۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۳۱
۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (874)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات فلسطین

  • نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سایه مذاکرات درباره توافق برای تبادل اسرا، خطاب به حماس اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تا پایان ادامه خواهد داد تا حماس نابود شود و تل‌آویو به پیروزی برسد.
  • «الی کوهن» با اعلام اینکه رییس موساد را برای انجام مذاکرات بازگرداندن اسرا به هر جایی خواهیم فرستاد، مدعی شد: «ما برای ترور هنیه و مشعل تلاش خواهیم کرد و آنان به مرگ طبیعی نخواهند مُرد.»
  • وزیر خارجۀ آمریکا: حماس تسلیم شود بحران غزه تمام می‌شود! بسیاری از کشورها خواستار پایان درگیری در غزه هستند اما کسی خواستار خلع سلاح غزه یا از بین بردن قدرت آن نشده است. در تلاشیم که یک آتش‌بس مانند آتش‌بس‌های قبلی برقرار شود. هدف از قطعنامۀ جدیدی که در شورای امنیت ارائه‌شده تسهیل ورود کمک‌ها به غزه است و ما کاملا آن را تایید می‌کنیم.
  • سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که گفتگوها برای وقفه بشردوستانه و آزادی اسرا بسیار جدی هستند. اگر شورای امنیت سازمان ملل قرار است در مورد قطعنامه غزه نظر بدهد، مهم است حماس نیز محکوم شود.
  • رهبر انصارالله یمن: بیشترین چیزی که ما دوست داریم نبرد مستقیم با آمریکا و اسرائیل است و نه درگیری با مزدوران آمریکا. اگر آمریکا قصد درگیری با ملت ما را داشته باشد، سناریویی بدتر از افغانستان و ویتنام را تجربه خواهد کرد. به آمریکا هشدار می‌دهیم که مرتکب حماقت نشود. هرگونه حمله آمریکایی به کشورمان را پاسخ خواهیم داد و ناوشکن‌ها و کشتیرانی آمریکایی را به هدفی برای موشک‌ها و پهپادهایمان تبدیل خواهیم کرد.
  • گردان‌های قسام با انتشار ویدئویی از کارگاه تولید اسلحه به زبان‌های عربی، عبری و انگلیسی نوشت «با دستان خود چیزی ساختیم که سرهای شما را با آن درو می‌کنیم». قسام تاکید کرد «ما به کشتن سربازان شما با تک تیراندازهای ساخت خودمان ادامه خواهیم داد».
  • انور ابراهیم، نخست وزیر مالزی رسما اعلام کرد که ورود هر نوع کشتی با منشأ و پرچم اسرائیل به بنادر مالزی ممنوع است.
  • سازمان رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی: ارتش اسرائیل پیشنهاد داده ۳۰ تا ۴۰ اسیر صهیونیستی در مقابل تمدید دورۀ آتش‌بس و آزادی زندانیان سرشناس فلسطینی آزاد شوند. حماس اما بررسی این پیشنهاد را تا زمانی که آتش‌بس کامل در غزه حکم‌فرما شود، رد کرده است.
  • روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» نوشت حماس با همه پیشنهادهای توافق تبادل اسرا که شامل برقراری آتش‌بس نمی‌شود، مخالفت است. رژیم صهیونیستی توافق دو مرحله‌ای تبادل اسرا را پیشنهاد کرده که مرحله اول آن تنها به تبادل اسرا و مرحله دوم توافقی همه‌جانبه و شامل همه گزینه‌ها خواهد شد.
  • دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای غزه از آغاز جنگ در هفتم اکتبر گذشته به ۲۰ هزار نفر رسیده است.۸۰۰۰ نفر از شهدا کودک و ۶۲۰۰ نفر نیز زن هستند. تاکنون ۵۲۶۰۰ نفر نیز در این جنگ زخمی شدند.
  • هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا از مشارکت کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ائتلاف نظامی آمریکا در چارچوب عملیات دریایی «آتلانتا» در دریای سرخ خبر داد.
  • آسوشیتدپرس: کشتی‌های نظامی چین در دریای سرخ از کمک به کشتی‌های باری رژیم صهیونیستی در باب المندب خودداری کردند.
  • بلومبرگ: پنتاگون در حال آماده‌شدن برای ارائه گزینه‌های واکنش قوی به حملات ارتش یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی، به «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا است.
  • بی‌بی‌سی فارسی در گزارشی پیرامون اقدام انصارالله یمن در هدف قرار دادن کشتی‌های تجاری صهیونیست‌ها، تصریح کرد که این اقدام ضمن اخلال در سیستم اقتصادی کشورهای حامی اسرائیل، به زودی امنیت اقتصادی و حتی غذایی آنها را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.
  • سی‌ان‌بی‌سی : طی چند روز اخیر به دلیل ترس از حملات، کشتی‌ها در حدود 35 میلیارد دلار محموله را به جای دریای سرخ از مسیرهای جایگزین حمل کرده‌اند.

رشد ۲.۶ تریلیون دلاری بدهی آمریکا در ۶ ماه

وزارت خزانه‌داری آمریکا: بدهی ملی این کشور طی شش ماه منتهی به دسامبر ۲.۶ تریلیون دلار افزایش یافته و به ۳۳.۸ تریلیون دلار رسیده است. کاهش مالیات، برنامه های محرک اقتصادی و افزایش مخارج دولت باعث این افزایش بدهی شده است. بدهی ملی به تازگی از ۱۰۰ هزار دلار به ازای هر شهروند آمریکایی فراتر رفت. بدهی دولت ایالات متحده در ژانویه سال ۲۰۲۳ از سقف قانونی خود که ۳۱.۴ تریلیون دلار تعیین شده بود، فراتر رفت.

رد صلاحیت شدن ترامپ در ایالت کلرادو

دادگاه عالی کلرادو دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به دلیل نقض قانون اساسی آمریکا رد صلاحیت و او را از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ محروم کرد. این برای اولین‌بار در تاریخ آمریکا است که یک ایالت با توسط به این بند قانونی، یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری را رد صلاحیت می‌کند.

زلنسکی: توجه‌ها به اوکراین کم شده است

رئیس‌جمهور اوکراین: درگیری در خاورمیانه حواس جهان را از اوکراین پرت و توجه به کی‌یف را کم و به رژیم صهیونیستی معطوف کرد. بسیاری از کشورهای غربی اکنون در ارائه کمک به کی‌یف یا تل‌آویو تردید دارند.

 

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها