۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۳۵
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (631)

رسانه های داخلی

۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

روایت ادعایی واشنگتن پست از مذاکرات تهران-واشنگتن

واشنگتن پست: مقامات امریکایی می گویند در ازای پیشرفت در حوزه مذاکرات اتمی و بحث سوریه، چیزی جز عدم اقدام تلافی جویانه نظامی و و چشم انداز گفتگوی بیشتر، به ایران ارائه نکرده اند/ انتخاب

نامه ۲۵ سناتور آمریکایی به بایدن درباره برنامه هسته‌ای ایران

۲۵ سناتور آمریکایی طی نامه‌ای به رئیس‌جمهوری آمریکا از وی خواستند مانع «دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای» شود. در این نامه با اشاره به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه فوریه گذشته درباره کشف ذرات اورانیوم غنی‌شده تا سطح ۸۴ درصد در ایران آمده است که تهران توانایی غنی‌سازی اورانیوم تا سطح ۹۰ درصد تسلیحاتی در زمان مورد نظر خود است و می‌تواند طی ۱۲ روز اورانیوم با سطح غنای لازم برای ساخت یک بمب را غنی‌سازی کند.

واکنش ها به اقدام پلیس آلبانی علیه منافقین

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: به واشنگتن اطمینان خاطر داده شد که تمامی اقدامات صورت‌گرفته با رعایت قوانین مربوطه از جمله قوانین محافظت از حقوق و آزادی‌های تمامی افراد در آلبانی انجام شده است. ما از حق دولت آلبانی برای تحقیق درباره فعالیت‌های غیرقانونی احتمالی در خاک خود حمایت می‌کنیم. پلیس آلبانی اعلام کرده بود که بر اساس حکم دادگاه آلبانی و به دلیل نقض توافقات صورت گرفته به این مقر حمله کرده که با مقاومت اعضای این گروه مواجه شده است. آمریکا، سازمان مجاهدین خلق را یک جنبش معتبر مخالف که نماینده مردم ایران باشد، نمی‌داند و از این گروه حمایت نمی‌کند.

- وزیر کشور آلبانی: مطابق توافق میان ما و اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در سال ۲۰۱۴، اعضای این سازمان صرفا به دلایل انسان دوستانه در کشور ما پناهنده شده بودند اما آنها با انجام اقدامات تروریستی و سایبری این توافق را نقض کرده‌اند. افسران پلیس فقط برای اجرای دستور دادگاه برای توقیف برخی از وسائل الکترونیکی غیرمتعارف به این کمپ مراجعه کرده بودند. برخی از ساکنان کمپ سعی کردند مانع از انجام وظیفه نیروهای پلیس که برای توقیف دستگاه‌های رایانه‌ مستقر در ۱۷ ساختمان این کمپ به آنجا رفته بودند، شوند و سران آنها نیز با پلیس همکاری نکردند.

- بی بی سی فارسی: جمهوری اسلامی پشت حوادث علیه مجاهدین خلق است؛ اتفاقی که در فرانسه و آلبانی برای مجاهدین خلق افتاد شدیداً محکوم است! مجاهدین خلق را باید در آینده سیاسی ایران وارد کرد!

- موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی نوشت: فرجی‌نژاد یکی از صحنه‌های خونین تاریخ ایران در عملیات فروغ جاویدان در سال ۱۳۶۷ را رقم زده است. او معاون تیپ خط‌شکن منافقین بود که باید از سرپل‌ذهاب تا کرند را اشغال می‌کرد.

انریکه مورا: مذاکرات فشرده‌ای با مقام ایرانی در دوحه داشتم

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا : گفتگو‌های فشرده‌ای با علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در دوحه، پایتخت قطر داشتم. محور اصلی این گفت‌وگو‌ها روابط دو جانبه، موضوعات منطقه ای و مسائل بین المللی بود. یکی از محور‌های اصلی این گفت‌و‌گو‌ها برجام بود. تبادل نظر خوبی میان دو طرف انجام شد.

 

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی: کابینه نیاز به اصلاح دارد

بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به عملکرد موفق دولت در زمینه‌های مختلف، با بیان این‌که «دولت به تحول و کابینه به اصلاح نیاز دارد»، گفت: دولت سیاست‌هایی که جواب نداده است را تغییر دهد. از سویی نباید اصرار کرد که افراد فقط از گروه خودی انتخاب شوند، زیرا افراد توانمند در گروه‌های دیگر هم وجود دارند. همین روش انتخاب افراد از گروه خودی برای دولت‌های خاتمی، احمدی نژاد و روحانی مشکل ایجاد کرد در حالیکه دولت شهید رجایی و باهنر و مرحوم مهدوی کنی از این شیوه استفاده نکرد و همه نیروهای سیاسی سالم و متخصص در دولت حضور داشتند./ ایسنا

افزایش اقدام به ترور یکدیگر در بین احزاب اپوزیسیون!

شبکه سلطنت‌طلب «ایران فردا»: پس از بر هم‌ خوردن ائتلاف میان مخالفان جمهوری اسلامی، تهدید به ترور یکدیگر در میان اپوزیسیون افزایش یافته است؛ این بلوا، نشان دهنده عدم بلوغ سیاسی است. حیات و ممات برخی احزاب تروریستی خودخوانده مانند کومله و پژاک در ترور و حذف فیزیکی افراد است!

برنامه اصلاح‌طلبان برای ورود به انتخابات مجلس دوازدهم

حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، در پاسخ به اینکه عزم اصلاح‌طلبان برای ورود به انتخابات مجلس دوازدهم تا چه اندازه جدی است؟ گفت: به دلیل اینکه هنوز در این مورد تصمیم نگرفتیم اظهارنظر نمی‌کنم. این چهره اصلاح‌طلب در پاسخ به اینکه حزب کارگزاران سازندگی همراه با جبهه اصلاحات ایران وارد انتخابات می‌شود و یا به تنهایی در این مورد تصمیم‌گیری می‌کند، افزود: همه گروه‌ها و احزاب اصلاح‌طلب در قالب جبهه اصلاحات ایران برای ورود به انتخابات مجلس دوازدهم تصمیم می‌گیرند. در حال حاضر با توجه به اینکه دوره جدید جبهه به تازگی فعالیت خود را شروع کرده ابتدا ارکان و اعضا باید انتخاب شوند و سپس در مورد انتخابات تصمیم‌گیری شود. مرعشی در پایان تأکید کرد که فعلا در جبهه اصلاحات خبری در مورد انتخابات مجلس دوازدهم نیست./ منیبان

توئیت فضائلی با هشتگ دیپلماسی عزت

مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: عربستان در روابطش با ایران تجدید نظر می‌کند و برخی دیگر هم در راهند، آمریکا پیام می‌دهد، فرانسه مانع برگزاری تجمع منافقین می‌شود، پلیس آلبانی به مقر منافقین حمله می‌کند، رهبران جهاد اسلامی و حماس هم در ایرانند، موشک هایپرسونیک هم آزمایش می‌کنیم! چه خبر است؟/ خبرآنلاین

برنامه جبهه اصلاحات برای جلب رأی

جبهه اصلاحات ایران با حمایت از هشدار سید محمد خاتمی در خصوص قانون جدید انتخابات، تأکید کرد: برای نجات کشور و عبور از مشکلات متنوع و انباشت شده آن، باید فرآیند احیای اعتماد اجتماعی، نهاد انتخابات و جلب مشارکت سیاسی مردم، هر چه زودتر آغاز شود.

تخریب دولت در اوج دیپلماسی موفق

رسول منتجب‌نیا، دبیرکل حزب جمهوریت و فعال سیاسی اصلاح طلب خطاب به رئیس جمهور گفت: پیشنهاد من این است که آقای رئیسی! استعفا بدهید. بگذارید مردم از این شکنجه هایی که بر آنها ‌وارد می شود راحت شوند.

 

ماجرای ترور بیولوژیک طلاب مسجد مکی و شخص مولوی عبدالحمید

حجت الاسلام علی مصطفوی نیا، رئیس کل دادگستری زاهدان: در رابطه با فردی که در مسجد مکی دستگیر شده افزود: شخصی را عوامل مسجد دستگیر کرده‌اند و ادعا می کنند که قصد مسمویت طلاب مسجد مکی و شخص مولوی عبدالحمید را داشته است، این موضوع را در قالب یک گزارش تهیه و ظاهرا از طریق صدا و سیما قرار است پخش شود. اجمالا اینکه ادعا شده است این فرد روزی ۱۵ میلیون تومان از اطلاعات سپاه می گرفته و کارت وی شارج می شده، کارت را که چک می کنند چیزی به حسابش واریز نشده بوده، چند سوال دیگر هم می پرسند پاسخ درستی دریافت نمی کنند بعد خود افرادی که ادعا می کردند این فرد قصد مسمومیت داشته، می‌گویند این فرد رفتارش عادی نیست و اختلال حواس دارد/ ایرنا

سیاه نمایی به سبک حزب اعتماد ملی

اسماعیل گرامی‌مقدم، قائم مقام حزب اعتماد ملی: واقع آن است هر زمان که مردم از صندوق‌های رای ناامید شوند و زمینه کنشگری سیاسی برای آنها مسدود شود، مسیرهای دیگری را برای بیان مطالبات خود امتحان می‌کنند. نمونه این نوع انسدادها در انتخابات 98 و 1400 و متعاقب آن رخدادهای اعتراضی سال 1401 به عینه نمایان شد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها