۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۲۰
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1157)

رسانه های داخلی

۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

خط خبری روزنامه‌های اصلاحلات
- شرق نوشت: ما همانند بسیاری از حامیان دکتر پزشکیان، انتظار داشتیم که وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور در عمل حاملان صادق و مجریان وفادار به وعده‌های ایشان در دوران انتخابات باشند تا بارقه‌های امید و خوش‌بینی، کم‌سو و یا ناپدید نشود. تحقق شعار‌ها و سیاست‌های رئیس‌جمهور مستلزم همراهی همراهانی است که خود به آن شعار‌ها باورمند و وفادار باشند.
- روزنامه هم میهن با بیان اینکه وفاق‌ملی به‌عنوان ابرپروژه دولت پزشکیان در جهت رساندن نیرو‌های متعارض و متفاوت به توافق و تفاهم است و می‌توان آن را «برجام داخلی» دانست، نوشت: ناامیدی حامیان از تحقق خواسته‌های خود در قالب این دولت برای دولت اعتبارزداست و پایگاه اجتماعی آن را که در خود انتخابات هم، محدود و شکننده بود؛ تضعیف و تحدید خواهد کرد. ازاین‌روست که به نظر می‌رسد آنچه برای پزشکیان و گفتمان او اهمیت و اولویت بیشتر باید داشته باشد، بیش از رای‌اعتماد گرفتن از مجلس برای وزرا، حفظ اعتماد رأی‌دهندگان و ارائه تصویری متناسب با شعار «ایران برای همه ایرانیان» از کابینه و رویکرد دولت در سطح جامعه است.
- روزنامه آرمان‌ملی نوشت: آنچه در صحن شکل می‌گیرد صحنه تقابل دو گروهی است که یک گروه به ریاست آقای قالیباف درگیر وعده‌هایی هستند که به آقای پزشکیان دادند، اما گروه دیگری که درگیر چنین وعده‌هایی نیست نهایت تلاش خود را می‌کند که تا حد امکان حداقل ۴ وزیر رای اعتماد نگیرند. اما یک موضوع دیگر نیز هست و آن هم شرایطی است که در مجلس وجود دارد که شرایط منطقه‌ای است. نمایندگان چه نمایندگان مجامع استانی و چه شهرستانی یکسری دغدغه‌های مربوط به حوزه‌های انتخابیه دارند که این دغدغه‌ها معمولاً وقتی دولت‌ها تغییر می‌کنند مربوط به عزل و نصب استانداران، فرمانداران و حتی بعضا بخشداران است.
واکنش ربیعی به ادعای تأیید صلاحیت جمعی وزرای پیشنهادی
علی ربیعی، عضو شورای راهبری در واکنش به ادعای برخی نمایندگان مجلس درباره تأیید صلاحیت جمعی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم توسط دستگاه‌های امنیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: به عنوان یک فعال در شورای راهبری می‌دانم که تأیید صلاحیت نامزد‌ها تک‌تک صورت گرفته و هیچ تأیید صلاحیت لیستی در کار نبوده است. همه نهادها، از جمله اطلاعاتی مصرح در قانون به طور جداگانه نظر خود را اعلام کرده‌اند. / خبر آنلاین
واکنش ابطحی به فهرست وزرای پیشنهادی
محمدعلی ابطحی فعال سیاسی اصلاح طلب، گفت: من به فهرست وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان خوش بین هستم، زیرا عقیده دارم برآمده از نام «وفاق ملی» است که برای کابینه اش انتخاب کرده است. درست است که اصلاح طلبان فعالیت زیادی داشتند و از دلایل جدی موفقیت مسعود پزشکیان بودند، ولی سبد رأی رئیس جمهور منتخب صرفاً به اصلاح طلبی وابسته نیست. مجموعه افرادی که در کشور دعوا و درگیری نمی‌خواستند و به ساماندهی حوزه کار، معیشت و زندگی چشم دوخته بودند به مسعود پزشکیان رأی دادند. / آرمان امروز
چرا سعید جلیلی هنوز در فضای انتخابات است؟
صبح نو نوشت: در آستانه جلسات رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت پزشکیان در مجلس شورای اسلامی، سعید جلیلی که سعی دارد در قالب «دولت در سایه» و به پشتوانه آرا خود در انتخابات ریاست‌جمهوری در قواره اپوزیسیون دولت جدید نقش ایفا کند، جلسه‌ای تحت عنوان «بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم» به مجلس برگزار کرده است. بسیاری معتقدند آقای سعید جلیلی برای ادامه فعالیت سیاسی خود در قالب حزب یا جبهه سیاسی فعالیت کند تا زمانی که موضع سیاسی می‌گیرد و یا جلسات سیاسی برگزار می‌کند، تحت عنوان همان حزب باشد. جلیلی، اما با تشکیل حزب مخالف است و به صورت علنی آن را بیان کرده است. اخیراً هم جلیلی برای تبری از موضع سخنگوی انتخاباتی خود و رئیس کارگروه بهداشت دولت سایه که از وزیر پیشنهادی پزشکیان برای وزارت بهداشت و درمان حمایت کرده بود، نامه‌ای با سربرگ شورای عالی امنیت ملی منتشر کرده. موضع‌گیری‌ای که سنخیتی با این جایگاه در شعام ندارد.
چند پیشنهاد به مجلس برای تعامل بهتر با دولت
فرهیختگان نوشت: تیم مدیریت مجلس باید بتواند سهم‌خواهی مضر که ممکن است گروکشی از جنس مطالبات قومیتی، مذهبی، جنسیتی و... داشته باشد را مدیریت کند. این جنس سهم‌خواهی اتفاقاً می‌تواند از سوی حامیان تشکیلاتی پزشکیان در مجلس هم طرح شود. چنین سهم‌خواهی‌هایی بعد از آن استعفای نابهنگام که حکم زخم کاری برای دولت داشت، کابینه جدید را در وضعیت مخاطره‌آمیزی قرار می‌دهد. تیم مدیریت مجلس در دوران پیچیدگی پرسش‌های حکمرانی و سخت بودن راه‌حل‌ها، باید جلوی ساده‌ساز‌ها را بگیرند. این ساده‌سازها، هم بخشی از مجلس فعلی هستند، هم ممکن است در کابینه پیشنهادی باشند. آنها معمولاً راه‌حل‌های سطحی برای همه پرسش‌ها دارند. این جریان با دو یا سه کلیدواژه کل فضای سیاسی را فهم می‌کند و متناسب با آن نسخه‌های دم‌دستی می‌دهد. فضای مجلس در نطق‌ها و موافقت‌ها و مخالفت‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که کار برای ساده‌ساز‌ها سخت شود.
پاسخ روزنامه ایران به انتقاد از بی‌برنامه بودن پزشکیان
ایران نوشت: یکی از مشکلات مزمن در جمهوری اسلامی، این مسأله بوده است که چرا دولت‌ها برنامه‌های توسعه را اجرا نکرده‌اند یا کامل اجرا نکرده‌اند. امروز که دولتی تأکید دارد صرفاً می‌خواهد برنامه هفتم توسعه را اجرا کند، برخی انتقاد می‌کنند که چرا دولت برنامه ندارد.
انتقاد روزنامه جوان از ثابتی
غلامرضا صادقیان، سردبیر روزنامه جوان در انتقاد از نطق تند امیرحسین ثابتی در جلسه مجلس نوشت: یک مجری تلویزیونی راه‌یافته به مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی خارجه، هم‌دوپهلو حرف زد، هم با داخل مجلس ستیزه کرد و گفت برخی همکاران بازی خطرناکی را شروع کرده‌اند؛ هم با خارج مجلس ستیزه کرد و نقل‌قول‌هایی به برخی افراد نسبت داد؛ و هم در استقلال مجلس تشکیک ایجاد کرد و یک هزینه بزرگ را از روی دوش ضدانقلاب برداشت. این رفتار‌های جوانان راه‌یافته به عالم سیاست، اندوخته‌ای جز هیجان و راهبردی جز جدال و دعوا برای دیده‌شدن ندارند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها