۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۱۹
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (931)

رسانه های داخلی

۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

اظهارات ظریف درباره نقش ایران در حمایت از مقاومت

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه سابق در گفت و گو با وطن امروز گفت: به نظر بنده آنچه مهم است این است که منافع فلسطین و منافع مردم فلسطین باید در هر روندی در آینده حفظ شود. جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مهم که نقش تاثیرگذاری در منطقه دارد و همه هم به آن اذعان دارند، باید نقش فعالی ایفا کند. بالاخره هر جنگی تمام‌شدنی است. الان در یک برهه حساس هستیم؛ اینکه تصمیم بگیرند در آینده برای فلسطین چه اتفاقی خواهد افتاد. غربی‌ها حتما نمی‌توانند تصمیم‌شان را به مقاومت تحمیل کنند اما می‌توانند برای مقاومت هزینه ایجاد کنند. جمهوری اسلامی می‌تواند مانع شود که نه تنها آنها هزینه ایجاد کنند، بلکه مقاومت بتواند از این وضعیت دستاورد داشته باشد.

سهم جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب در سبد ثبت نام انتخابات مجلس

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به ادعای جریان اصلاح‌طلب مبنی بر اینکه این جریان سیاسی در انتخابات مجلس دوازدهم با محدودیت نامزد مواجه شده است، گفت: ثبت‌نام‌کنندگان در این دوره از انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، طیف‌های مختلف سیاسی هستند. در این دوره از انتخابات از مجموع ۲۴ هزار و ۹۸۴ نفری که در انتخابات ثبت نام نهایی کردند، به ترتیب ۴ هزار و ۷۰۳ نفر مستقل، ۲ هزار و ۷۲۵ نفر از احزاب اصولگرا، هزار و ۵۶۰ نفر از احزاب اصلاح‌طلب هستند و ۱۵ هزار و ۹۹۶ نفر حزب سیاسی خود را اعلام نکرده‌اند. بر اساس این آمار، تعداد زیادی از داوطلبان انتخابات «مجلس دوازدهم» درخصوص جریان متبوع گفتمانی خود اظهار نظر نکرده‌اند. بنابراین احتمال دارد بسیاری از این افراد که به نحوی چراغ خاموش وارد عرصه رقابت شده‌اند، گرایشات اصلاح‌طلبی داشته باشند و برای پرهیز از ورود به چالش‌های سیاسی، تاکنون اشاره‌ای به این موضوع نکرده‌اند./ ایسنا

بازی در زمین دشمن

سیدمصطفی تاجزاده، فعال اصلاح طلب در کانال تلگرامی خود نوشت: سرداری که اعلام کرد رئیس‌جمهور سابق به علت جلوگیری از "سقیفه‌بازی" در خبرگان آتی ردصلاحیت شد، بدون آنکه خود بخواهد، پرده از منویات و مصوبات ستاد مهندسی انتخابات سپاه برداشت. سرداران هیچ ریسک و مانع و مزاحمتی را در مسیر نصب رهبر موردنظر برنمی‌تابند و در راه "حاکمیت میدان" بر سرنوشت کشور و حکومت اقلیت بر اکثریت قاطع ملت کمترین مماشاتی را مجاز نمی‌شمارند. در چنین شرایطی وظیفه ما روشنگری و تبیین آثار و پیامدهای ایران‌سوز حاکمیت تمام عیار سپاهیان بر مقدّرات میهن و امروز و فردای ایرانیان است. ما نباید به کودتای انتخاباتی ۱۴۰۲ رسمیت بخشیم و از یاد نبریم که در شرایط کنونی، رساترین رای اعتراضی، رای ندادن است.

فهرست شورای ائتلاف با چه فرآیندی نهایی می‌شود؟

شریعتی، عضو شورای مرکزی ائتلاف: شورا کار خود را به ۲ بخش تقسیم کرده است. یک بخش استان‌ها و حوزه‌های انتخابیۀ کوچک‌تر و بخش دیگر تهران و مراکز برخی استان‌ها است که مدل تصمیم‌گیری متفاوتی با مدل محلی دارد. در حوزه‌های تخصصی، کانون‌های تخصصی ائتلاف نقش ایفا خواهند کرد تا ۲۰٪ از کل را به شورای انتخاب معرفی کنند تا نگاه تخصصی همراه با امتیازبندی براساس شاخص‌ها و معیارها ملاک باشد و بعد طی چند مرحله به فهرست ۳۰ نفره برسد./ خبر آنلاین

برگزاری جلسات انتخاباتی اصلاح‌طلبان با نزدیکان لاریجانی و روحانی

جواد هروی سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگو با ایسنا درباره فعالیت انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه، اظهار کرد: ما جلسات متعددی با برخی گروه‌های اطلاح‌طلب و اصولگرای معتدل داشته‌ایم که برخی احزاب حضور جدی و برخی احزاب حضور منفعل در این جلسات داشته‌اند. در مجموع تلاش ما این بوده است که برای ارائه لیست با این احزاب به توافق برسیم اما ردصلاحیت‌ها و کاهش داوطلبان موجب ایجاد خللی در توافقات شد. اعتدال و توسعه با حزب کارگزاران سازندگی، اعتمادملی، ندای ایرانیان و خانه کارگر و مجموعه اصولگرایان معتدل نزدیک به علی لاریجانی و نمایندگان ادوار به مدیریت منصور حقیقت‌پور جلسه دارد. فعلاً توافق اعتدال و توسعه با سایر احزاب و جریان‌ها با توجه به ردصلاحیت‌ها متوقف شده و تصمیم‌گیری به بعد از ۱۹ بهمن که نتایج نهایی بررسی ردصلاحیت ها توسط شورای نگهبان اعلام خواهد شد، موکول شده است. با توجه به شرایطی که بوجود آمده است، ائتلاف برای حزب ما ضرورتی سیاسی است.

انتقاد روزنامه اصلاح‌طلب از سخنان اخیر باهنر 

روزنامه اعتماد درباره ادعای محمدرضا باهنر مبنی بر زندگی یومیه مردم چین با یک دلار نوشت: «چرا دعوت به چنين زندگي‌اي مي‌كنند؟ مگر رفاه و در آسايش بودن في‌نفسه مذموم است؟ در كجاي دين و عرف نهي شده است؟ درست است كه در زمان عسرت، مردم بايد تحمل كنند. صبر پيشه سازند. ولي مگر غير اين مردم ايران زمين طي دهه‌هاي اخير، كردار دگر هم داشته‌اند؟ خواسته و ناخواسته با همه داشتي و ناداشتي‌ها ساختند. به اندازه توانشان با دولت‌هاي مختلف همراهي كردند. چه با اراده و چه بي‌اراده شخصي يا گروهي. ولي اينكه از در نصيحت يا خداي ناكرده عتاب و دستور، بشنوند كه چنين بايد باشند؛ از انصاف به دور است. بارها شاهد مثال‌هايي از اين دست هستيم. كه بنزين مثلا در كشورهاي اطراف چه قيمتي است و اينجا چند است؟ يا يك بطري آب معمولي چه اندازه قيمت دارد؟ چرا يك‌بار هم نمي‌گوييم ميزان دستمزد و نرخ تورم آن مكان‌هاي مقايسه‌اي چند است؟

انتقاد خاندوزی از تحمیل ناترازی به بودجه توسط مجلس

به گزارش مهر، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در نشست خبری به لایحه بودجه ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: تلاش دولت در بودجه‌ریزی این بوده که کمترین مقدار ناترازی را به کشور تحمیل کند. در لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال آینده نیز تلاش کردیم تا درآمدها به صورت واقعی پیش‌بینی شود. اما شاهد بودیم که برخی تغییرات در مجلس شورای اسلامی رقم خورد که این اقدام هدف‌گذاری‌های مهم مانند مهار تورم را با ابهام مواجه می‌کند. همچنین مصارفی به بودجه اضافه شد که درآمدهای پایدار برای تحقق آن‌ها در دسترس نیست. قطعاً اگر درآمدهای پایدار برای تأمین مصارف وجود داشت، دولت از مصوبات مجلس استقبال می‌کرد، اما مسئله این است که منابع پایدار غیر تورم زا برای این مصارف وجود ندارد.

رشد اقتصاد ایران در سال 2023

صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش خود از سلسله گزارش‌های چشم انداز اقتصادی جهان که هر سه ماه یکبار منتشر می‌شود از رشد ۵.۴ درصدی اقتصاد ایران در سال میلادی گذشته خبر داد. صندوق بین‌المللی پول همچنین پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۴ را نسبت به گزارش سه ماه پیش خود افزایش داده و به ۳.۷ درصد رسانده است

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها