۲۰۲۴ ۱۸ October - جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۳۲
۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1211)

رسانه های داخلی

۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

تکذیب شایعات هدفمند درباره وضعیت سلامت همسر رهبر معظم انقلاب اسلامی
حسن خجسته در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در نماز جمعه نصر دوستانی که از نسبت من مطلع بودند بار‌ها درباره حال همشیره با نگرانی جویا می‌شدند، وقتی از نادرستی شایعات می‌گفتم، خدا را شکر می‌کردند. خدا را هزاران سپاس از روشن‌بینی مردم که این شایعه سراسری هم نتوانست مانع برگزاری پرشکوه نماز جمعه نصر شود.» / کیهان
روایت عراقچی از پیام ایران به آمریکا
به گزارش فارس، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه گفت: هر اقدام جدیدی توسط رژیم صهیونیستی یا حامیان این رژیم با پاسخ سخت‌تر جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد. وی درباره اینکه گفته شده ایران قبل از حمله به آمریکا اطلاع داده است؟ افزود: خیر، تأیید نمی‌کنم. اولاً تبادل پیام به معنی هماهنگی نیست. هیچ تبادل پیامی صورت نگرفته ولی به صورت منطقی بعد از حمله لازم است هشدار‌های خود را به همه طرف‌ها از جمله آمریکایی‌ها بدهیم و این کار انجام شده است. این اقدام دفاعی براساس ماده ۵۱ منشور انجام شده است و حق دفاعی ما بوده و عملیات ما انجام شده و قصد ادامه نداریم مگر اینکه طرف‌های مقابل پاسخ دهند. همچنین هشدار به نیرو‌های آمریکایی که خودشان را کنار بکشند و دخالت نداشته باشند وگرنه با پاسخ سخت ما مواجه خواهند شد..
تصمیم‌گیری درباره پاسخ ایران به اسرائیل برعهده چه کسی بود؟
باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: «همان گونه که از متن قانون اساسی بر می‌آید، تصمیمات مهم در حیطه سیاست‌های دفاعی، امنیتی کشور، محصول همفکری مقام‌های کشور در شورای عالی امنیت ملی است و البته در پی تصمیم‌گیری اعضای این شورا، مصوبات‏ شورا «پس‏ از تأیید مقام‏ رهبری» ‏ قابل‏ اجراست. اگرچه این موارد نشان می‌دهد حتی رهبر انقلاب می‌تواند اجازه اجرای مصوبه شورای عالی امنیت ملی را ندهد و با توجه به اختیار «‎اعلام‏ جنگ‏ و صلح» مطابق اصل ۱۱۰ قانون اساسی شخصا حق قانونی تصمیم‌گیری در این باره را دارد، اما نوعا رهبران انقلاب اسلامی (امام خمینی (ره) و حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای) تصمیمات خود را بر مبنای خرد جمعی و مشورت مسئولان ذیربط گرفته‌اند. با این وصف، می‌توان گفت شخص رئیس جمهور به عنوان منتخب مردم و رئیس شورای عالی امنیت ملی و نیز مجموعه ‎‎‎‎‎‎دولت، در تصمیم‌گیری‌های حساس امنیتی موثرند؛ اما تصمیمات این چنینی، نظر جمعی مقامات ذی‌ربط کشور است و البته جز با تأیید رهبر انقلاب، رسمیت نمی‌یابد و قابل اجرا نیست.
هراس‌افکنی بیهوده یک نماینده مجلس
فردا نوشت: به تازگی رضا تقی‌پور، وزیر اسبق ارتباطات و نماینده کنونی مجلس مدعی شده است که ممکن است برای کسانی که گوشی آیفون دارند اتفاقی مشابه آنچه برای پیجر‌ها در لبنان رخ داد، اتفاق بیفتد. مشخص نیست دلیل ایجاد هراس برای بخش‌هایی از مردم در شرایط حساس کنونی که نیاز به وحدت و آرامش وجود دارد، چیست؟ حتما در مقطع کنونی تولید هراس می‌تواند آسیب‌زننده باشد، زیرا دشمن دقیقا می‌خواهد هراس در دل مردم ایران ایجاد کند و بیان این دست سخنان به نوعی بازی در زمین دشمن است که همه به ویژه آنانی که مسئولیتی دارند باید از به وجود آمدن چنین وضعیتی پرهیز کنند.
حمله رژیم صهیونیستی به ایران برای خودش نابودکننده خواهد بود
عصرایران درباره عملیات وعده صادق ۲ نوشت: علاوه بر کمتر بودن تعداد موشک ها، طرف اسرائیلی، تجربه دفاع قبلی را هم داشت و لابد انتظار می‌رفت عملکرد بهتری در برابر موشک‌های ایرانی داشته باشند که این گونه نشد. در این عملیات قبل از هر چیز، گنبد آهنین و فلاخن داوود و پیکان فرو ریختند. با این عملیات مشخص شد که ایران در استفاده از ذخایر موشکی خود، از روش آسانسوری استفاده می‌کند؛ یعنی هر بار دکمه طبقه بالاتری را می‌زند. با این اوصاف، اگر کار به عملیات سوم و طبقه سوم برسد، قاعدتاً باید شاهد موشک‌های قدرتمندتری باشیم و این، اصلاً خبر خوبی برای اسرائیل نیست. ایران اعلام کرده عملیات موشکی اش علیه اسرائیل به پایان رسیده است ولی اگر اسرائیل بخواهد اقدامی علیه ایران کند، پاسخ قدرتمندتری خواهد داد و دکمه طبقه بالاتری از آسانسور موشکی‌اش را خواهد زد. این نشان می‌دهد که تهران با علم به احتمال جدی اقدام متقابل اسرائیل دست به حمله زده و خود را برای همه سناریو‌ها آماده کرده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها