۲۰۲۴ ۱۸ October - جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۲۲
۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳

جنایت جدیدِ صهیونیست‌ها در ضاحیه بیروت

«صدور فرمان جنایت اخیر صهیونیست ها از سوی نتانیاهو درنیویورک و در بحبوحه برگزاری نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل نشان از آن دارد که نهادهای بین المللی در قالب معادلات جهان فعلی، به شدت بی‌اعتبار و ضعیف شده اند و از نشان دادن واکنش و اقدامات بازدارنده در برابر جنایتکارانی نظیر نتانیاهو، ناتوان و درمانده هستند.»
۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
نویسنده : سامان سفالگر کارشناس مسائل بین الملل

طنین‌سنتر؛ رژیم اشغالگر قدس به تازگی جنایت بزرگی را در لبنان انجام داده است. در این راستا، جنگنده های اسرائیلی با شلیک چندین بمب سنگرشکن و البته ده ها حمله هوایی به ضاحیه بیروت، به مرکز فرماندهی حزب الله لبنان حمله کرده و البته که موجب به شهادت رسیدن بیش از 400 تن از جمله شمار قابل ملاحظه ای از افراد غیرنظامی شده اند.
در این راستا، هدف اصلی رژیم صهیونیستی از حملات اخیرش به ضاحیه، ترور سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان بوده است. در این چهارچوب جنایت جدید رژیم اشغالگر قدس به طور خاص با دو نکته معنادار همراه بوده است.
اولاً، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغاگر قدس فرمان جنایت را از نیویورک و در بحبوحه حضورش در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد صادر کرد. او در جریان سخنرانی خود که قبل از حمله اسرائیل به ضاحیه بیروت انجام شد، به صورت صریح تهدید کرد که هرگونه واکنش و اقدام ایران علیه اسرائیل موجب خواهد شد تا تل آویو نیز علیه ایران دست به اکنش و حمله بزند.
او به صراحت تهدید کرد که جایی در ایران نیست که دست اسرائیل به آن نرسد. از این رو، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس و اتاق جنگ صهیونیست ها، از نیویورک فرمان جنایت بزرگ علیه لبنان را صادر کردند که این مسئله نشان می دهد تا چه اندازه نهادهای بین المللی در قالب معادلات جهان فعلی، بی‌اعتبار و ضعیف شده اند و از نشان دادن واکنش و اقدامات بازدارنده در برابر جنایتکارانی نظیر نتانیاهو، ناتوان و درمانده هستند.
نکته دوم اینکه حمله تروریستی صهیونیست ها به لبنان با جنگنده ها، بمب ها و البته اطلاعات آمریکایی ها انجام شده اما دولت آمریکا همچون گذشته ادعا می کند که به کل از ماجرای حمله تروریستی اخیر اسرائیل علیه لبنان، پیش از انجام گرفتنش، بی اطلاع بوده است. موضع گیری که دو هدف عمده را مد نظر دارد: اولا، آمریکایی‌ها به شدت هراس دارند که نیروهایشان در سطح منطقه هدف حملات جریان مقاومت قرار گیرند از این رو هرگونه همدستی میدانی با اسرائیل را به اشکال مختلف رد می کنند.
جالب است که پس از عملیات تروریستی اخیر اسرائیل علیه لبنان شاهد بودیم که سطح تهدیدات علیه سفارتخانه آمریکا در لبنان به قدری افزایش یافت که ارتش لبنان مجبور شد یک کمربند امنیتی را پیرامون آن شکل بدهد. هدف دوم آمریکا از پنهان کردن همدستی اش با اسرائیل در ارتکاب به جنایتی نظیر آنچه اخیرا در ضاحیه مشاهده کردیم نیز این است که واشینگتن سعی دارد تا جای ممکن از فشارهای جدی افکار عمومی بین المللی علیه خود بکاهد.
فشارهایی که تا همین حالا هم صورت حساب های سنگینی را روی دست آمریکا قرار داده اند و آن را به شدت بی‌اعتبار کرده اند. با این همه، کیست که نداند آمریکا نیز به شدت از تحرکات و اقدامات تروریستی اسرائیل علیه جریان مقاومت در منطقه سود می برد.

  • ارسال نظرات