۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۳۹
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (945)

رسانه های داخلی

۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

بازتاب راهپیمایی ۲۲ بهمن در برخی از رسانه‌های خارجی

- خبرگزاری رویترز درباره بازتاب راهپیمایی گسترده ۲۲ بهمن در ایران نوشت که صدها هزار نفر در سراسر ایران راهپیمایی و برخی با سوزاندن پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ غزه، سالگرد انقلاب اسلامی را برگزار کردند.

- به گزارش پایگاه اینترنتی واشنگتن پست، در ایران چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ در حالی گرامی داشته می‌شود که تنش‌هایی دامنگیر مناطق گسترده‌ای از خاورمیانه شده است که علت آن موضوع جنگ اسرائیل علیه حماس در نوار غزه است.

- تایمز او اسرائیل: ایران سالگرد انقلاب را با فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل جشن گرفت. حضور نیرو‌های امنیتی در شهر‌های بزرگ سنگین بود چرا که یک ماه از حمله مرگبار داعش در شهر کرمان و کشته شدن ۹۵ نفر در سالگرد ترور ژنرال قاسم سلیمانی می‌گذرد.

هلاکت یک داعشی و دستگیری چند تروریست در کشور

معاون امنیتی وزیر کشور ایران: یک عنصر تروریستی از مرز سوسنگرد- چذابه وارد کشور شد و دستگاه‌های امنیتی هم او را در کنترل و رصد خود داشتند. نیروهای امنیتی به این فرد دستور توقف دادند که او توجه نکرد و به‌سمت آن‌ها تیراندازی کرد و درنهایت هم توسط ماموران به هلاکت رسید. دستگاه های اطلاعاتی نیز در روزهای گذشته تعدادی تروریست‌ را در سراسر کشور دستگیر کردند./ ایرنا

مأموریت علی مطهری برای تدوین لیست اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان

به گزارش برنا علی مطهری که از حوزه انتخابیه تهران برای ورود به عرصه انتخابات ثبت نام کرده، با ارائه لیستی با سرلیستی خودش، قصد دارد جمعی از کاندیداهای عضو احزاب اصلاح طلب و اعتدال را وارد رقابت انتخاباتی کند. با تغییر حوزه انتخابیه محمدباقر نوبخت از تهران به رشت، مسئولیت بستن لیست انتخاباتی اصلاح طلبان به علی مطهری محول شده است. جلسات احزاب اصلاح طلب و اعتدال توسعه‌ با علی مطهری ادامه دارد و به زودی چینش این لیست مشخص خواهد شد. برخی از چهره ها و اعضای شاخص احزاب اصلاح طلب همچون حزب اعتماد ملی، حزب ندای ایرانیان، حزب اسلامی کار، خانه کارگر، حزب کارگزاران سازندگی، حزب اعتدال و توسعه تأیید صلاحیت شده اند و در لیست علی مطهری حضور خواهند داشت. مطهری اخیراً گفته بود که به‌رغم برخی اخبار مبنی بر انصراف بنده از کاندیداتوری در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، بنده قصد انصراف ندارم. بنده قصد تغییر حوزه انتخابیه‌ام را نیز ندارم و از حوزه انتخابیه تهران کاندیدا می‌‎شوم.

باهنر از کرمان یا قم نامزد مجلس می‌شود؟

به گزارش ایرنا، محمدرضا باهنر که پس از ۲۸ سال نمایندگی، برای انتخابات مجلس کاندیدا نشده بود، در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد و صلاحیت او از سوی هیأت‌های اجرایی و شورای نگهبان تأیید شد. پیش از این، محسن کوهکن نایب رئیس جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری و از نیروهای نزدیک به او به ایرنا گفته بود: "احتمالاً باهنر سرلیست شورای وحدت در تهران خواهد شد." اکنون شنیده شده که باهنرِ احتمالاً می‌خواهد حوزه انتخابیه خود را تغییر و به کرمان و یا قم برود. پیگیری ها نشان داد هنوز تصمیم او برای تغییر حوزه قطعی نشده و در حال بررسی است.

 

برنامه حزب کارگزاران برای انتخابات مجلس

علی محمد نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی به خبرآنلاین گفت: «جبهه اصلاحات راهبرد خود را اعلام کرده و راهبردش هم این است که چون کاندیدا نیست ما نمی‌توانیم در انتخابات شرکت کنیم اما امکان دارد برخی احزاب اصلاح‌طلب مانند کارگزاران سازندگی، ندای ایرانیان و اعتماد ملی بخواهند لیست بدهند، البته در حال حاضر ما تأییدیه‌ها را جداگانه رصد می‌کنیم اگر رأی‌آور و اصلاح‌طلب باشند، در دایره ارزیابی قرار می‌دهیم و اگر ارزیابی‌ها به اینجا رسید که ما می‌توانیم این افراد را داخل لیست قرار بدهیم، آن وقت اعلام خواهیم کرد، یعنی افرادی را داخل لیست قرار می‌دهیم که انتخاب شوند. حزب کارگزاران سازندگی از قبل اعلام کرده که ما قصد ورود به انتخابات داریم بر همین اساس الان در حال بررسی هستند، لذا امکان لیست دادن توسط حزب کارگزاران سازندگی وجود دارد. بنده بارها گفتم کار طبیعی احزاب این است که اگر کاندیداهای مشترک داشتند باید با هم ائتلاف کنند و این امر طبیعی است.»

کدام نمایندگان فعلی و ادوار مجلس تأیید یا رد صلاحیت شده‌اند؟

به گزارش خبرنگار تسنیم، بین 26 نماینده فعلی مجلس که صلاحیت آن‌ها رد شده بود، احمد دنیامالی نماینده بندرانزلی، کمال علی‌پور خنکداری نماینده قائم‌شهر و رضا حاجی‌پور نماینده آمل تأیید صلاحیت شدند و شهریار حیدری و جلال رشیدی کوچی و احمد علی‌‌رضابیگی نتوانستند نظر شورای نگهبان را به خود جلب کنند. همچنین طبق پیگیری‌های انجام‌شده آقایان علی کریمی فیروزجایی، قاسم ساعدی، غلامرضا تاجگردون و سید نظام‌الدین موسوی که پیش‌تر تأیید صلاحیت شده بودند در این مرحله توسط شورای نگهبان احراز صلاحیتشان مجدداً مورد بررسی قرار گرفته شده بود که آقایان کریمی و ساعدی نتوانستند مجدداً تأیید صلاحیت شوند. بین نمایندگان شاخص ادوار نیز غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نتوانست تأیید صلاحیت خود را از سوی شورای نگهبان کسب کند، همچنین صلاحیت جواد جهانگیرزاده، نماینده مردم ارومیه در مجالس هفتم، هشتم و‌ نهم توسط شورای نگهبان برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس تأیید شده است.

انتقاد فضائلی از وعده‌های تبلیغاتی کاندیدا‌های مجلس

مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی با انتشار بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره وعده‌های انتخاباتی، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «رهبر معظم انقلاب اسلامی: بعضی از نامزد‌ها وعده‌های به مردم می‌دهند که خودشان هم می‌دانند از دست آن‌ها ساخته نیست؛ شما که نمی‌توانی این وعده را عملی کنی، چرا به مردم وعده می‌دهی؟... باید صادقانه با مردم رفتار کرد؛ این جزو آداب حتمی انتخابات سالم است.»

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها