۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۹۷۶
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
رصد (523)

رسانه های داخلی

۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ادعای العربیه: آمریکا حدود ۱۰ میلیارد دلار از دارایی ایران را آزاد می‌کند

خبرنگار شبکه العربیه ادعا کرد که آمریکا در ازای آزادی سه زندانی، منابع مالی ایران را که حدود ۱۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، آزاد می‌کند. وی مدعی شد، «وجوه ایرانی که واشنگتن آزاد می‌کند برای اهداف بشردوستانه اختصاص خواهد یافت.» خبرنگار العربیه تأکید کرد، «پول‌های ایران که واشنگتن آزاد خواهد کرد، در عراق، ژاپن و کره جنوبی مسدود شده است». «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از تلاش این کشور برای آزادسازی شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران خبر داد. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین اظهارات وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران درباره دستیابی به توافق با آمریکا بر سر موضوع تبادل زندانیان و توافق برای آزادسازی سه زندانی آمریکایی در ایران را رد کرد. وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، از دستیابی ایران و آمریکا به توافق برای تبادل زندانیان خبر داد و گفت: اگر همه چیز از سوی طرف آمریکایی به خوبی پیش برود، در کوتاه‌مدت شاهد تبادل زندانیان خواهیم بود.

روایت الکاظمی از دیدار با رهبرمعظم انقلاب اسلامی

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر پیشین عراق در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط در پاسخ به این که سفر اول شما به ایران بعد از انتخاب به عنوان نخست وزیر و درخصوص دیدارش با مقام معظم رهبری تاکید کرد، این دیدار بر پایه‌ی صراحت و شفافیت بود؛ عراق همسایه ایران، مسلمان و عربی است و نیازمند توازن و تعادل در روابط است، ما علیه ایران نیستیم، اما می‌خواهیم که شرایط و اوضاع ویژه ما را درک کنید، ما حتی به روابط با آمریکا نیاز داریم، زیرا آمریکا در رهایی از صدام به ما کمک کرد و در جنگ با داعش نیز به ما کمک کرد. الکاظمی گفت که موضع مقام معظم رهبری بسیار شفاف بود و تاکید کرد، ما به حاکمیت عراق و سیاست و شرایط ویژه این کشور احترام می‌گذاریم. نخست وزیر پیشین عراق گفت، در این سفر با سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه و رئیس پارلمان ایران دیدار کردم و در مورد روابط بغداد با واشنگتن گفت‌وگو کردیم.

واکنش موسوی به اظهارات اولمرت: کَل اگر طبیب بودی، سر خود دوا نمودی!

سید عباس موسوی، سفیر کشورمان در باکو در توییتی در واکنش به لفاظی پوچ، فریبکارانه و تفرقه افکنانه ایهود اولمرت نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی علیه ایران در "مجمع باکو" وی را به یک ضرب المثل باستانی ارجاع داد. به عبارتی: کَل اگر طبیب بودی، سر خود دوا نمودی! ایهود اولمرت نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی به خبرگزاری ترند گفته بود که ایران باید پیش از ورود به هر گونه تقابلی با آذربایجان به خوبی فکر کند!

سهم زنان از شاغلان در ایران

طبق گزارش مرکز آمار، در سال 1400 سهم جمعیت شاغل و بیکار فارغ التحصیل آموزش عالی از کل شاغلان و کل بیکاران به ترتیب معادل 25.8 و 40.3 درصد بوده است. در همین سال نرخ بیکاری فارغ التحصیلان آموزش عالی در کل کشور 13.6 ، برای مردان 9.7 و برای زنان 22.8 درصد بوده است.  البته اوضاع این شاخص برای روستاییان به مراتب بدتر است چراکه سهم روستاییان فارغ التحصیل آموزش عالی از کل شاغلان کشور، 7.8 درصد است. نسبت وابستگی جمعیت که حاصل تقسیم جمعیت خارج از سن فعالیت به جمعیت واقع در سن فعالیت است، در بازه زمانی 1391 تا 1400 از 40.9 به 44 درصد رسیده است. در سال 1400 حدود 15 درصد از کل شاغلان کشور، زن بودند سهم زنان از مشاغل کشاورزی 15.8 درصد، از مشاغل صنعتی 11.2 درصد و از مشاغل خدماتی 17.3 درصد است که در هر سه بخش نسبت به ده سال قبل، کاهش رخ داده است./ جماران

مخالفت 79 درصدی بانوان با لغو پوشش حجاب

همشهری: مطابق حداقل 10 نظرسنجی ملی، اعتقاد به اصل حجاب حداقل 75 درصد و فراتر از آن است. به‌منظور بررسی دیدگاه مردم نسبت به مسئله حجاب، تصمیم گرفتیم تا پیمایشی با موضوع حجاب در کلانشهرهای کشور به انجام برسانیم. این نظرسنجی در سطح 9کلانشهر کشور یعنی اصفهان، مشهد، تبریز، رشت، اهواز، کرج، همدان، شیراز و قم به انجام رسید و نمونه انتخابی از هرکدام از این شهرها نیز براساس سهم جمعیت این شهرها از جمعیت کل کشور انتخاب شده بود. در این نظرسنجی، 847نفر از بانوان ساکن این کلانشهرها شرکت کردند. تحلیل یافته‌های فوق حاکی از این است که در کلانشهرهای کشور همچنان حجاب، مورد قبول اکثریت بانوان است و عموم زنان حتی با لغو الزام قانونی حجاب، تمایل به حفظ حجاب خود دارند.

اختلافات شدید در گروهک تروریستی اپوزیسیون

ایران نوشت: در سلسله اختلاف‌های جریان‌های ضدایرانی بر سر منشور ادعایی خود، کمیته مرکزی گروهک تروریستی- مارکسیستی کومله، ضمن متوهم توصیف کردن عبدالله مهتدی، دبیرکل خود، اعلام کرد که امضای مهتدی به عنوان دبیرکل کومله در پای این منشور، هیچ‌گونه ربطی به کومله ندارد! شورش گروهک کومله علیه دبیرکل خود پس از آن صورت گرفت که مهتدی این منشور را یک گام بسیار مثبت رو به جلو توصیف کرده بود. اما کمیته مرکزی این گروهک، در اطلاعیه‌ای با عنوان «در رد منشور رضا پهلوی و هوادارانش» این منشور را «بیانیه‌ای کم‌مایه» خواند که «نشان‌دهنده توافقات سوداگرانه و نان قرض دادنِ فرصت‌طلبانه‌ امضاکنندگانِ آن به همدیگر» است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها