۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۰۱
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶

دلایل انتخاب تیم والز به عنوان معاون کاملا هریس

۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶
نویسنده : رامین نصیری کارشناس مسائل بین الملل

موعد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز به روز نزدیک‌تر می‌شود و فضای سیاسی آمریکا مهیج‌تر از همیشه در تلاش است تا بهترین انتخاب را داشته باشد. هر دو حزب بزرگ آمریکایی سعی دارند تا با دادن شعار‌ها و انجام برخی رفتار‌ها سبد رای خود را بزرگتر کنند و نتیجتا پیروز انتخابات ۱۵ آبان ماه باشند. چندی پیش جی دی ونس به عنوان معاون دونالد ترامپ در انتخابات انتخاب شد و هم اکنون اخبار رسیده نشان می‌دهد که تیم والز به عنوان معاون کاملا هریس در انتخابات معرفی و انتخاب شده است. انتخابی که نشان می‌هد کاملا هریس در تلاش است تا از طریق او بتواند پایگاه اجتماعی آرای مردد را تحریک به حضور در انتخابات کند و نهایتا پیروزی انتخابات را بتواند جشن بگیرد.
تیم والز کیست؟
تیم والز شصت سال سن دارد و فرماندار ایالات مینه سوتا می‌باشد. او در هفده سالگی وارد گارد ملی ارتش ایالات متحده شده و بیست و چهار سال به صورت داوطلبانه در این نیرو خدمت کرده است. همچنین او مدرک معلمی نیز دارد. والز دو فرزند دارد و تا قبل از ورود به دنیای سیاست مشغول معلمی بود. سال ۲۰۰۴، او دو نفر از دانش‌آموزانش را برای شرکت در یک تجمع انتخاباتی جورج دبلیو بوش، نامزد جمهوری‌خواهان، همراهی کرد، اما این کودکان -که دموکرات‌هایی بودند که برچسب‌های جان کری، رقیب جورج بوش را داشتند- به عنوان «تهدیدی برای رئیس‌جمهور» تلقی شدند و از حضور در آن تجمع منع شدند. تیم والز از این حادثه خشمگین شد و شروع به کمک‌های داوطلبانه به کارزار انتخاباتی جان کری کرد. همین کار باعث شد او با افرادی آشنا شود که در نهایت منجر به حضور او در رقابت‌های کنگره در سال ۲۰۰۶ شد.
او در منطقه‌ای عمدتا کشاورز نشین در جنوب مینه‌سوتا وارد آن رقابت‌ها شد که رای‌دهندگان آن بیشتر روستایی و متمایل به جمهوری‌خواهان بودند. اما آقای والز به عنوان یک میانه‌رو که به خدمات عمومی و حمایت از کهنه‌سربازان اهمیت می‌داد، کارزار انتخاباتی خود را پیش برد و موفق شد با شکست رقیب جمهوری‌خواه خود او را از صحنه خارج کند. او بعد از آن پنج بار دیگر هم در آن منطقه پیروز شد.
آراء و نظریات مترقی خواهانه تیم والز همواره توسط حزب و مردم مورد توجه واقع شده است. اساسا زمانی که در مدرسه هم به شغل معلمی مشغول بود، برخی از مولفه‌های مدرنیزیسیاسون را کاملا بهش عمل کرد. مثلا در رابطه با مشاوره دادن به ائتلاف دانش‌آموزان همجنس‌گرا و غیرهمجنس‌گرا در مدرسه، در زمانی که همجنس‌گرایی عمدتا مورد سرزنش قرار می‌گرفت، مورد ستایش قرار گرفت. در عرصه سیاست نیز والز موفقیت‌های جالب توجهی داشت و هم چنین نظرات بسیار جالبی را ارائه کرده است.
والز در رابطه با جنگ عراق و افغانستان اعتقاد دارد که باید ایالات متحده از این دو کشور خارج بشود. والز در رابطه با فلسطین هم معتقد است که فلسطینیان باید به دور از خشونت در سرزمین فلسطین ساکن باشند، اما حماس یک گروه تروریستی است و باید از میان برود. در رابطه با ایران و پرونده هسته‌ای ایران نیز والز معتقد است که ایران باید کنترل بشود، اما نه از طریق زور و تهدید و جنگ بلکه از طریق دیپلماسی فعال و از طریق گفتگو و برجام. در باره موضوعات مختلف تیم والز معتقد است که باید با اندیشه‌های جدید سعی در رفع و رجوع آن‌ها داشت. تیم والز به هیچ وجه نظریات سنتی را قبول ندارد و معتقد است که می‌توان با تغییر برخی لوایح و قوانین دنیا و امریکا را بدون زور و ارعاب و جنگ و خشونت، محل بهتری برای زندگی کردن قرار داد.
دلایل انتخاب او از سوی کاملا هریس برای تصدی معاونت ریاست جمهوری آمریکا
حقیقت این است که دولت دموکرات بایدن در وضعیت خوبی از نظر محبوبیت عمومی در ایالات متحده قرار ندارد. نظرسنجی‌های انتخاباتی تا پیش از این خبر از اختلاف بسیار بالای محبوبیت ترامپ در مقابل بایدن داشت. موضوعی که بعد از برگزاری اولین مناظره بایدن با ترامپ به سرعت تقویت شد و ترامپ به نظر می‌رسید که بلامنازع است و قطعا رای آورده و رئیس جمهور بعدی ایالات متحده خواهد بود. اما دموکرات‌ها که به هیچ وجه نمی‌خواستند تا در چنین شرایطی بازنده انتخابات باشند با فشار آوردن بر روی جو باعث شدند که بایدن از ادامه رقابت‌های انتخاباتی کناره گیری کند. به دنبال کناره گیری او معاون او کاملا هریس به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب و معرفی شد.
با حضور کاملا هریس میزان کمک‌های مالی به کمپین تبلیغات دموکرات‌ها افزایش قابل توجهی پیدا کرد و سپس با برخی موضع گیری‌های هریس در رابطه با موضوعات مختلف، محبوبیت ترامپ روند کاهشی پیدا کرده و محبوبیت هریس در برابر او بیشتر شد. به نظر می‌رسد که رنگین پوست بودن هریس، در کنار جنسیت زنانه او باعث شده است تا محبوبیت نامزد دموکرات‌ها افزایش پیدا کند. در چنین حالتی نیاز است تا فردی که نه متمایل به چپ حداکثری بلکه فردی که اولا جنسیت مردانه داشته باشد، دوما سفید پوست باشد و ثالثا قدری مواضع راست گرایانه نیز داشته باشد و اصطلاحا چپ میانه شناخته شده باشد به عنوان معاون هریس انتخاب و معرفی شود تا از این طریق بتواند بخشی از سبد رای آرای مرددین و آرای سنتی جمهوری خواهان را حتی به سمت هریس و دموکرات‌ها متمایل سازد.
عبارت «عجیب و غریب بودن ترامپ و دی ونس» که توسط تیم والز در جریان کمپین‌های انتخاباتی ترامپ در ایالت مینه سوتا عنوان شد خیلی سریع توانست تا در بستر سکو‌های مختلف فعال در آمریکا منتشر شده و خیلی سریع تبدیل به شعار اصلی کمپین هریس در برابر جمهوری خواهان و ترامپ شود. واقعیت این است که دموکرات‌ها و بایدن آرای بخشی از جامعه آمریکایی که بسیار بر نتیجه انتخابات‌ها تاثیر گذار هستند را از دست داده اند. این بخش عبارت است از آرای افراد ضد جنگ، آرای رنگین پوستان، آرای عرب تباران و سیاه پوستان، آرای کارگران آمریکایی و طبقه متوسط.
هریس شاید به تنهایی بتواند آرای رنگین پوستان و عرب تباران و مسلمانان را از آن خود کند، اما در برابر طبقه متوسط که بخش اقتصاد آمریکا برایشان در اولویت است و بخش فرهنگ عمومی و رویای آمریکایی را در سر می‌پرورانند، کسب آرای عمومی بسیار سخت و مشقت بار به نظر می‌رسد. انتخاب والز کار بازسازی برگه رای دموکرات‌ها را تکمیل می‌کند و امید‌های این حزب برای شکست دادن ترامپ را روی رای دهندگان مترقی و طبقه کارگر متمرکز می‌کند، که حمایشان از بایدن دچار فرسایش شده بود.
والز، ۶۰ ساله، یک رویکرد رک و راست از خود نشان داده که به او کمک کرد تا در یک منطقه روستایی با گرایش محافظه‌کارانه، شش دوره در مجلس و دو دوره به عنوان فرماندار انتخاب شود. همین سادگی و زیرکی او باعث شده است تا اعتماد‌ها نسبت به او افزایش پیدا کند. لیز شولر، رئیس بزرگترین اتحادیه کارگری آمریکا، روز سه‌شنبه از او به‌عنوان «قهرمان کارگری که در حمایت از کارگران تلاش می‌کند» تمجید کرد. به عنوان فرماندار، والز قانونی را امضا کرد که صبحانه و ناهار رایگان برای دانش‌آموزان ارائه می‌کرد، و مراقبت از کودکان و مرخصی با حقوق خانوادگی و پزشکی را گسترش داد - دستاورد‌هایی که دموکرات‌ها امیدوارند روی رای‌دهندگانی که از قیمت‌های بالا و نگرانی از شغل و دستمزد به شدت آسیب دیده‌اند، تاثیر بگذارد.
هرچند که والز در عرصه سیاسی ایالات متحده اصلا چهره شناخته شده‌ای به حساب نمی‌آمد و این ناشناخته بودنش ممکن است تبدیل به یک چالش بزرگ برای او و کمپین تبلیغاتی کاملا هریس شود، اما والز ثابت کرده است که در برابر چالش‌های زندگی و چالش‌های کاری خود همواره پیروز شده است. بازگرداندن عقلانیت و منطق با کمپین انتخاباتی هریس و هم چنین نمایش چهره‌ای متعادل و منطقی از رئیس جمهور دقیقا کاری است که باید تیم والز انجام دهد. در کنار آن هریس امیدوار است که تیم والز اعتماد از دسته رفته مردم آمریکا در رابطه با اقتصاد نا به سامان بایدن را بهبود بخشد.
سخن پایانی
تیم والز را لیبرال افراطی معرفی می‌کنند که عقاید و اندیشه‌های ترقی خواهانه او ممکن است در برخی موارد باعث ایجاد چالش‌هایی شود. اما باید در نظر داشته باشیم که کارکرد احزاب در عرصه سیاسی ایالات متحده دیگر صرفا و صرفا تلاش برای رای آوری و پیروزی در انتخابات‌ها شده است و به همین دلیل ممکن است رفتار سیاسی احزاب را نه در پرورش نیرو‌های ایدئولوژیک که بتوانند اندیشه‌ها و سیاست‌های عمومی حزب را به پیش ببرند بلکه افرادی که بتوانند مردم را قانع کنند تا به آن‌ها و در نتیجه به حزب متبوع ایشان رای بدهد تغییر داده است. به نظر می‌رسد ستاد انتخاباتی هریس نیز دقیقا معطوف به همین مورد سعی کرده است تا در فرصت کوتاه باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری شخصی را به عنوان معاون خود انتخاب کند که بتواند رای آوری کاملا هریس را افزایش دهد. در این زمینه اقدامات و ویژگی‌های تیم والز باعث می‌شود که بخش بزرگی از جامعه مرددین و ایالت‌های نوسانی آمریکا به سمت دموکرات‌ها و کاملا هریس تغییر موضع بدهند و بدین طریق پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری برای کاملا هریس هموارتر گردد. عطف به نظرسنجی‌های اخیز در برخی از این ایالت‌های پاندولی یا نوسانی نیز می‌توان گفت که هریس تا حد زیادی موفق عمل کرده است و محبوبیت او در این نظرسنجی‌ها با اختلاف سه الی هشت درصدی از دونالد ترامپ بیشتر است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها