۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۶۸
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (794)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین تحولات فلسطین

  • در حالی که کابینه امنیتی کوچک رژیم صهیونیستی در خصوص تحولات فلسطین تشکیل جلسه داده بود، تظاهراتی علیه کابینه رژیم صهیونیستی در مقابل وزارت جنگ در تل آویو برگزار شد. صدها تظاهرکننده اسرائیلی در خیابان کابلان در تل‌آویو و شهرهای دیگر بیرون آمده تا خواسته خود را برای بازگرداندن نیروهای صهیونیستی از نوار غزه مطرح کنند. تظاهرکنندگان اسامی اعضای کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را ذکر کرده و از آنها خواستند مسئولیت شکست را بر عهده بگیرند. تظاهرکنندگان عکس‌هایی از اسیران رژیم صهیونیستی و همچنین پلاکاردهایی را در دست گرفتند که بر روی آنها بر بازگرداندن اسیران از نوار غزه تاکید شده بود.
  • ابوعبیده سخنگوی گردانهای عزالدین القسام –شاخه نظامی جنبش حماس- خبر داد که روز گذشته به مسئولان قطری اعلام کرده‌اند که حاضرند دو اسیر صهیونیست را آزاد کنند. علت این اقدام القسام، صرفا مسائل انسان‌دوستانه بوده است، اما مسئولان صهیونیست حاضر به پذیرش این اسرا نشده‌اند.
  • شیخ «نعیم قاسم»، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی اعلام کرد، در صورتی که دشمن حملات خود را شدت بخشد، ما نیز دامنه حملات خود را بیشتر خواهیم کرد. به کسانی که با ما تماس گرفتند، اعلام می‌کنیم که ابتدا باید جلوی حملات و جنایات دشمن را بگیرند تا این جنگ گسترده‌تر نشود. غزه در صورت ورود زمینی اسرائیل به گورستان دشمن تبدیل خواهد شد و ما چاره‌ای جز پیروزی در برابر دشمن نداریم و دشمن چاره‌ای به جز شکست ندارد. در صورتی که لازم باشد، حملات خود را شدت خواهیم بخشید. دشمن شوکه و سردرگم شده است.
  • اویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی عنوان داشت: ارتش به آمادگی‌ها برای مرحله بعدی از جنگ ادامه میدهد. در این راستا، طی چند روز گذشته طرح‌هایی برای گسترش نبرد تصویب شد. یگان‌های نظامی و ذخیره ارتش در میدان هستند و تمرین‌ها بر اساس طرح‌های عملیاتیِ مصوب پیش می‌رود. یائیر تسوکرمان، فرمانده تیپ ناحال آموزش‌هایی طی روزهای اخیر برگزار کرد و این تیپ برای هر ماموریتی آماده است. ما نگاه رو به جلو داریم.
  • «جیمز کلورلی» وزیر امور خارجه انگلیس دیروز در جریان اجلاس «صلح قاهره» که به میزبانی مصر برگزار شد، گفت که من مستقیماً با  اسرائیل در مورد وظیفه آنها برای احترام به قوانین بین‌المللی و اهمیت حفظ جان غیرنظامیان در غزه صحبت کرده‌ام.
  • «سلامه معروف» رئیس دفتر اطلاع‌رسانی دولت مستقر در غزه اعلام کرد ۶۱ نفر از شهدا در جنوب نوار غزه شهید شده‌اند که اشغالگران مدعی بودند این منطقه‌ها امن هستند و ساکنان می‌توانند به آنجا بروند.
  • ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «یدعی عمر بیلو» از افسران این ارتش در جریان تبادل آتش با حزب‌الله در منطقه مرزی لبنان و فلسطین اشغالی کشته شد.
  • در پی حملات موشکی حزب‌الله به مواضع نظامی رژیم اشغالگر در پاسخ به تجاوزات این رژیم به مناطق جنوب لبنان، ارتش صهیونیستی دستور تخلیه شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی را صادر کرده و رسانه‌های عبری گزارش دادند که 20 هزار شهرک‌نشین اسرائیلی از ترس حملات حزب‌الله شهرک کریات شمونه در شمال را تخلیه می‌کنند. علاوه بر آن 100 هزار شهرک‌نشین نیز شهرک‌های جنوبی و شمالی را تخلیه کرده‌اند.
  • «جرو زالتز» رئیس موسسه موسوم به «شورای عالی» الجلیل نیز به نوبه خود با اشاره به بسیاری از نقاط ضعف نظامیان صهیونیست اعلام کرد اتفاقی که امروز در جنوب می‌افتد در مقایسه با اتفاقی که ممکن است در شمال رخ دهد، هیچ چیز نیست.
  • «ایتان داویدی» رئیس شهرک «مرگلیوت» با اشاره به اینکه هیچ یک از شهرک‌نشینان حاضر به زندگی در این منطقه نیستند تاکید کرد علت اینکه ما هنوز زنده‌ایم آن است که حزب‌الله تصمیم به کشتن ما نگرفته است.
  • محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اجلاس صلح قاهره در خصوص طرح تل‌آویو برای کوچاندن اجباری مردم فلسطین از نوار غزه هشدار داد. ما این مهاجرت را نخواهیم پذیرفت و با وجود همه چالش‌ها در سرزمین خود باقی خواهیم ماند. درباره تجاوزهای اشغالگران، شهرک‌نشینان و افراطی‌ها علیه مقدسات خود در قدس و مسجدالاقصی هشدار می‌دهیم. کوچ نخواهیم کرد، کوچ نخواهیم کرد، کوچ نخواهیم کرد و در سرزمین خود باقی خواهیم ماند.
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد: حزب الله در صورت مشارکت در این جنگ، هزینه سنگینی پرداخت می کند. وزیر جنگ رژیم اشغالگر پیشتر تاکید کرده بود قدرت نظامی حزب‌الله 10 برابر حماس است و جنگ با این حزب بسیار پیچیده خواهد بود.
  • در پی حملات متعدد به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق طی چند روز اخیر و همزمان با جنگ حماس و رژیم صهیونیستی، نظامیان آمریکایی در این پایگاه‌ها به حالت آماده‌باش درآمدند.
  • بعضی منابع آگاه در سرزمین‌های اشغالی می‌گویند مقامات اسرائیلی علیرغم علم به اینکه ورود زمینی به غزه نمی‌تواند حماس را از بین ببرد، صرفاً برای کشتن اسرای اسرائیلی که در دست آنهاست وارد این میدان می‌شوند و هدف واقعی، ولی محرمانه‌ی آنها همین مسئله است.
  • فیلیپ لازارینی مدیر آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که در جریان بمباران نوار غزه در ۱۵ روز گذشته تاکنون ۱۷ کارمند این سازمان کشته شده و ۳۵ مرکز وابسته به آن هم آسیب دیده است که تعدادی از آن‌ها مستقیما هدف بمباران رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.
  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها