۲۰۲۴ ۲۰ September - جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۶۳
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1131)

رسانه های داخلی

۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

واکنش محسن رضایی به شهادت اسماعیل هنیه
محسن رضایی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با انتشار پیامی ضمن محکومیت اقدام تروریستی که منجر به شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس شد، نوشت: «شهادت انسان آزاده، مومن و رهبر سرافراز ملت فلسطین، اسماعیل هنیه را به همه آزادگان عالم به ویژه ملت قهرمان فلسطین تسلیت می‌گویم. این شهادت سند دیگری بر زبونی باند جنایتکار تل‌آویو از کشتار زنان، کودکان و سالخوردگان فلسطینی و زیر پا گذاشتن حقوق بشر تا نقض حریم حقوقی و قوانین بین‌المللی کشورها در ترور رهبران محبوب ملت‌ها است. چه احمق هستند آن‌ها که فکر می‌کنند این نوع قدرت‌نمایی زبونانه قادر است ضعف و درماندگی آن‌ها را در رویارویی قهرمانانه فرزندان شجاع و شکست ناپذیر فلسطین جبران کند. اسرائیل تاوان بزرگی خواهد داد.»
خط خبری منافقین در ترور شهید «هنیه» چیست؟
همچون برهه‌های مختلف عملیات صهیونیست‌ها علیه مقاومت، این‌بار هم منافقین به‌عنوان بازوی عملیات روانی صهیونیست‌ها دست به‌کار شده‌اند تا با انتشار شایعات و دروغ‌ها، به جای تمرکز محکومیت‌ها علیه صهیونیست‌ها، نزاع‌های لفظی را به درون کشور بکشانند. بر این مبنا تعدادی از اکانت‌های جعلی با ظاهر و پوشش انقلابی! از ساعاتی پیش و با اعلام خبر ترور شهید هنیه در تهران، دولت آقای پزشکیان را در این زمینه سرزنش می‌کنند و یا اینکه بیش از هرچیز تمرکز را به تشدید شایعات در داخل و انتقام‌جویی علیه نهادهای انقلابی اختصاص داده‌اند.
بازخوانی یک سخنرانی اسماعیل هنیه به بهانه شهادت ایشان
شهید اسماعیل هنیه: این فلسطین است که در جای جای آن خون جاری است و شهدای زیادی تقدیم کرده، دلاورمردان و انسان‌های بزرگ، زنان و مردان اسیر و آواره شدن هفت میلیون فلسطینی که از سال ۱۹۴۸ در غربت و در دیگر کشورها زندگی می‌کنند. ما سنگینی امانت و مسئولیت قضیه فلسطین را احساس می‌کنیم و این مسئولیت هزینه‌هایی دارد و ما برای آن آماده هستیم؛ شهادت در راه خدا، شهادت در راه فلسطین و شهادت در راه عزت و سربلندی این امت./ خبر فوری
نامه ایران به شورای امنیت درخصوص جنایت رژیم صهیونیستی علیه لبنان
نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد اقدام تجاوزکارانه ۳۰ جولای اسرائیل علیه لبنان را محکوم کرده و نسبت به عواقب جدی اقدامات رژیم صهیونیستی هشدار داد./ فارس
اولین واکنش واشنگتن به سخنان مسعود پزشکیان در مراسم تحلیف
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال با تکرار اظهارات مداخله جویانه واشنگتن در امور ایران با ادعاهای حقوق بشری و حمایت از مردم ایران پاسخ داد: آنچه آمریکا فکر می‌کند ناعادلانه و ظالمانه است نحوه رفتار ایران با زنان و دختران این کشور و عدم توجه آن به اساسی‌ترین حقوق مردم خود است. در طول دو سال گذشته که من در دولت آمریکا خدمت کرده‌ام ما شاهد نقض مکرر حقوق بشر مردم ایران توسط حکومت این کشور بوده ایم. همانطور که اعلام کرده‌ایم حکومت ایران را بر اساس اقدامات آن قضاوت خواهیم کرد. ایران از سال ۱۹۷۹ بزرگترین صادر کننده تروریسم در جهان است. این‌ها مواردی است که ما از کشورهایی که عضوی از نظام بین المللی جهانی هستند و سهمی در آن دارند، انتظار داریم.
پی نوشت: دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور روز سه شنبه در مراسم تحلیف خود اعلام کرد: آماده‌ایم مدیریت تنش با دولت‌هایی که هنوز شان و جایگاه ایران را درک نکرده‌اند، گفت‌وگو کنیم. من عادی‌سازی روابط اقتصادی و تجاری ایران را با جهان، حق مسلم ایران می‌دانم و برای رفع تحریم‌های ظالمانه از پای نخواهم نشست.
توصیه به تیم اقتصادی دولت پزشکیان درخصوص تجربه از گذشته
جوان نوشت: «تجربه سال‌های ۹۲ به بعد به ما می‌آموزد که واگذار و معطل‌کردن همه امور به کسب رضایت طرف‌های خارجی یا دستیابی به توافق، هم موجب منجمدشدن مسیر پیشرفت کشور می‌شود و هم طرف‌های خارجی را در تحمیل اراده زیاده‌خواهانه‌شان برای کسب امتیاز بیشتر، تحریص می‌کند. از این‌ها گذشته تحولات پیش روی بین‌الملل نیز نوعی عدم قطعیت در بسیاری از شاخصه‌های تأثیرگذار را نمایان ساخته که نشان می‌دهد از هرگونه گره زدن تصمیمات به تحولات خارجی باید پرهیز کرد.
استفاده از قانون اقدام راهبردی برای انتفاع اقتصادی از برجام
خراسان نوشت: «اساساً قانون اقدام راهبردی هسته‌ای هم به این منظور نوشته شده بود که ابزاری برای تهدید طرف مقابل و خارج کردن کشور از نابسامانی اجرایی در این زمینه باشد. درحالی که تقریباً تمام نفع‌های برجام از بین رفته بود، کشور هنوز به تعهداتش عمل می‌کرد. همین ابزارهای جدید در مذاکرات شش‌گانه‌ عراقچی در بهار 1400 دست مذاکره کنندگان را برای بده‌بستان باز کرد. بنابراین حال که از انتخابات و رفتارهای هیجانی عبور کرده ایم، بهتر است دولت چهاردهم مقتدرانه پای این قانون بایستد و آن را در محافل بین المللی به ابزاری برای کاهش فشار بر معیشت مردم تبدیل کند.چرا که منفعت ناشی از تغییر نگاه دشمن و رفع احتمالی تحریم ها به جیب مردم و حتی خود دولت می رود.»
تأکید شمخانی بر تعامل نیروهای داخلی
دریابان علی شمخانی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «از ایران ۲۰۱۵ تا ایران ۲۰۲۴؛
۱) انسجام و اقتدار ملی رو به افزایش، ۲) افزایش توانمندی برگشت‌ناپذیر در فناوری‌های پیشرفته و صنعت هسته‌ای صلح آمیز، ۳)جایگاه تعیین‌کننده در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی. با فاصله گرفتن از تقابل و افزایش تعامل، چالش‌های داخلی و تحریم‌های خارجی قابل رفع است.»

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها