۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۹۹۷
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸
رصد (531)

رسانه های داخلی

۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

سخنان مسئول دفتر رهبرمعظم انقلاب اسلامی از وضعیت زندگی ایشان

محمدی گلپایگانی: گاهی هدایای بسیار ذی‌قیمتی برای ایشان می‌آورند که یا قبول نمی‌کنند و یا اصلاً نگه نمی‌دارند و سریع به جایی واگذار می‌کنند. اگر این را بخواهم بگویم، شاید درست نباشد. فرزندان ایشان هم همگی مستاجرند و اجاره می‌پردازند. کدام آقازاده‌ای این‌طور زندگی می‌کند؟ همه ساده‌زیست و بی‌آلایش هستند. فرزندانشان را اینطوری تربیت و بزرگ کرده‌اند.رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب می‌گوید: غصه و اندوه حضرت آقا برای مردم، آقا را پیر کرده است؛ چه در دولت‌های قبل و چه حالا مسئولان درجه یک که می‌آیند خدمت ایشان سراغ ندارم، در جلسه‌ای سفارش مردم و معیشت مردم را نکرده باشند. مهم‌ترین دغدغه ایشان رسیدگی به مردم، بالاخص نیازمندان و افراد آسیب‌پذیر است./ تابناک

توضیح سخنگوی سخنگوی سپاه درباره پرونده حاج احمد متوسلیان

سردار رمضان شریف با اشاره به برداشت نادرست برخی اشخاص و رسانه ها از سخنان اخیر فرمانده کل سپاه پیرامون جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان گفت: در وضعیت ایشان و همراهان تغییری صورت نپذیرفته و پرونده سرنوشت آنان همچنان مفتوح و توسط مراجع سیاسی و حقوقی کشور در حال پیگیری است.

ادعای برخی منابع از رد پیشنهاد آمریکا توسط ایران

پایگاه خبری اکسیوس در گزارشی به نقل از ده مقام صهیونیستی، دپیلمات‌های غربی و همچنین متخصصان مطلع آمریکایی نوشت که دولت بایدن طرح توافق موقت با ایران که موجب رفع برخی از تحریم‌ها در ازای توقف بخش‌های از برنامه هسته‌ای ایران می‌شود را با شرکای اروپایی و صهیونیستی خود مطرح کرده است. این رویکرد جدید آمریکا نمایانگر نگرانی آمریکا از تحولات اخیر برنامه هسته‌ای ایران است. به گفته این منابع، دولت بایدن بررسی این طرح را در ماه ژانویه (دی - بهمن) آغاز و آن را در ماه فوریه (بهمن - اسفند) با اسرائیل و تروئیکای اروپایی مطرح کرده است. یک مقام صهیونیستی و هم‌چنین یک دیپلمات غربی مدعی شده‌اند که ایران از گفت‌وگوهای آمریکا اطلاع دارد و تاکنون این ایده را رد کرده است. به نوشته اکسیوس، وزارت خارجه ایران به درخواست این پایگاه خبری برای اظهارنظر در این باره پاسخی نداده است.

نماینده اردن: عادی‌سازی ارتباط اردن و ایران وظیفه ملی است

ممدوح العبادی، نماینده پارلمان اردن: تاریخ و تمدن ایران بسیار مهم است و خوب است که ایران و عربستان با هم توافق کنند. ملاحظات سیاسی و امنیتی اردن در قبال ایران را می‌توان با توافق حل کرد.عادی‌سازی روابط اردن و ایران یک وظیفه ملی است که فقط در راستای گسترش افق‌های اقتصادی نیست؛ بلکه در راستای توازنی است برای مقابلۀ حتمی با طرح‌های راستگرایان اسرائیلی.

سفارت ایران در لندن ویدیو منتسب به کارکنان این سفارتخانه را تکذیب کرد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن ویدئوی منتسب به کارکنان این سفارت‌خانه را که در ماه مبارک رمضان به‌عنوان مسافر در حال صرف غذا هستند تکذیب و اعلام کرد: اخیراً در ویدیوئی مغرضانه که در فضای مجازی پخش شده به‌ دروغ ادعا شده‌است که دیپلمات‌ها یا خانواده‌های اعضای این سفارت درماه مبارک رمضان بعنوان مسافر و در حال صرف غذا هستند. این موضوع تکذیب و تأکید می‌شود این افراد ارتباطی با این سفارت ندارند./ همشهری

معاون قوه قضائیه: ۸۸ هزار تن مشمول عفو شدند

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه، با اشاره به آخرین آمار عفو معیاری شامل متهمین و محکومین سالهای اخیر اظهار کرد: در مجموع، ۸۸ هزار و ۳۲۶ تن از این عفو معیاری بهره‌مند شدند./ خبر آنلاین

پاسخ مثبت آیت الله رئیسی به دعوت ملک سلمان برای سفر به ریاض

محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور: راهبردهای اصلی آقای رئیسی از روز اول که به عنوان رئیس جمهور انتخاب شدند، تلطیف و ارتقای روابط با کشورهای منطقه بوده است. این برنامه حادث شده‌ای نیست و کاملاً از قبل برای آن برنامه ریزی شده بود و باید انجام می‌شد که در حال حاضر نیز انجام می‌شود. ایجاد روابط خوب با کشورهای همجوار از راهبردهای اصلی دولت به شمار می‌رود که در حال انجام است. مخبر در پاسخ به این که آیا کشورهای عربی هم در این مساله جدی هستند، عنوان کرد: بله حتماً جدی هستند. وی از دعوت پادشاه عربستان از رئیس جمهور برای دیدار و گفت‌وگو با یکدیگر خبر داد و گفت: ملک سلمان از رئیس جمهور دعوت کرده است که پاسخ مثبتی به این دعوت داده شده و انشاءالله اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

تشکیل اتاق بازرگانی ایران و عربستان

کاشفی، عضو هیات رییسه اتاق ایران با بیان اینکه عربستان از معدود کشور‌های منطقه است که با آن اتاق بازرگانی مشترک نداریم، گفت: با پیگیری اتاق ایران به‌زودی اتاق مشترک بازرگانی دو کشور راه‌اندازی می‌شود و گام مفید برای پیش‌برد اهداف اقتصادی ایران و عربستان خواهد بود. همچنین برنامه داریم بلافاصله بعد از بازگشایی سفارتخانه‌ها و مستقر شدن سفیران دو کشور، تبادلات هیات‌های تجاری را آغاز کنیم. عربستان سعودی، اقتصاد بزرگی است که تاکنون آنطور که باید از ظرفیت آن استفاده نشده است، به‌گونه‌ای که اوج تعاملات با عربستان در سال ۱۳۹۱ بود که ارزش آن از ۲۰۰ میلیون دلار فراتر نمی‌رفت./ خبر آنلاین

سهم مسکن از سبد هزینه‌های خانوار به ۷۰ درصد رسید

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط رهبرمعظم انقلاب اسلامی با عنوان "مهار تورم و رشد تولید"گفت: وزارت راه و شهرسازی به عنوان وزارت پیشران در امر تولید مسکن نقش مهمی در تحقق عنوان شعار سال دارد، این در حالی است که سهم مسکن از سبد هزینه‌های خانوار به عدد ۷۰ درصد رسیده است. تولید مسکن علاوه بر مهار تورم و افزایش تولید، اشتغال زایی وسیعی نیز ایجاد می‌کند، چون ۳۰۰ شغل با صنعت مسکن در ارتباط هستند و وقتی چرخ مسکن بچرخد، چرخ اقتصاد کشورها با سرعت بیشتری به گردش درمی‌آید.

خاندوزی: اقتصاد ایران را نمی‌توان منزوی کرد

وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت‌وگو با فایننشال تایمز گفت: به‌رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا، ایران به بالاترین سطح صادرات نفت خود در حداقل دو سال گذشته دست یافته و از رکورد قبلی یعنی ۱.۳ میلیون بشکه در روز پیشی گرفته است. صادرات غیرنفتی ۵۳ میلیارد دلاری نیز در یازده ماه سال گذشته، ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. واردات هم در همین بازه زمانی ۶۰ میلیارد دلار بوده که نشان می‌دهد، اقتصاد ایران را نمی‌توان منزوی کرد.

۴۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند

محمود کریمی معاون وزیر کار در مصاحبه رادیویی اظهار داشت: ایجاد سالیانه یک میلیون شغل حتی اگر مکرر هم انجام شود، بدون شک بیکاری را در کشور ریشه کن نخواهد کرد. طبق آمار مرکز آمار ایران هم اکنون ۲.۳ میلیون بیکار در کشور وجود دارد که ۴۰ درصد این تعداد جمعیت بیکار فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند. این آمار نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از جمعیت بیکار در کشور را جوانان به خصوص فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند. امسال برای ایجاد سالانه یک میلیون نفر شغل هدف گذاری شده است. تقسیم کار دستگاهی و استانی برای نخستین بار در کشور رخ داد و منظم و مرتب بر عملکرد دستگاه‌ها نظارت شد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها