۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۴۸
۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (784)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین تحولات فلسطین

- روزنامه نیویورک‌تایمز آمریکا مدعی شد که رژیم اسرائیل حمله زمینی به غزه را که قرار بود شب گذشته آغاز شود، به تعویق انداخته است. بنا به ادعای این رسانه آمریکایی، علت تعویق آغاز حمله زمینی، شرایط جوی بوده است!  این ادعا در حالی مطرح می‌شود که در داخل رژیم و بیرون از آن، درباره این گزینه هشدارهای جدی صادر شده و اساساً، تحلیلگران، حمله زمینی را باتلاق خطرناک برای ارتش اشغالگران می‌دانند.

- بایدن: واشنگتن به شدت درحال تلاش برای رسیدگی فوری به وضعیت بشردوستانه غزه است. ما نمی‌توانیم از این واقعیت غافل شویم که اکثریت قاطع فلسطینی‌ها هیچ ارتباطی با حماس ندارند. اما آن‌ها به دلیل اقدامات حماس رنج می‌برند. آمریکا در کنار اسرائیل می‌ایستد.

- وزیر دفاع آمریکا: از اسرائیل نخواستیم که حمله زمینی را به تعویق بیندازد و یا در آن تسریع کند، بلکه بر کمک‌های نظامی که به آن‌ها نیاز دارد، متمرکز هستیم. وضعیت پیچیده است و از اسرائیلی‌ها می‌خواهیم که حرفه‌ای عمل کرده و مسئولانه عملیات خود را انجام دهند! از مقامات اسرائیلی خواستم که در انتخاب اهداف خود دقت کنند و حضور غیر نظامیان را در نظر بگیرند.

- در مکاتبه‌ اداری افشا شده میان فرمانده گارد ملی آمریکا با یکی از فرماندهان ارشد این گارد به تاریخ ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر)، وی خطاب به او می‌نویسد که «یهودی‌ستیزی میان سربازان آمریکائی رو به افزایش است و بسیاری از آنها آشکارا اعلام می‌کنند که علیه اسرائیل هستند و تمایلی ندارند جانشان را فدای آنها (اسرائیلی‌ها) کنند.

- نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد هشدار داد: اگر جنایات جنگی و نسل کشی رژیم آپارتاید اسرائیل فوراً متوقف نشود، ممکن است، وضعیت از کنترل خارج شود.

- دو مقام آمریکایی اعلام کردند که پنتاگون دستور اعزام دومین ناو هواپیمابر آمریکا به شرق دریای مدیترانه را صادر کرده است.

- سفارت آمریکا در منامه با اشاره به تظاهرات احتمالی مردم بحرین در راستای حمایت از مردم فلسطین، به‌صورت موقت تعطیلی این سفارتخانه را اعلام کرد و از شهروندان آمریکایی خواست از حضور در این منطقه خودداری کنند.

- رسانه عبری زبان خبر داد، وزیر جنگ که برای یک جلسه امنیتی به همراه شماری از دستیارانش به دفتر نخست وزیری آمده بود، به دستور مدیر دفتر نتانیاهو برای دقایقی توقیف و از رسیدن به دفتر نخست وزیر منع شد.

- رسانه‌های عبری فاش ساختند که در جریان بازدید چند روز گذشته بنیامین نتانیاهو از نیروهای احتیاط در پایگاهی نظامی، با سر دادن شعار «دروغگو» توسط سربازان، وی ناچار به لغو سخنرانی و ترک فوری مراسم شد.

- رسانه‌های صهیونیستی از وجود اختلاف در کابینه صهیونیستی درباره نحوه حمله زمینی به غزه خبر دادند.

- مشاور امنیت داخلی نخست‌وزیر اسرائیل: در حفاظت از ساکنانمان دچار شکست و اشتباهات فراوانی شدیم. من دو هفته پیش تصور می‌کردم حماس دچار ضعف شده و این برداشت اشتباه بود. ارتش اسرائیل و سازمان اطلاعات ارتش قبل از حمله هرگز تصور نمی‌کردند چنین حمله‌ای به ما شود.

- ۸۶ درصد مخاطبین در نظرسنجی جدید در سرزمین های اشغالی رهبران حاکم در سرزمین های اشغالی را عامل شکست در جنگ می دانند و ۵۶ درصد آنها خواستار استعفای نتانیاهو شده اند.

- کانال ۱۰ رژيم صهیونیستی به ساکنان همجوار با غزه اعلام کرد که جنگ دست‌کم سه هفته دیگر ادامه خواهد یافت.

- دبیرکل حزب‌الله لبنان: امروز وضعیت مقاومت عالی و همه سناریوها کاملا آماده است.

- وزارت بهداشت فلسطین از افزایش آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۲۲۱۵ نفر و آمار مجروحان به ۸۷۱۴ نفر خبر داد. نیمی از قربانیان حملات صهیونیست‌ها زنان و کودکان هستند. در کرانه باختری هم آمار شهدا از شنبه گذشته به ۵۴ نفر و مجروحان به بیش از ۱۱۰۰ نفر رسیده است.

- گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس: یک گروه از رزمندگان ما موفق شدند از دیوار حائل در شرق خان یونس عبور کرده و مواضع و تجمعات نظامیان دشمن را هدف قرار دهند که طی آن سه خودروی نظامی آنها منهدم شده و نبرد با اشغالگران همچنان ادامه دارد.

- رزمندگان مقاومت فلسطین در چارچوب طوفان الاقصی و در پاسخ به جنایات مستمر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، شهرهای اشغالی عسقلان، سدیروت و نیز زیکیم را موشکباران کردند.

- شبکه المنار لبنان: حزب الله لبنان در پاسخ به حملات و تجاوزات اخیر ارتش رژیم اسرائیل به جنوب لبنان، دو منطقه متعلق به ارتش صهیونیستی؛ سایت راداری و رویسات العلم را با موشک و توپخانه هدف قرار داده است. حزب الله لبنان همچنین مواضع متعلق به ارتش صهیونیستی را در بلندی‌های کفرشوبای اشغالی با موشک هدف قرار داده است.

- خبرنگار سی‌ان‌ان با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود، بابت انتشار اخبار نادرست در رابطه با سربریده شدن کودکان و نوزادان توسط حماس، عذرخواهی کرد.

- تحقیقات اولیه‌ نشان می‌دهند، حماس موفق شد، یکی از سیستم‌های فوق پیشرفته حسگر تحرکات افراد را که به طور شبانه‌روزی می‌تواند حضور افراد را در چند کیلومتری دیوار هم تشخیص و اعلام کند و به سیستم ER SPEED معروف را در عملیات خود به طور کامل از کار بیاندازند.

- گردان‌های القسام: ۹ اسیر دیگر در نزد مقاومت فلسطین از جمله چهار تبعه خارجی در حملات هوایی ارتش اسرائیل به محل نگهداری آنها کشته شدند.این گردان‌ها در روزهای گذشته نیز اعلام کرده بودند که ۱۳ اسیر در نزد مقاومت فلسطین در حملات هوایی ارتش اسرائیل به مناطق مختلف نوار غزه کشته شده‌اند.

- رئیس دفتر سیاسی حماس: طوفان الاقصی، سرآغاز نابودی رژیم صهیونیستی است. امروز در برابر پیامدهای شکست راهبردی دشمن صهیونیستی قرار داریم که زلزله‌ای در قلب این رژیم و همه همپیمانانش ایجاد کرد. صهیونیست‌ها فکرمی‌کنند می‌توانند با کشتار وحشیانۀ مردم، ننگ شکست را از بین ببرند. ارتش ترسوی رژیم صهیونیستی نتوانست در برابر نیروهای مقاومت ایستادگی کند و به همین دلیل به کشتار مردم عادی روی آورده است. مقاومت راهبرد آزادسازی فلسطین و بازگشت آوارگان را از سر خواهد گرفت. تصمیم ما این است که در سرزمین خود بمانیم.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها