لازم باشد اسامی کسانی که در نگهداری و خروج این فرش‌ها قصور داشته اند را اعلام خواهیم کرد.

هدف ظریف از جنجالهای اخیر چیست؟

فردا نوشت: «محمد جواد ظریف به تازگی در عرصه مجازی مدام به اظهارنظر می‌پردازد؛ روزی در قالب پست اینستاگرامی از عملکرد دوران وزارتش دفاع می‌کند و به منتقدانش هجمه وارد می‌کند و روز دیگر در اتاقی در کلاب‌هاوس چندساعت به مرور آنچه در جریان مذاکرات هسته‌ای، امضای برجام و بعد از آن گذشت می‌پردازد و باز هم سعی می‌کند روند مذاکرات برجام در دوره‌اش را بی‌عیب‌ونقص نشان دهد. به نظر می‌رسد محمدجواد ظریف اهدافی سیاسی را برای خود ترسیم کرده است. به نظر می‌رسد تحرکات سیاسی اخیر ظریف هدفی کوتاه‌مدت‌تر را دنبال می‌کند؛ یعنی انتخابات مجلس. حالا باید دید آیا ظریف برای خود کار می‌کند یا دیگری؟ شاید نشانه‌ای دیده نشود که ظریف بخواهد خود نامزد انتخابات مجلس شود زیرا اساسا حوزه او کار پارلمانی نبوده و او هم بعید است بخواهد به مجلس وارد شود؛ بنابراین چنین به ذهن می‌رسد که ظریف وارد شده است تا اولا سرمایه اجتماعی معتدلین و حتی اصلاح‌طلبان را تجمیع کند، ثانیا برای مخاطبان طیف‌های مورد نظرش تهییج انتخاباتی به وجود آورد و با دو قطبی‌کردن در عرصه سیاست خارجی جامعه هدفش را به سمت انتخابات سوق دهد و ثالثا در این بین از عملکرد خودش هم دفاع کرده باشد و خودش را هم در ذهن مردم زنده نگاه دارد.»

اشک تمساح به سبک بانیان وضع موجود

رئیس کل اسبق بانک مرکزی در توئیتی نوشت: آقای رییس جمهور! به داد مستاجرین برسید. سرانجام وعده‌ی ساخت ۴ میلیون مسکن که مشخص است. با منع ۵ ماهه انتشار آمار تورم مسکن،معضل مسکن و اجاره مردم حل نمی شود. از وضع اجاره ها خبر دارید؟ رسانه های دولتی که مدعی کاهش ۲۰ درصدی قیمت مسکن هستند، حداقل بگویند که چقدر بالا رفته بود؟!"

اوکراین: پهپاد‌های ایران احتمالا قبل از جنگ، تحویل روسیه شده‌اند

کیهان نوشت: به گفته الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی اوکراین، کارشناسان در بررسی پهپادهای شاهد که به اوکراین حمله می‌کردند به این نتیجه رسیده‌اند که برخی قطعات آنها، ساخت ایران یا روسیه نیستند و به احتمال زیاد در کشورهای حامی و هم‌پیمان اوکراین ساخته شده‌اند. وی برخلاف جنجال مقامات اوکراینی گفت: این احتمال هم وجود دارد که پهپادها پیش از شروع جنگ به روسیه تحویل داده شده باشند، زیرا به‌طور عمده در سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ ساخته شده‌اند.

رشد اقتصادی کشور

بانک جهانی رشد تولید ناخالص داخلی برای ایران در امسال را ۲.۷ و برای سال ۲۰۲۴ به میزان ۲.۳ برآورد کرده است، به عبارتی ایران رشد اقتصادی ۲.۲ درصدی را تجربه می‌کند. بر اساس برآورد بانک جهانی، اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۲ رشد اقتصادی ۲.۹ درصدی ثبت کرده است.

گزارش رئیس بانک مرکزی از کاهش تورم در اردیبهشت

در جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از کاهش ۸.۲ درصدی تورم نقطه به نقطه شاخص بهای تولیدکننده در اردیبهشت امسال به نسبت سال قبل ارائه کرد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها