۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۹۱
۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (919)

رسانه های داخلی

۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ماجرای تیراندازی در پادگان ارتش

 - امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه جنوب شرق ارتش: ساعت ۱۶:۳۵ عصر دیروز یکی از سربازان ما که در یکی از موقعیت‌های نظامی ارتش مشغول پاسداری از یگان بوده، وارد آسایشگاه سربازان می‌شود و با انگیزه‌ای که هنوز نامعلوم است اقدام به تیراندازی به سمت همرزمان خود می‌کند. متأسفانه در اثر این تیراندازی تعداد پنج نفر از همرزمان این سرباز جان خود را از دست می‌دهند.

- فرمانده انتظامی استان کرمان:۱۸۰ تیر جنگی و ۲ قبضه سلاح کلاش، ۶ تیغه خشاب حامل ۱۸۰ تیر جنگی از سرباز متواری ارتش در کرمان کشف شد. این فرد در شهرستان زرند از توابع استان کرمان، پس از سرقت مسلحانه ۲ دستگاه خودرو، دستگیر شد.

ادامه تأیید صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان: تاکنون بیش از ۱۰۰۰ نفر از ثبت‌نام کنندگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی که صلاحیت آن‌ها تأیید نشده بود و اعتراض کرده بودند، توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند. بررسی‌های شورای نگهبان هنوز ادامه دارد. اسامی داوطلبان جدید تأیید صلاحیت شده به وزارت کشور اعلام شد. تا ۱۹ بهمن برای بررسی صلاحیت‌ها مهلت وجود دارد. ۱۹ بهمن فهرست نهایی را اعلام خواهیم کرد. / ایرنا

حواشی ادامه‌دار داماد روحانی

فرهیختگان نوشت: «اخیرا کامبیز مهدی‌زاده، داماد روحانی در توییتی خطاب به آیت الله رئیسی، چهار عکس از ‌نامه پایان همکاری‌اش همراه با دو فیش حقوقی آبان و دی 1401 و همچنین نامه درخواستش برای دریافت حق اولاد را منتشر کرد و مدعی شد به دلیل نسبتش با رئیس‌جمهور پیشین برکنار شده ‌است. متن توییت مهدی‌زاده به این شرح است: «آقای رئیسی، آیا در سال ۹۶ دولت روحانی همسر تو را از دانشگاه اخراج کرد؟ حقوقش را قطع کرد؟ دفتر کارش را گرفت؟ بیش از دو سال‌ونیم است در معاونت علمی به‌نام شما اضافه‌کاری و ۱۶ ماه است حق اولاد مرا قطع کرده‌اند! پارسال جوانکی نامه زده بود مرا اخراج کنند! جلوی این رذالت‌ها را بگیر!» اما بررسی‌های روزنامه فرهیختگان از فعالیت‌های اداری و کاری مهدی‌زاده چیز دیگری را نشان می‌دهد. طبق داده‌های به‌دست آمده، مهدی‌زاده از تاریخ یک شهریورماه تا 26 دی‌ماه و حدود 100 روزکاری در این بازه تنها 71 روز را سرکار آمده ‌است. همچنین میزان حضور او در مجموعه کاری‌اش به‌گونه‌ای کوتاه بوده ‌است که می‌توان گفت با احتساب ساعات کاری حضور وی، 65 درصد غیبت داشته ‌است. یعنی علاوه بر آنکه 29 روز را به شکل کامل سرکار نیامده ‌است بلکه 272 ساعت نیز کسری‌کار دارد.

احتمال حضور مستقل احزاب اصلاح طلب در انتخابات

احمد شریف عضو حقوقی جبهه اصلاحات ایران در گفت‌وگو با مهر گفت: انتخابات را تحریم نخواهیم کرد اما رد صلاحیت‌ها موجب شده تا نیروهای خود را نداشته باشیم. وقتی در یک شهرستان کاندیدای ما را رد صلاحیت کرده‌اند، نباید انتظار داشته باشید به کاندیدای رقیب رأی بدهیم. پیش‌بینی ما از جلسه جبهه اصلاحات ایران آن است که حضور در انتخابات به صورت «مشروط» پذیرفته شود؛ یعنی در شهرهایی که کاندیدا داشته باشیم، حضور فعال خواهیم داشت. باید توجه داشت که بسیاری از احزاب عضو جبهه اصلاحات ایران حتی یک کاندیدا هم در انتخابات ندارند اما تأکید می‌کنم به هیچ عنوان، انتخابات را تحریم نمی‌کنیم؛ در عین حال این امکان وجود دارد که برخی احزاب اصلاح‌طلب به صورت «مستقل» در انتخابات شرکت کنند.

گفت‌‌وگوهای شورای ائتلاف با جبهه پایداری برای رسیدن به لیست واحد

حمیدرضا ترقی عضو جدید شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم درباره وحدت و همگرایی گروه‌های اصولگرا، گفت: شورای ائتلاف در حال رایزنی و مذاکره با سایر گروه‌های انقلابی و اصولگرا از جمله جبهه پایداری است؛ بین آقایان حداد عادل، آقاتهرانی و محصولی گفت‌وگوهایی شکل‌گرفته و پیام‌های نیز رد و بدل شده است تا درباره انتخابات آتی به وحدت و همگرایی برسند. تاکنون شورای ائتلاف با جبهه پایداری درباره ارائه یک لیست واحد به نتیجه نرسیده‌اند و احتمال لیست واحد، بستگی به جلسات آتی گروه‌های اصولگرا دارد. با توجه به شاخص‌های تعیین‌شده از سوی گروه‌های اصولگرا و تطبیق معیارها با مصدایق، گروه‌های اصولگرا می‌توانند در رسیدن به یک لیست مشترک گام‌های مناسبی بردارند.

آمار مثبت اقتصادی، دولتمردان را گول نزند

خراسان نوشت: «این روزها تکیه بر آمارهای اقتصادی مثبتی نظیر رشد اقتصادی 5 تا 6 درصدی، کاهش رشد نقدینگی به 27 درصد و رکوردشکنی صادرات غیرنفتی در سال گذشته، به ترجیع بند سخنرانی برخی مسئولان دولتی تبدیل شده است. رشد اقتصادی نیمه نخست امسال به روایت بانک مرکزی 4.7 و به روایت مرکز آمار 7.5 درصد بوده است. قطعاً این میزان رشد، جای خوشحالی دارد اما باید دقت شود که چنین رشدی بیش از هر اقدامی، مرهون رشد درآمد نفت (که البته بخشی از این اتفاق نیز مرهون تلاش های دولت بوده است اما نقش تحولات جهانی در آن پررنگ تر است) و خروج کامل اقتصاد از محدودیت های کرونایی است. چنان که رشد بخش های نفت و خدمات به مراتب بیش از بخش های صنعت و کشاورزی بوده است. اقتصاد کشور با وجود برخی تحرکات و اقدامات مثبت، با شرایط سختی از منظر تداوم تورم بالای 40 درصد و رشد شکننده مواجه است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها