۲۰۲۴ ۲۰ September - جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۹۹۸
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳
رصد (532)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

نتانیاهو از برکناری وزیر جنگ هم عقب نشست

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به سبب اوضاع امنیتی ناشی از بالا گرفتن اعتراض‌ها و اعتصاب مخالفان، به‌تازگی رسیدگی به طرح اصلاحات قضایی را تا تابستان به تاخیر انداخت، نیز از تصمیم پیشین خود برای برکناری وزیر جنگ کابینه منصرف شد.

افشای قرارداد دولت بایدن با یک شرکت جاسوسی اسرائیلی

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا فاش کرد که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قراردادی مخفیانه را با یک شرکت جاسوسی اسرائیلی منعقد کرده است. شرکت اسرائیلی NSO برنامه‌ای جاسوسی را در اختیار دولت بایدن قرار داده که می‌تواند بدون اطلاع دیگران، تلفن همراه آنان را به شیوه‌ای مخفیانه تحت کنترل داشته باشد.

اخراج در انتظار خلبانان اسرائیلی

منابع وابسته به رژیم صهیونیستی از تهدید تومر بار فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی علیه خلبانان یگان ذخیره این رژیم که در اعتراض به تغییرات نتانیاهو در سیستم قضایی این رژیم از حضور در محل خدمت خودداری کرده اند، پرده برداشتند.

السودانی: ایران هیچ گونه دخالتی در عراق ندارد

نخست وزیر عراق: ایران همسایه عراق است و از روند سیاسی در عراق بعد از سال ۲۰۰۳ حمایت کرد. روابط تهران با تمام طرف‌های عراقی خوب است و در مرحله تشکیل دولت در عراق، ایران هیچ گونه دخالت و یا دیکته ای در این امر نداشت.

اردوغان خطاب به سفیر آمریکا: جایگاه خود را بدان!

رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به دیدار جفری فلیک سفیر آمریکا در ترکیه با کمال کلیچدار اوغلو رهبر ائتلاف مخالفان: باید به آمریکا در این انتخابات یک درس بدهیم. سفیر آمریکا می‌رود کمال کلیچدار اوغلو را زیارت می‌کند. زشت است. کمی فکرت را به کار بینداز. تو سفیری، مخاطب تو در اینجا رئیس‌جمهور است. تو بعد از این با چه رویی وقت دیدار با رئیس‌جمهور میگیری؟ درهای ما به روی تو بسته شد و دیگر نمیتوانی ما را ببینی. چرا؟ چون حد خود را بدانی و به عنوان یک سفیر وظیفه خود را یاد بگیری. اینکه یک سفیر چطور کار می‌کند را خواهی فهمید. تا زمانیکه یاد نگرفتی، نمی‌توانی وارد شوی.

معلمان انگلیسی دوباره اعتصاب می‌کنند!

پس از اینکه اعضای اتحادیه ملی آموزش (NEU) پیشنهاد دستمزد دولتی را رد کردند، معلمان در انگلیس دوباره دست به اعتصاب می‌زنند. بسیاری از مدارس در طول اعتصابات قبلی در فوریه و مارس مجبور به تعطیلی شدند. وزیر آموزش و پرورش انگلیس گفت که اعتصابات جدید "بسیار ناامید کننده" و به معنای "اختلال و تنش بیشتر برای کودکان و پول کمتر برای معلمان" است. اتحادیه آموزش و پرورش انگلیس پیشنهاد دستمزد را "توهین‌آمیز" خوانده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها