۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۶۶
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (792)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین تحولات فلسطین

  • جنبش حزب الله لبنان خبر داد که مواضع رژیم صهیونیستی را در مزارع شبعا و ارتفاعات «کفرشوبا» هدف قرار داده است.به گزارش شبکه المنار، حزب الله گفت که در جریان این حملات، «الرمثة»، «زبدین»، «‌الرادار»، «رویسات القرن» و «رویسات العلم» را با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار داده است.پس از حملات موشکی جنبش حزب الله، بار دیگر آژیر‌های خطر در منطقه «الجلیل الاعلی» در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد. منابع اسرائیلی نیز خبر دادند که صهیونیست‌ها به شدت نگران نفوذ نیرو‌های مقاومت به داخل شهرک‌های اسرائیلی هستند و به همین دلیلی چند مسیر را در «رامیم» و «کریات شمونه» بسته‌اند.
  • رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند، در حمله موشکی حزب الله لبنان به محل حضور نظامیان صهیونیست در نزدیکی پایگاه برانیت در شمال فلسطین اشغالی، سه نظامی کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند. پیش تر حزب‌الله‌ در بیانیه‌ای اعلام کرده بود در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به خبرنگاران و غیرنظامیان در مجاورت موضع العباد که منجر به شهادت عبدالله ربیع البقاعی شد، رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان یک گروه از نیروهای پیاده ‌نظام (رژیم) اسرائیل را در نزدیکی پایگاه «برانیت» با چند فروند موشک‌ هدف قرار دادند که در پی آن تعدادی کشته و زخمی شدند.
  • شیخ زکزاکی: عملیات «طوفان الاقصی» آغازی بر شکست و عقب‌نشینی لشکر پوشالی رژیم صهیونیستی است، ارتشی که پیشتر اسطوره‌ای از شکست‌ناپدیری برای همگان تلقی می‌شد.
  • سخنگوی وزارت خارجه قطر درباره اقدام حماس در آزادی ۲ اسیر آمریکایی گفت این اتفاق بعد از «تماس‌های مستمر» با همه طرف‌ها محقق شده است. وی تصریح کرد گفت‌وگوهای قطر برای آزادسازی بقیه اسرا با اسرائیل و حماس ادامه خواهد یافت.
  • وبگاه شبکه خبری بلومبرگ گزارش داد دولت‌های آمریکا و کشورهای اروپایی، رژیم صهیونیستی را برای به تأخیر انداختن حمله زمینی به غزه تحت فشار قرار داده‌اند. طبق نوشته بلومبرگ، هدف کشورهای غربی خرید زمان برای پیشبرد مذاکرات مخفیانه قطر جهت آزادسازی اسرا است. منابع آشنا به این مذاکرات به بلومبرگ گفته‌اند مذاکرات حساس هستند و ممکن است به شکست منجر شوند، اما نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه حماس ممکن است با آزادسازی بعضی از اسرا موافقت کند.
  • به دنبال حملات موشکی جنبش حزب الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی، صهیونیستها از بیم تلفات، در حال تخلیه شهرک های مرزی هستند. خبرگزاری شهاب فلسطین به نقل از منابع اسرائیلی خبر داد که شهرک‌نشیان صهیونیست در حال تخلیه شهرک «کریات شمونا» هستند. رئیس شهرک مرزی «مارگالیوت» نیز در واکنش به این مسئله گفت: حزب الله هر کاری که می‌خواهد با ما انجام می‌دهد. ما در حال تخلیه شهرکها هستیم، ولی در طرف دیگر، زندگی به صورت عادی در جریان است.
  • وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» در ۷ اکتبر ماه جاری تاکنون، ۴۵ هواپیمای باری حامل ۱۰۰۰ تن سلاح وارد سرزمین‌های اشغالی شده است.
  • وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد، تعداد شهداء به دلیل حملات رژیم صهیونیستی تا به الان به ۴۱۳۷ تن و شمار مجروحان به بیش از ۱۳ هزار تن رسیده است.همچنین بیش از هزار تن مفقود شده‌اند که بیشتر آنها از کودکان هستند.
  • وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی از افزایش شمار تلفات این رژیم به ۱۴۰۰ نفر از آغاز نبرد طوفان الاقصی طی ۱۴ روز گذشته خبر داد. به نوشته روسیا الیوم، طبق اطلاعیه این وزارتخانه، ۴۸۳۴ نفر نیز زخمی شده‌اند که ۳۰۱ نفر همچنان در بیمارستان بستری هستند و شرایط ۴۸ نفر نیز وخیم و ۱۷۳ نفر دیگر نیز متوسط توصیف شده است. وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی همچنین گفت که حداقل 203 نفر نیز به اسارت نیروهای مقاومت حماس در آمده‌اند.
  • ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: شب گذشته ۱۰۰ هدف جدید را در اقصی نقاط نوار غزه بمباران کردیم.
  • به گزارش وال استریت ژورنال، دفتر سازمان ملل برای امور هماهنگی‌های بشردوستانه اعلام کرد حدود ۱.۴ میلیون نفر در غزه آواره شده‌ و بیش از ۵۴۴ هزار نفر در ۱۴۷ پناهگاه اضطراری سازمان ملل اسکان داده شده‌اند.
  • به گزارش شبکه خبری الجزیره، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان گفت: خشونت روزافزون در غزه که بهای آن را غیر نظامیان بی‌گناه می‌پردازند، قلب ما را به درد می‌آورد. ما کاملا با هدف قرار دادن غیرنظامیان به هر شکل ممکن و با هر بهانه‌ای مخالف هستیم و باید عملیات نظامی علیه غیرنظامیان و زیرساخت غیرنظامی متوقف شود.
  • اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی جنبش حماس: آنچه در غزه در جریان است، به جنگی منطقه‌ای منتهی خواهد شد که دشمن و حامیانش قادر به کنترل آن نخواهند بود. اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» اعلام کرد که مقاومت فلسطین به رغم وحشی‌گری و جنایات صهیونیست‌ها، ابتکار عمل را در این نبرد در دست دارد.
  • جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی اعلام کرد از کنگره این کشور درخواست ارسال کمک برای رژیم صهیونیستی و اوکراین کرده است. رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «ما اختلاف‌های داخلی داریم اما باید به آنها غلبه کنیم و نمی‌توانیم اجازه بدهیم تروریست‌هایی مانند حماس به پیروزی دست پیدا کنند. رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر مدعی شد که حماس نماینده مردم فلسطین نیست. او مدعی شد حماس از غیرنظامی‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند. جو بایدن در بخش دیگری از سخنانش ادعا کرد جنبش حماس و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از بابت میل‌شان برای نابود کردن دموکراسی‌های کشورهای همسایه با یکدیگر متحدند.
  • امانوئل مکرون: پس از وقوع درگیری میان حماس و (رژیم) اسرائیل، برای جلوگیری از شعله‌ور شدن جنگ در مرز جنوبی لبنان به حزب‌الله پیام فرستادم. پاسخ‌ها به پیام‌های ما نشان می‌دهد که هیچ تمایلی برای تشدید تنش‌های موجود در مرز لبنان و (رژیم) اسرائیل وجود ندارد اما در هر حال ما بسیار محتاط هستیم.
  • نخست وزیر مالزی: در اوضاع کنونی که خطر شدیدی وجود دارد، باید بر اجرای قانون مصمم باشیم. آوارگی مردم غزه ممکن است به وقوع جنگ جهانی سوم منجر شود. وی همچنین از کمک ۲۰ میلیون دلاری کشورش به مردم غزه خبر داد.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها