۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۲۹
۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (872)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات فلسطین

  • لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی: نتانیاهو باید فردای حمله حماس استعفا داده و تحولاتی را در کابینه اسرائیل آغاز می‌کرد. این فاجعه در دوره مسئولیت نتانیاهو اتفاق افتاد و این اشتباه، شخص او بود. دو هفته پیش از حمله حماس، از سرویس مخفی اسرائیل به من خبر رسید که به‌زودی در غزه و کرانه باختری تنش‌هایی روی خواهد داد. من در یک کنفرانس خبری درباره حمله هشدار دادم؛ اما آن روز هیچ‌کس نمی‌خواست حرف مرا بشنود. رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد بعد از جنگ، غزه را اشغال کند.
  • گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: عملیات نظامی در غزه را گسترش می‌دهیم تا دیگر مناطق را هم دربرگیرد.
  • مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس:هیچ گفت‌وگو یا مذاکراتی درخصوص توافق تبادل جدید با اسرائیل وجود ندارد. صحبت‌های جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در این باره صرفاً فریب است.
  • سخنگوی ارتش رژیم صهیونسیتی مدعی شد که تا کنون بیش از ۱۵۰۰ تونل حماس را کشف کرده اند.
  • وزیر دفاع یمن در واکنش به اظهارات وزیر دفاع آمریکا مبنی بر تشکیل ائتلاف دریایی: ما امکاناتی در اختیار داریم که می‌توانیم ناوگان‌ها و کشتی‌ها و زیردریایی‌ها و ناوهای هواپیمابرتان را غرق کنیم. دریای سرخ گورستان شما خواهد شد.
  • رییس جمهور آفریقای جنوبی اعلام کرد گزارش های نگران کننده ای از حضور شهروندان آفریقای جنوبی در ارتش اسرائیل به دست او رسیده و اعلام کرد یکبار دیگر هشدار می دهد این افراد تحت تعقیب قانونی قرار خواهند گرفت. او گفت "نسل کشی" در غزه یک جنایت جنگی است و هر کدام از شهروندان کشور ما در این جنایت دست داشته باشند طبق قوانین بین المللی جرایم جنگی در آفریقا محاکمه خواهند شد.
  • معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه:فرار از مجازات در جنگ غزه قویا به چشم می‌خورد و ممکن است نیازی به ایجاد یک دادگاه ویژه درخصوص جنگ غزه، وجود داشته باشد. سند و مدرکی وجود ندارد که نشان دهد حمله رژیم صهیونیستی به جنوب نوار غزه دقیق‌تر از حملات به شمال این باریکه است و این موضوع ناامیدکننده است.
  • وزیر دفاع آمریکا به صورت رسمی از تشکیل یک ائتلاف چندملیتی با هدف ادعایی تامین امنیت مسیر کشتی‌های تجاری در دریای سرخ، خبر داد. از نکات قابل توجه در ائتلاف فوق عدم مشارکت عربستان و امارات در این مجموعه است. کشورهای بحرین انگلیس، فرانسه، ایتالیا، هلند، نروژ، سیشل و اسپانیا در این ائتلاف حاضر خواهند بود.
  • «اسکات ریتر» افسر سابق اطلاعات ارتش آمریکا: جنبش حماس عملاً با عملیات پیچیده و پیشرفته خود در 7 اکتبر پیروز شده‌است و آن‌گونه که دولت رژیم صهیونیستی اعلام کرد نمی‌توان آن را حذف کرد. اگر حزب‌الله در شمال مداخله کند هفت برابر بیشتر از حماس بر اسرائیل پیروز می‌شود و ارتش اسرائیل را کاملا در مرز شمالی خود شکست می‌دهد. بزرگترین غافلگیری برای اسرائیل از طرف حزب‌الله خواهد بود و این شکست برای اسرائیل نه تنها نظامی بلکه اقتصادی نیز خواهد بود. زمانی که این شکست اتفاق بیفتد و یا شاید عملا رخ داده‌است، پایان اسرائیل خواهد بود.
  • بلومبرگ: پهپادهای ارزان قیمت حماس، موجب برتری بر ارتشی شده‌اند که بالاترین امکانات را در اختیار دارد.
  • رویترز: شرکت کشتیرانی Linnaeus Wilhelmsen تمام کشتی‌هایی را که قرار است از دریای سرخ عبور کنند به دماغه امید نیک (جنوبی‌ترین قسمت آفریقا مشرف به اقیانوس اطلس) هدایت می‌کند.
  • فاکس نیوز: یمنی ها با همکاری ایران شمشیر را از رو بسته اند! اینک شرکت های کشتیرانی حاضر نیستند از دریای سرخ عبور کنند و تصمیم گرفتند دوری راه را به جان بخرند و آفریقا را دور بزنند که بدون شک پیامدهای سنگینی برای ما به همراه خواهد داشت.
  • اسرائیل هیوم: شرکت کشتیرانی اسرائیلی زیم اعلام کرد که به دنبال تهدیدات حوثی ها قیمت حمل کانتینر را از 100 دلار به 400 دلار افزایش داده است.

 

  • شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی از اختلافات گسترده بین اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به خاطر جنگ در غزه و اعتراض برخی اعضا به عدم کسب هیچگونه دستاوردی در این جنگ پرده برداشت. تحلیلگر نظامی اسرائیلی معتقدند که ادامه جنگ در غزه به شیوه کنونی به معنی رسیدن اخبار بیشتر در مورد کشته شدن نظامیان اسرائیلی است. بعضی از وزرای کابینه جنگ می‌پرسند پس چه وقت شاهد دستاوردهای ارتش خواهیم بود؟ و دستاورد به معنی بازگرداندن "گروگان‌ها" و از بین بردن توانمندی‌های حماس و ترور رهبران ارشد آن است. هلیوی رئیس ستاد کل ارتش در پاسخ گفته ترور رهبران ارشد حماس زمان زیادی می‌برد، همانگونه که ترور بن لادن 10 سال طول کشید، البته ترور رهبران حماس زمان کمتری طول خواهد کشید.
  • پس از هفتاد و سه روز جنگ آمار شهداء به ۱۹ هزار ۶۶۷ و مجروحان فلسطینی به ۵۲ هزار و ۵۸۶ نفر رسید. این در حالی است که مجموع تلفات«نظامی» اسرائیلی طبق منابع خودشان به ۴۶۳نفر و کشته ها در خلال عملیات زمینی به ۱۳۱ نفر رسیده است.
  • کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نوشت که به‌تازگی نظامیان زخمی صهیونیست به نتانیاهو اجازۀ عیادت نداده‌اند.

 پوتین: افسانه شکست‌ناپذیر بودن تسلیحات غرب فروریخت

 رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه ناتو درباره گسترش پیدا نکردن به سمت شرق «بی‌شرمانه دروغ» گفته بود، گفت: فعالیت ناتو در مجموع به طور قابل توجهی افزایش یافته و نیروهای آمریکایی از جمله هواپیماها در مرزهای فدراسیون روسیه مستقر شدند.  فدراسیون روسیه آمادگی رزمی بالایی را برای همه واحدها و تشکیلات در همه مناطق و ناوگان حفظ کرده است.  تمام تلاش‌ها برای شکست دادن روسیه به دلیل شجاعت سربازان روسی شکست خورد. دشمن متحمل خسارات هنگفتی شده ولی آنها برای نشان دادن نتیجه به حامیان خود، منابعشان را هدر دادند.

 آلمان حدود ۵۰۰۰ نیرو در مرز لیتوانی با روسیه مستقر می‌کند

 بر اساس اعلام وزرای دفاع آلمان و لیتوانی، یک لشگر نظامی دائمی آلمانی متشکل از حدود ۴۸۰۰ سرباز در سال ۲۰۲۷ در نزدیکی مرز روسیه آماده برای رزم خواهد بود.  ناتو از زمان حمله فوریه ۲۰۲۲ روسیه به اوکراین قول تقویت حضورش در مرز شرقی ائتلاف را داده است.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها