۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۹۲۷
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
رصد (492)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

اتهام زنی نتانیاهو علیه ایران

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران عامل حمله به نفتکش این رژیم در هفته گذشته بود. همچنین منابع خبری صهیونیستی خبر دادند که نیروی دریایی این رژیم از ترس حملات احتمالی ایران به کشتی‌های اسرائیلی، حالت آماده باش در دریای سرخ را افزایش داده است.  پیش‌تر، رویترز به نقل از منابع نظامی منطقه‌ای مدعی شد که دست کم یک کشتی نفتی که تحت مالکیت رژیم صهیونیستی قرار داشت، در روز ۱۰ فوریه در دریای عرب مورد حمله قرار گرفته است.

هماهنگی داعش و صهیونیست‌ها در حمله به سوریه

بیانیه وزارت خارجه سوریه در واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک این کشور: این جنایت در شرایطی رخ داده که حکومت درحال رسیدگی به قربانیان و مصدومان فاجعه اخیر است و مردم با مشکلات بسیاری روبرو هستند. این حمله برنامه‌ریزی شده خانه‌های غیرنظامیان و مراکز بهداشتی و خدمت‌رسانی به مردم سوریه را هدف قرار داده است. نکته قابل توجه در این جنایت، همزمان بودن آن با حمله تروریستی عناصر داعش است.

به گزارش سوریه 313، رژیم صهیونیستی در حمله به سوریه سرتیپ أمجد أحمد علی از محققان ارتش سوریه را ترور کرد.

تل‌آویو، ایران را عامل اخراج هیأت صهیونیستی از نشست اتحادیه آفریقا دانست

سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به اخراج هیأت رژیم صهیونیستی توسط نیروهای امنیتی اتحادیه که به‌صورت پنهانی وارد نشست اتحادیه آفریقا در اتیوپی شده بود مدعی شد: دیدن اتحادیه آفریقا که اسیر چند کشور افراطی مانند الجزایر و آفریقای جنوبی شده ناراحت‌کننده است؛ کشورهایی که ایران آن‌ها را کنترل می‌کند.

مقام صهیونیست: نگران آغاز ترورهای داخلی هستم

رئیس پلیس رژیم صهیونیستی از آماده باش تمام دستگاه های امنیتی رژیم برای مقابله با احتمال انجام سوءقصدهایی در داخل سرزمین های اشغالی به دلیل اختلافات سیاسی بین صهیونیستها خبرداد.

 

تظاهرات‌ ۲۵۰ هزار نفری علیه نتانیاهو

رسانه‌های صهیونیستی خبر داده‌اند نزدیک به ۲۵۰ هزار شهرک‌نشین در اعتراضات سراسری علیه اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو به خیابان آمدند.

آمریکا خطاب به نتانیاهو:‌ ترمز بگیر!

سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی در موضعگیری جدید خود که نشان از نگرانی کاخ سفید از روند تحولات در داخل سرزمین های اشغالی در سایه تنش بالا بین ائتلاف حاکم و جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی دارد، گفت که کشورش از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم خواسته است تا تغییرات در نظام قضایی را متوقف کند.

نتانیاهو باعث می شود حمایت آمریکا را از دست بدهیم

یائیر لاپید، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی درباره تصویب قانون اصلاحات قضائی هشدار داد و گفت: این قانون به اقتصاد و امنیت اسرائیل آسیب می‌رساند و باعث می‌شود تل آویو حمایت آمریکا را از دست بدهد. آمریکا نیز مانند از آنچه در اسرائیل می‌گذرد، وحشت دارد.

انکار آمریکا از خرابکاری در خط نورد استریم

کاخ سفید بر خلاف اسناد و مدارک موجود، ادعا کرد که این کشور به هیچ وجه در انفجارهای مربوط به خط لوله نورد استریم دخالت نداشته است!

چین: فشار آمریکا بر روابط مان با روسیه را نمی‌پذیریم

وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور فشار آمریکا بر روابط با روسیه را قبول نخواهد کرد و واشنگتن باید برای حل و فصل سیاسی بحران اوکراین اقدام کند. پیش‌تر وزارت امور خارجه آمریکا درباره نزدیک شدن چین و روسیه ابراز نگرانی کرد و افزود که اقدامات پکن بیانگر این است که خواهان تعمیق روابط خود با مسکو است.

برگزاری تظاهرات گسترده در آلمان

در جریان برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ هزاران نفر از شهروندان آلمانی به خیابان‌ها آمدند و علیه این تشکل و جنگ اوکراین اعتراض کردند.

ماکرون: می‌خواهیم روسیه شکست بخورد نه اینکه لِه شود!

رئیس جمهور فرانسه مدعی است که با درخواست‌ها از اوکراین برای کشاندن جنگ به خاک روسیه و تحمیل «شکستی کامل» به مسکو، موافق نبوده و از این درخواست‌ها حمایت نمی‌کند!

زمستان آینده برای اروپا سخت‌تر خواهد بود

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی: زمستان آینده برای اتحادیه اروپا به دلیل بحران گاز سخت‌تر خواهد بود. نیاز فوری به یک طرح جامع جدید برای صنعت اروپا وجود دارد. دولت‌های اروپایی با قطع واردات گاز خط لوله از روسیه با بحران انرژی روبرو شدند. این کشورها از گاز طبیعی مایع (LNG) که گران قیمت است و از طریق دریا از ایالات متحده و قطر وارد می‌شود، برای جبران کسری گاز خود استفاده کرده‌اند.

طالبان پایگاه نظامی آمریکا را به منطقه اقتصادی تبدیل می‌کند

یک مقام مسئول در امور اقتصادی دولت طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت طالبان قصد دارد برنامه‌های خود را برای تبدیل پایگاه‌های نظامی سابق خارجی به مناطق ویژه اقتصادی و تجارتی اجرایی کند.

نیازی به حضور سربازان آمریکایی در خاک عراق نیست

نخست وزیر عراق: هیچ نیازی به حضور سربازان آمریکایی در خاک خود نداریم. واشنگتن شریک ماست، اما در عین حال روابط ما با ایران تاریخی است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها