۲۰۲۴ ۲۰ September - جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۱۰
۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1103)

رسانه های داخلی

۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

شکست خط تحریم و سرشکستگی مدعیان تقلب
روزنامه کیهان نوشت: دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در حالی در کشورمان برگزار شد که مقامات آمریکایی، انتخابات در جمهوری اسلامی را زیر سؤال برده و رسانه‌های وابسته، به همراه گروهک‌های مزدور به علاوه برخی بازداشتی‌های فتنه ۱۴۰۱ و برخی دست‌اندرکاران فتنه ۸۸، خواستار تحریم انتخابات شده بودند.
- به گزارش VOA، وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران اعلام کرده بود: نتیجه نهائی هرچه باشد، متأسفانه دولت بایدن انتظار ندارد تغییر اساسی در جهتی که ایران می‌رود رخ دهد یا رژیم ایران به حقوق شهروندان بیشتر احترام بگذارد. یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگار بخش فارسی صدای آمریکا گفته بود: از نظر دولت بایدن، انتخابات در ایران آزاد و عادلانه نیست.
- آبرام پیلی، قائم‌مقام نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران نیز پیش از این در شبکه «ایکس» نوشته بود: «در حالی که رژیم ایران برای انتخابات ریاست‌جمهوری خود آماده می‌شود، متأسفانه ایالات‌متحده به هیچ‌وجه انتظار ندارد انتخابات آزاد و عادلانه برگزار شود یا در مسیر ایران تغییری به وجود آید. البته که کاندیدا‌ها را شورای نگهبان دستچین کرده است، اما این را هم می‌دانیم که مردم ایران حتی به ابتدائی‌ترین آزادی‌ها که از ویژگی‌های ضروری هر دموکراسی است، دسترسی ندارند.»
- همچنین انتخابات در حالی برگزار شد که گروهک‌های وابسته به آمریکا و اسرائیل و انگلیس از جمله ورشکستگان سلطنت‌طلب و تروریست‌های منافقین، خواستار تحریم انتخابات شده بودند. در همین حال، مهدی محمودیان، عضو حزب مشارکت و حزب اتحاد، اخیراً خبر داده بود که مصطفی تاجزاده، عبدالله مؤمنی، محمد نجفی، علیرضا بهشتی شیرازی، رضا شهابی، رسول بداقی، بهزاد قربانیان‌نژاد، نرگس محمدی، فائزه هاشمی، ویدا ربانی، سپیده قلیان، گلرخ ایرایی و مریم یحیوی، انتخابات را تحریم کرده و شرکت نکرده‌اند.
۱۴ وعده و رویکرد پزشکیان برای حل مشکلات اقتصاد ایران
رئیس جمهور منتخب در برنامه‌های اعلامی خود ۱۴ اقدام اقتصادی را اعلام کرده بود که عبارت اند از: ۱- اجرای سیاست‌های کلی و قانون برنامه هفتم ۲- حذف قیمت گذاری دستوری ۳- حمایت از بورس ۴- عدم تغییر قیمت بنزین و واردات خودرو ۵- کاهش تورم ۶- خصوصی سازی ۷- تهیه گزارش جامع رانت‌های اقتصادی ۸- مدیریت هزینه‌های دولت ۹- تداوم یارانه به دهک‌های پایین ۱۰- شفافیت با FATF ۱۱- متناسب سازی حقوق با تورم ۱۲- حل مشکل معیشتی بازنشستگان، کارگران، معلمان و کارمندان دولت ۱۳- تقویت معیشت کشاورزان و روستائیان ۱۴- حل مساله ناترازی انرژی.
جزئیاتی درباره مراسم تحلیف و تنفیذ مسعود پزشکیان
علیرضا سلیمی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، درباره زمان برگزاری مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب، اظهار کرد: با توجه به اینکه برای مراسم تحلیف رئیس جمهور قاعدتاً مهمانان خارجی دعوت می‌شوند، این کار تا حدی زمان‌بر است. از طرف دیگر، مراسم تنفیذ هم مقدماتی دارد که باید انجام شود؛ به همین دلیل پیش‌بینی‌های فعلی حکایت از این دارد که مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس‌جمهور نهم ایران، نیمه اول مرداد ماه برگزار شود.
کدام نظرسنجى دقیق‌تر بود؟
نتایج برآورد‌های ۵ مرکز ایسپا (جهاد دانشگاهی)، آرا (وابسته به یک مرکز نظامی)، ملت (مرکز پژوهش‌های مجلس)، پرسش و متا (وابسته به مرکز رشد دانشگاه امام صادق «ع») مقایسه شده است. در مرحله اول بیشتر مراکز مشارکت را بیش از واقعیت برآورد کردند؛ اما این بار همه آنها مشارکت را کمتر از واقعیت پیش بینی کردند که ممکن است به تصمیم‌های لحظه آخر مرددین مرتبط باشد. اما در برآورد میزان رای نامزدها، مرکز ملت درصد رای پزشکیان را بدون خطا و درصد رای جلیلی را تنها با ۰.۱ خطا پیش‌بینی کرده بود/ایرنا
پیشنهاد محسن رضایی به پزشکیان برای تشکیل دولت اجماع ملی
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی به مسعود پزشکیان عنوان کرد: این انتخابات یکبار دیگر ثابت کرد که پیوند ملت و رهبری از یک طرف و تعهد و پایبندی آنها به دستاورد‌های انقلاب از جمله مردمسالاری دینی، ناگسستنی و ابدی است و خدای متعال را از این جهت شکر می‌گوییم. به همین جهت، بنده با روحیه، اعتقاد و توانی که از شما به عنوان رزمنده دفاع مقدس و معتقد به مبانی انقلاب و ارزش‌های دینی- ملی می‌شناسم، پیشنهاد می‌دهم و امید دارم که جنابعالی یک «دولت اجماع ملی» حول محور همه ظرفیت ها، شایستگان و دلسوزان در جمهوری اسلامی پایه گذاری کنید تا به عنوان الگویی در دولت‌های بعدی ادامه یابد.
پیشنهاد ابطحی برای حضور مخبر در دولت پزشکیان
محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در شبکه اجتماعی ایکس خطاب به مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب نوشت: «آقای مخبر بعد از شهید رئیسی موقرانه و متشخصانه و بی‌طرف کشور و انتخابات را اداره کرد. با تندرو‌های دولت مرز کشید. کاش پزشکیان در کنار وزرای جوان و نواندیش که امید جامعه هستند مخبر را به عنوان مجری قوی معاون اول نگه دارد تا با مسائل اجرایی که در گذشته بوده حفظ شود. خاتمی هم به همین استدلال دکتر حبیبی معاون اول هاشمی‌رفسنجانی را در همان پست نگه داشت».
پیشنهاد به سبک بی اخلاق‌ترین مشاور انتخابات ریاست جمهوری
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد فاضلی خطاب به پزشکیان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: عده‌ای هستند که از شنبه بعد از جمعه انتخابات، سر و کله‌شان پیدا می‌شود. دنبال پست و مقام می‌گردند. آقای پزشکیان، اغلب مجاهدین شنبه، کارشان نابود کردن اعتماد مردم به شما، و زمین زدن دولتی است که تشکیل می‌دهید. شاید بمب اتمی، خشکسالی، تورم، یا کاهش تولید ملی، خطرات بزرگ امنیتی باشند؛ اما خطرناک‌ترین سلاحی که ایران را تهدید می‌کند لُپ‌لُپ است. لُپ‌لُپ حاوی آدم‌هایی است که بزرگ‌ترین تهدید امنیت ملی هستند. آقای پزشکیان آدم‌های لُپ‌لُپی اعتماد به شما و سرمایه اجتماعی شما را نابود می‌کنند.
تغییر جهت نمودار مردم‌سالاری دینی
روزنامه فرهیختگان نوشت: ماراتن نفس‌گیر انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ به پایان رسید، پیروز نخست این انتخابات مردم ایران بودند که زیر بمباران تبلیغاتی سنگین ایران‌ستیزان در اینترنشنال و‌... به نقطه‌عطف مردم‌سالاری دینی رسیدند. کابوس انتخابات‌های زیر ۵۰ درصدی به پایان رسید، انتخابات‌هایی که در سیر نزولی افتاده بودند و دائما مشارکت در آنها کمتر می‌شد. حالا بعد از ۵ سال شیب مشارکت دوباره صعودی شده و نمودار مردم‌سالاری دینی در ایران تغییر جهت داده است. ما ایرانی‌ها فارغ از نتیجه صندوق به این پیروزی احتیاج داشتیم، ما می‌توانیم دوباره به مشارکت‌های ۷۰ و ۸۰ درصدی برگردیم، ما باید به مشارکت‌های ۷۰ درصدی و ۸۰ درصدی برگردیم.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها