۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۰۳
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (606)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

حمله رژیم صهیونیستی به دمشق

یک مقام نظامی سوری به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت: حدود ساعت ۲۳:۴۵ دقیقه یکشنبه شب به وقت محلی دشمن اسرائیلی با چند فروند موشک از سوی جولان اشغالی چند هدف را در اطراف دمشق مورد حمله قرار داد که پدافند هوایی ارتش با موشک‌های مهاجم مقابله و بیشتر آنها را منهدم کرد.گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» در این باره مدعی شد که رژیم صهیونیستی در ۲ نوبت حمله موشکی یک مرکز «پدافند هوایی» ارتش سویه در مجاور روستای «حفیر الفوقا» واقع در ۳۵ کیلومتری شمال دمشق و نواحی مجاور فرودگاه بین‌المللی دمشق را هدف قرار داد.

نگرانی از نفوذ ایران در آفریقا

«شورای آتلانتیک» در تحلیلی به قلم «دنی سیترینوویچ» می‌نویسد: در رقابت بین قدرت‌های بزرگ در آفریقا، نباید از ایران به عنوان یک رقیب چشم پوشی کرد. دولت بایدن در چارچوب رقابت قدرت‌های بزرگ، به دنبال تقویت همکاری‌های دیپلماتیک، اقتصادی و امنیتی با قاره آفریقا برای جلوگیری از نفوذ چین و روسیه است. با این حال، یکی از حوزه‌هایی که هر دو دولت بایدن و ترامپ آن را به طور کل به فراموشی سپردند، نفوذ فزاینده ایران در این قاره و نیاز به تدوین سیاستی است که آزادی عمل تهران در آفریقا را محدود کند. در نتیجه تشدید فشارهای سیاسی، آفریقا به قاره‌ای جذاب برای ایران تبدیل شده است.

گسترش اعتراض ها در سرزمین های اشغالی

تظاهرات صهیونیست ها بر علیه نتانیاهو و طرح اصلاحات قضائی وارد بیست و یکمین هفته خود شد و کماکان هیچ گشایشی در اختلافات میان دولت نتانیاهو و مخالفان ایجاد نشده است. رسانه های صهیونیست گزارش داده اند که در این هفته از تظاهرات، حدود هشتاد و پنج هزار صهیونیست در خیابان ها حضور پیدا کرده اند.

اعلام خطر ژنرال صهیونیست درباره افزایش قدرت مقاومت

ژنرال سابق ذخیره «عاموس گلعاد»، در خصوص تهدیدهای متقابل رهبران دو رده سیاسی و نظامی در رژیم صهیونیستی و رهبری محور مقاومت و هشدار هر یک از طرفین درباره هرگونه اقدام نظامی که می‌تواند منطقه را به سمت تشدید همه‌جانبه درگیری بکشاند،گفت: آنچه در میدان رخ می‌دهد، نشان دهنده قدرت روزافزون محور مقاومت است که مستلزم آن است که «اسرائیل» راه حل‌های مناسبی را برای مقابله با تهدیدات آماده کند.

ادعای صهیونیست ها درباره رصد ایران و چهار کشور منطقه توسط بالن

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: ارتش رژیم صهیونیستی از یک بالون در منطقه جلیل برای نظارت بر ورود هر هواپیما به آن سوی مرز استفاده می‌کند. این روزنامه این بالون را بزرگترین در جهان با طول ۱۱۷ متر و مجهز به دوربین، کامپیوتر و رادار ویژه توصیف کرده است.این بالون در مثلث مرز اردن و سوریه قرار دارد و زمین‌های آنها را رصد می‌کند و همچنین می‌تواند موشک‌های دوربرد و پهپادهای پرتاب شده از عراق، ایران، سوریه، اردن و لبنان را شناسایی کند.

پیشنهاد زلنسکی برای اعمال تحریم‌های ۵٠ ساله علیه ایران

بر‌اساس پیش‌نویس قطعنامه‌ای که به مجلس عالی اوکراین ارائه شده، ولادیمیر زلنسکی پیشنهاد اعمال تحریم‌های ۵۰ ساله علیه جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرده است. به گزارش اسپوتنیک، در الحاقیه پیش‌نویس این قطعنامه در سایت پارلمان اوکراین آمده است: «تحریم‌های ویژه اقتصادی و سایر محدودکننده‌های اقتصادی بخشی علیه جمهوری اسلامی ایران برای مدت ۵۰ سال اعمال شود. پیشنهاد می‌شود عملیات تجاری با ایران به‌طور کامل ممنوع شود، ترانزیت منابع، پرواز‌ها و حمل و نقل در خاک اوکراین متوقف شود و از خروج سرمایه توسط ساکنان ایرانی به خارج از اوکراین جلوگیری شود.

اولین مواضع قلیچدار اوغلو بعد از شکست در انتخابات

کمال قلیچداراوغلو در اولین سخنرانی خود پس از پایان دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه گفت که به فعالیت‌های اپوزیسیونی خود ادامه خواهد داد. وی ضمن انتقاد از روند انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه افزود: ما ناعادلانه‌ترین روند انتخاباتی را در سالهای اخیر تجربه کرده‌ایم. نامزد شکست خورده در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: در این انتخابات، اراده مردم برای تغییر آشکار شد و ما به مبارزه برای برقراری دموکراسی ادامه خواهیم داد.

شکنجه ۱۷۰ کودک فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

رسانه‌های فلسطینی به نقل از جانشین وزارت توسعه اجتماعی فلسطین خبر دادند، رژیم صهیونیستی 170 کودک فلسطینی را در زندان های خود  شنکجه کرده است. عاصم خمیس جانشین وزیر توسعه اجتماعی در سخنانی که امروز در کنفرانس منطقه‌ای منع نقض حقوق کودکان ایراد کرد گفت: شمار کودکان فلسطینی که از سال 2015 تا پایان 2020 توسط اشغالگران صهیونیستی بازداشت و زندانی شدند بیش از 7 هزار و 500 کودک بودند.

شعله ورشدن اعتراض ها در فرانسه

رسانه‌های فرانسه گزارش کردند که معترضان در لیون فرانسه در ورودی اداره پلیس آتش روشن کردند و تلاش کردند وارد ساختمان شهرداری منطقه یک این شهر شوند و در رن نیز اعتراضات علیه سیاست‌های دولت «امانوئل ماکرون» در نهایت به درگیری میان معترضان و پلیس این شهر منتهی شد. شبکه «فرانس ۳» گزارش کرد، در شهر «لیون»، حدود ۳۰۰ معترض به فراخوان انجمن‌های محلی و احزاب‌ چپگرا علیه اقدامات دولت فرانسه تظاهرات برپا کردند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها